پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

موافقت مجلس بررسی طرح «فضای مجازی» در چارچوب اصل ۸۵ /اجرای آزمایشی قانون در صورت تایید شورای نگهبان

مجلس با اجرای آزمایشی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در چارچوب اصل ۸۵ قانون اساسی، موافقت کرد. کرونا: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تقاضای جمعی از نمایندگان برای بررسی طرح ۳۷ ماده ای «صیانت از  حقوق کاربران در فضای مجازی» در چارچوب اصل ۸۵ قانون اساسی، در دستور کار قرار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62638
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

مجلس با اجرای آزمایشی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در چارچوب اصل ۸۵ قانون اساسی، موافقت کرد.

کرونا: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تقاضای جمعی از نمایندگان برای بررسی طرح ۳۷ ماده ای «صیانت از  حقوق کاربران در فضای مجازی» در چارچوب اصل ۸۵ قانون اساسی، در دستور کار قرار گرفت و با ۱۲۱ رای موافق از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

به این ترتیب، طرح «صیانت از  حقوق کاربران در فضای مجازی» بجای بررسی نهایی در صحن مجلس، در کمیسیون مشترکی متشکل از چند کمیسیون تخصصی مجلس بررسی و برای اجرا در مدت آزمایشی ۳ تا ۵ سال (پس از تایید شورای نگهبان) تصویب خواهد شد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در موافقت با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: همکاران به جای اینکه در موضوع بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ صحبت کنند در مورد جزئیات آن بحث کردند.

اجرای آزمایشی ۳ تا ۵ ساله قانون

وی در تشریح علل موافقت با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ گفت: در صورتی که طرح صیانت از حقوق مجازی طبق اصل ۸۵ بررسی شود بین سه تا پنج سال به صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد و ایرادات آن برطرف می شود.

ابوترابی افزود: بررسی این طرح در کمیسیون تخصصی و مشترک موجب خواهد شد کارشناسان و نمایندگان متخصص در این زمینه در کمیسیون مشترک حضور یافته و به صورت دقیق و کارشناسی طرح فوق را بررسی کنند.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ موافقت نکنند قانون دائمی در این خصوص تصویب می شود.

تشریح برنامه ‌های سفر مشاور وزیر کشور به کهگیلویه وبویراحمد
دنبال کنید

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون مجازات اسلامی در مجلس قبل با همین مشکل مواجه شد و چهار دوره در مجلس معطل ماند زیرا مجلس حوصله تصویب قوانین تخصصی و مادر را ندارد. با استفاده از اصل ۸۵ می توانیم عمر کوتاه مجلس را پربرکت کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تأکید کرد: در صورتی که کمیسیون مشترک برای بررسی این طرح تشکیل شود، خبرنگاران و دوربین های صدا و سیما نیز می توانند در جلسات کمیسیون حضور داشته باشند مانند کمیسیون برجام. از این طریق اطلاع رسانی دقیق به مردم انجام می شود.

ابوترابی بیان کرد: در کمیسیون مشترک کارشناسان می توانند اظهار نظر کنند اما در صحن علنی مجلس این امکان وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi