سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاهم نامه همکاری بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و صمت منعقد شد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع محرومیت های استان در حوزه صنعت خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62652
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

تفاهم نامه همکاری بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و صمت منعقد شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حسین کلانتری استاندار استان با علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرد.

کلانتری روز سه شنبه در این دیدار آخرین گزارش از اقدامات انجام شده در بخش صنعت و معدن  در دولت تدبیر و امید را ارائه کرد و همچنین در خصوص حل مشکلات چندین طرح بزرگ صنعتی با وزیر صنعت و معدن و تجارت به گفتگو پرداخت.

وی به طرح های مهم بزرگ صنعتی که عملیات اجرایی آنها در زمان دولت های گذشته آغاز شده بود و بیش از یک دهه پیشرفت مورد انتظار را نداشتند اشاره کرد و گفت: طرح های عظیم پتروشیمی گچساران و دهدشت در دهه ۸۰ عملیات اجرایی آن ها شروع شده بود ولی به دلیل عدم تزریق منابع مالی مناسب پیشرفت پیش بینی شده محقق نشده بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با حمایت دولت بویژه در طی چند سال اخیر با تزریق منابع مالی مناسب شاهد شتاب در پیشرفت این پروژه ها هستیم به نحوی که هم اکنون در اجرای عملیات در طرح های مورد نظر ترافیک پیمانکاران در بخش های مختلف وجود دارد. 

کلانتری تصریح کرد: پتروشیمی گچساران با تزریق منابع مالی ۱۸ هزار میلیارد ریالی و منابع ارزی ۴۴۰ میلیون یورویی از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی برخوردار میباشد.

وی ابراز داشت: همین حجم عملیات موجب ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ نفری در این پروژه مهم شده است و تا پایان سال جاری وارد مدار تولید می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پتروشیمی دهدشت بعد از سال ها توقف در طی این ۲ سال شتاب خوبی گرفته است به نحوی که هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی گفت: صنایع پلیمر گچساران با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن در کنار پتروشیمی گچساران که از سال ۱۳۹۵ موفق به کسب جواز تاسیس شد به صورت عملی از مهرماه ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

کلانتری ادامه داد: خوشبختانه در این پروژه نزدیک به ۷۰۰ نفر در شرایط فعلی مشغول به کار هستند و امید می رود این پروژه تا پایان ۱۴۰۲ وارد مدار تولید شود. 

وی عنوان کرد: با وجود تحریم های ظالمانه و کمبود شدید نقدینگی این پروژه ها با حمایت وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت تامین منابع شدند.

ملاقات با شهدا در «بازی‌دراز»/ روایتی از زخم و خون و رشادت
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بخش عظیمی از اشتغال استان بر دوش این پتروشیمی ها قرار دارد به طوری که هم اکنون نزدیک به ۴ هزار نفر در این طرح ها مشغول به کار هستند.

کلانتری ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز گردشگری و تفریحی و به تبع آن بیکاری بخشی از جوانان، اشتغال جوانان در این پروژه ها موجب شده ضمن جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری شاهد کاهش نرخ بیکاری نسبت به سال های گذشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار مانند گذشته نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است حمایت از کارآفرینان ،استارتاپ ها و واحدهایی که با ایده های علمی در پارک علم وفناوری باانگیزه و حرکت جهشی فعال هستند ضروری است.

کلانتری بیان کرد: علاوه بر طرح های پتروشیمی ذکر شده، طرح های جدید پتروشیمی در استان مجوزهای لازم را اخذ کرده که در فرصت مناسب عملیات اجرایی را شروع  خواهند کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر ظرفیت و پتانسیل های نفت و گاز در استان، کهگیلویه و بویراحمد در ۲ سال اخیر روی سایر ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه از جمله معادن و گیاهان دارویی برنامه ریزی و هدفگذاری لازم را انجام داده است.

وی از مسئولان بخش های مختلف وزارت صمت از جمله معاون طرح و برنامه و مسئولان سازمان های ایمیدرو و ایدرو و سازمان توسعه تجارت قدردانی کرد.

کلانتری گفت: علاوه بر اینکه این زیرساخت ها موجب تشویق سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در حوزه معادن استان می شود بخشی از مشکلات مردم آن منطقه نیز به واسطه این زیرساخت ها حل خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با تصویب اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریالی برای جاده فسفات قیام لنده ضمن اینکه دسترسی به معدن فسفات آن منطقه فراهم خواهد شد از طرفی ایجاد این جاده موجب می شود که شهرستان لنده به جاده سراسری پاتاوه _دهدشت وصل شود و ایمیدرو در این راستا  با یک تیر دو نشان را مورد هدف قرار داده است. 

١٩هزار تست کرونا در گچساران انجام شد
دنبال کنید

وی در همین راستا مجددا از سازمان ایمیدرو بخاطر ایجاد کارخانه آهک هیدراته چرام و تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت های معادن استان در طی این دو سال تقدیر و تشکر نمودند.

کلانتری ابراز داشت: در حوزه گیاهان دارویی و بهداشتی دو طرح بزرگ صنعتی در گچساران و بویراحمد در مجموع با حجم سرمایه گذاری قریب به یک هزار میلیارد ریال به زودی وارد مدار خواهند شد هرچند که طرح صنعتی واقع در بویراحمد تولید آزمایشی خود را آغاز و بخشی از محصولات را وارد بازار کرده است.

وی افزود: فاز دوم این واحد صنعتی به زودی به بهره برداری خواهد رسید. 

کلانتری از وزیر صمت به خاطر صدور دومین مجوز طرح فولاد و تولید قیر ۷۰ /۶۰ به استان و همچنین تسهیلات به واحد های صادراتی تازه تاسیس که برای اولین بار در استان انجام‌گرفت  قدردانی کرد.

وی بیان کرد: همانگونه که استان ما در تامین تولید سیمان و آجر سفال خودکفا شده است امید است در آینده نزدیک در تولید سایر محصولات فولادی از جمله میلگرد، نبشی و… نیز خودکفا شود.

کلانتری گفت: در طول سال گذشته به دلیل عدم تولید سیمان توسط بعضی از کارخانجات سیمان در کشور در یک بازه زمانی و یا در شرایط فعلی به دلیل قطعی برق کارخانجات سیمان کشور ، استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی بود که موضوع سیمان را  مدیریت نمود و اجازه نداد پروژه های  مهم عمرانی، اقتصادی و مسکن محرومین و مناطق زلزله زده با مشکل جدی مواجه شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار همچنین به اهمیت حل مشکلات مالی طرح بیواتانول باشت و سایت نمایشگاه دائمی استان نیز اشاره کرد.

در ۲ سال گذشته نشست های متفاوتی بین وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجمع نمایندگان استان در سطوح عالی تشکیل و به تبع آن نشست های متعددی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با معاونین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت جهت عملیاتی نمودن طرح ها و حل و فصل مشکلات فنی پروژه ها تشکیل شده است.

در راستای همین دیدار مقرر شد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیری مسائل در بخش های مختلف وزارتی باشد.

 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi