شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی سانتافه ۲۴۰۰، نسل سوم

سانتافه‌ نسل سوم از همان بدو ورود خود به بازار جهانی در سال ۲۰۱۳، راه خود را به بازار ایران نیز باز کرد و به‌شکل گسترده در کشورمان عرضه شد. این خودرو توانست باتوجه‌به موفقیت نسل پیشین خود، طراحی جذاب و امکانات فراوانی که در اختیار مشتریان قرار می‌داد، نظر خریداران ایرانی را به خود

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62494
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۳۸

کرونا :

بررسی سانتافه ۲۴۰۰، نسل سوم

سانتافه‌ نسل سوم از همان بدو ورود خود به بازار جهانی در سال ۲۰۱۳، راه خود را به بازار ایران نیز باز کرد و به‌شکل گسترده در کشورمان عرضه شد. این خودرو توانست باتوجه‌به موفقیت نسل پیشین خود، طراحی جذاب و امکانات فراوانی که در اختیار مشتریان قرار می‌داد، نظر خریداران ایرانی را به خود جلب کند و به خودرویی پرفروش تبدیل شود.

طراحی بدنه

در بخش طراحی ظاهری، جلوپنجره ۶ ضلعی سانتافه اولین موضوعی است که در نمای جلوی این خودرو توجه را به خود جلب می‌کند. چراغ‌های زیبا و کشیده‌ای را در قسمت جلوی خودرو مشاهده می‌کنیم که تا روی گلگیر امتداد پیدا می‌کنند. سپر سانتافه طرحی زیبا و هماهنگ با چراغ‌های جلو دارد. در عقب خودرو باز هم شاهد چراغ‌های زیبا و کشیده‌ای هستیم که بسیار شبیه به قسمت جلویی خودرو است. خطوط به‌کاررفته روی درِ صندوق طرحی زیبا به قسمت عقب این خودرو بخشیده است.

طراحی کابین

درون کابین با طراحی زیبا و مدرنی مواجه هستیم که در آن از اشکال هندسی و خطوط شکسته استفاده شده است. روکش صندلی‌ها و دسته دنده از جنس چرم است، اما قسمت‌های دیگری وجود دارد که از پلاستیک ساخته شده‌ و چندان با کیفیت به‌ نظر نمی‌رسند. درون کابین با فضای منظمی روبه‌رو هستیم که استفاده از تجهیزات مختلف را آسان می‌کند.

فضای نشستن برای سرنشینان جلو و عقب کافی است و هیچ کمبودی از این نظر وجود ندارد. صندلی‌ها راحت هستند و با وجود صندلی‌های ردیف سوم، این خودرو ظرفیت ۷ سرنشین را خواهد داشت. اگر بخواهیم نگاهی کلی به سانتافه بیندازیم، طراحی مناسب نمای بیرونی و کابین این خودرو از نکات مثبتی است که جلب‌توجه می‌کنند.

جزئیات طرح شفافیت رای نمایندگان در صحن و کمیسیون تا انتشار هزینه سفرها
دنبال کنید

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

هیوندای سانتافه فهرست به‌نسبت کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی را به‌ همراه دارد که ازجمله آنها می‌توان به مجموعه به‌نسبت کامل کیسه‌های هوا، سیستم‌های ترمز ABS ،ESC ،TCS ،VSM و EBD، ترمز پارک الکترونیکی، استارت دکمه‌ای، پرده شیشه‌های جانبی، کروز کنترل، دوربین دید عقب، آینه وسط الکتروکرومیک، نشانگر میزان باد لاستیک‌ها، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوگانه، صفحه نمایش ۸ اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، پشت سری‌های فعال‌شونده به‌ هنگام تصادف، چراغ روز، سنسور پارک، درِ صندوق عقب هوشمند و سانروف پانوراما اشاره کرد. سانتافه علاوه‌ بر بهره‌مندی از تجهیزات ایمنی مناسب، موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه EURONCAP شده است. مقایسه هیوندای سانتافه با خودروهای مشابه در  هیوندای ix45 دیوار

مشخصات فنی

هیوندای سانتافه در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های مختلفی عرضه شده است، اما به‌دلیل محدودیت قوانین وارداتی، نسخه درنظرگرفته شده برای بازار ایران از یک موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد. این پیشرانه قادر است ۱۷۷ تا ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدشده نیز به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا هر ۴ چرخ انتقال پیدا می‌کند.

باتوجه به وزن ۱٫۵ تنی سانتافه و پیشرانه نه‌چندان قدرتمند آن، نباید انتظار زیادی از سانتافه داشته باشید. احتمالاً این خودرو در مسیرهای سخت، عملکرد راضی‌کننده‌ای نخواهد داشت.‌ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده برای سانتافه در حدود ۱۱ ثانیه است و می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد. همچنین این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۱۱٫۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. ظرفیت مخزن سوخت آن نیز ۶۶ لیتر است.

صدور معافیت تحریمی آمریکا برای مبادلات کرونایی با ایران
دنبال کنید

 

کابین سانتافه از ارگونومی خوبی برخوردار است و با دسترسی ساده و راحت به تمامی امکانات و ادوات داخل کابین، باعث آسایش سرنشینان و راننده می‌شود. فضای کابین در هر ۲ ردیف کافی و خوب است و سرنشینان قدبلند نیز در آن احساس راحتی می‌کنند. خودرو از شتاب خوب ی بهره می‌برد. این شتاب در حد یک رانندگی هیجان‌انگیز نیست، اما عملکرد موتور را بهحدی رضایت‌بخش می‌رساند.هماهنگی موتور و گیربکس نیز به خوبی فراهم شده است و تأخیری در عملکرد گیربکس دیده نمی‌شود.

سانتافه سواری چندان نرمی ندارد. البته آن را نرم‌تر اسپورتیج و توسان ارزیابی می‌کنند، اما همچنان انتقال ضربات به داخل کابین غیرقابل‌انکار و چشم‌پوشی است. بازار کارکرده‌های این خودرو در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و از خوش‌فروش‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود. برای اطلاع از قیمت مدل‌ها و نسل‌های مختلف سانتافه به https://divar.ir/car/prices مراجعه کنید.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi