پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سیلاب به ۱۵مزرعه ماهیان پرورشی کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد

یاسوج – کرونا نیوز – مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد گفت : بارش های سیل آسای اخیر تابستانی به ۱۵مزرعه تولید بچه ماهی و ماهیان پرورشی در این استان خسارت هنگفتی وارد کرده است .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62588
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

حمزه جانبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز با اشاره به صدماتی که صنعت شیلات استان از بلایای طبیعی سیل، زلزله و خشکسالی دیده است خواستار حمایت جدی مسئولان بمنظور رونق دوباره شاغلان صنعت آبزی پروری استان شد.

به گفته جانبازی گل آلود شدن آب مزارع پرورش ماهی بر اثر وقوع سیل منجر به تلف شدن بچه ها و ماهی های پرواری شده است که این امر علاوه بر  تحت تاثیر قراردادن معیشت فعالان صنعتی موجب کاهش میزان تولید و عرضه ماهیان پرورشی به بازار مصرف خواهد شد. 

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سه  تیم مرحله نخست ارزیابی متشکل از کارشناسان حوزه های شیلات،دامپزشکی و کارشناسان جهاد کشاورزی هم اکنون در حال برآورد خسارت های سیل روزهای اخیر به مزارع ماهی هستند.

وی تاکید کرد: به دلیل گل آلود بودن آب مزارع هنوز نمی توان در مورد تعداد بچه ها و ماهیان پرورش یافته تلف شده برآوردی انجام داد اما مشاهدات عینی نشان می دهد میزان خسارت های ناشی از سیل اخیر سنگین بوده است ونیاز به حمایت جدید تسهیلاتی به فعالان این بخش است .

جانبازی عنوان کردن:طی سال آبی جاری ۴۵میلیون قطعه بچه ماهی برای پرورش در استخرهای این استان رهاسازی شده که از این تعداد ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی در واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد تولید شده و ۲۰ میلیون قطعه دیگر نیز از استان های دیگر وارد شده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi