پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پلیس کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استفاده غیرمجاز از سلاح هشدار داد

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده غیرمجاز ازسلاح و تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62489
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

پلیس کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استفاده غیرمجاز از سلاح هشدار داد

به گزارش کرونا نیوز سرهنگ سعید بالش زر روز یکشنبه در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عزا، عروسی و تیراندازی در سطح استان‌ هشدار داد و از شهروندان خواست که جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار از هرگونه تیراندازی در این مراسمات اکیداً خودداری نمایند.

وی اشاره به رسم و رسوم غلط تیراندازی در مراسم عزا، عروسی و استفاده نابجا از اسلحه در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت‌های لازم در حمل، نگهداری و عدم استفاده صحیح از سلاح گرم، قتل و مجروحیت ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده‌اند.

سرهنگ بالش زر تاکید کرد: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد قتل های سال گذشته و ۹۵ درصد از قتل های سال جاری در سطح استان بوسیله سلاح گرم بوقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: پلیس همواره تاکید کرده است، اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی مراجع ذیصلاح آن را در دسترس دیگران و افرادی که آموزش‌های لازم را در این خصوص ندیده اند قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده غیرمجاز از سلاح‌های گرم جرم محسوب می‌شود.

سرهنگ بالش زر بیان کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول داشته و بر این باور است که می‌توان سایر رسوم پسندیده را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.

۹۶ درصد از مردم کهگیلویه و بویراحمد در پویش ملی سلامت غربالگری شدند
دنبال کنید

وی گفت: برای ارتقاء امنیت، برخورد با استفاده کنندگان بصورت غیرمجاز از سلاح و مهمات ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست هرگونه اخبار واطلاعات مربوط به سلاح ومهمات غیرمجاز را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

بیست و سوم تیرماه سال جاری، رسم کهنه و غلط تیراندازی در مراسم عروسی در شهرستان بویراحمد باعث اصابت‌ تیر و کشته شدن دختر بچه ۳ ساله شد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi