جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جایزه علمی به استعدادهای برتر کهگیلویه و بویراحمد اعطا می شود 

یاسوج- کرونا نیوز- رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایزه علمی پروفسور «امیدبیگی» به مخترعان یا دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای دارای استعدادهای برتر این استان اعطا می شود. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61666
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

جایزه علمی به استعدادهای برتر کهگیلویه و بویراحمد اعطا می شود 

سید حمدالله اکوانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: پروفسور رضا امیدبیگی از بنیانگذاران شرکت گیاهان دارویی  زردبند بوده که عمر خود را صرف کسب فناوری‌ های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و نشر این علم و تجربه کرده است. 

وی افزود: این جایزه علمی ویژه پژوهش‌ های کاربردی با موضوع های شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی و فرمولاسیون داروهای گیاهی است.  

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال‌ های اخیر و بر اساس رویکردهای جدید بنیاد ملی نخبگان به منظور پاسداشت مقام علمی شخصیت‌ های اثرگذار در کشور جوایز علمی متناسب با رشته‌ های تخصصی این مفاخر به صاحبان استعدادهای برتر اعطا می ‌شود.  

اکوانیان عنوان کرد: بر همین اساس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد فراخوان جایزه علمی پروفسور امیدبیگی را  اعلام کرد.   

وی ابراز داشت: بمنظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت ‌های علمی و افراد صاحب‌ نام و ایجاد روحیه تلاش و خودباوری بین دانشجویان، استادان و فرهیختگان این جوایز علمی به صاحبان استعدادهای برتر که دارای فعالیت‌ های خاص و اثرگذار باشند، تعلق می  گیرد. 

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک هزینه تحصیلی، جایزه تحصیلی و پژوهانه تحقیقاتی با هدف تشویق، ترغیب و حمایت از نوجوانان و جوانان مستعد با عنوان «بورس تحصیلی» به نام افراد حقیقی و حقوقی صاحب نام و دارای سابقه درخشان در زمینه ‌های  علمی، فرهنگی و اجتماعی تعریف و به صورت بلاعوض به دانش‌ آموزان و دانشجویان دارای شرایط لازم اعطا می ‌شود.  

اکوانیان اظهار داشت: با تعامل و همکاری بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت گیاهان دارویی زردبند و مجمع خیران نخبه‌ پرور استان فارس به پاس تلاش‌ های پروفسور امیدبیگی جایزه ‌ای علمی به نام این محقق اعطا خواهد شد.  

تولید هرماه ۳۶۰۰ تن زباله در گچساران و آخرین اقدامات برای جایگاه جدید دفن پسماند
دنبال کنید

وی افزود: در آینده‌ ای نزدیک از ۲ جایزه علمی دیگر پروفسور امیدبیگی در حوزه علوم ‌انسانی و فرهنگ و حوزه کشاورزی و صنعت در کهگیلویه و بویراحمد رونمایی می ‌شود. 

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این جایزه در سال ۱۴۰۰ به برگزیدگانی از بین مخترعان یا دانشجویان مقاطع تحصیلی  کارشناسی‌ ارشد و دکترا از دانشگاه‌ های استان‌ های فارس و کهگیلویه ‌و بویراحمد یا متولدان این ۲ استان شاغل به تحصیل در دانشگاه ‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌ های کاربردی با موضوع های شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی و فرمولاسیون داروهای گیاهی باشند، اعطا خواهد شد.   

اکوانیان عنوان کرد: متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد می ‌توانند تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ برای بهره ‌مندی از این جایزه علمی  اقدام کنند.   

وی ابراز داشت: داوطلبان دارای شرایط باید از طریق سامانه ملی به نشانی اینترنتی www.shiraz-feca.ir نام نویسی کرده و مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند، آنگاه افرادی که شرایط اولیه و حداقل امتیاز لازم را دارا باشند در مرحله اول انتخاب می‌ شوند. 

اکوانیان گفت: سپس هیأت داوران مجمع خیران نخبه پرور استان فارس مدارک و مستندات این منتخبان را ارزیابی کرده و افرادی که حائز بیشترین امتیاز هستند را به عنوان برگزیده معرفی می کنند. 

وی اظهار داشت: برگزیدگان علاوه بر دریافت لوح و گرفتن نشان طلایی برند علمی – معنوی منتخب برجسته کشوری جایزه علمی مربوطه را نیز دریافت خواهند کرد. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi