سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشگاه یاسوج تفاهم نامه همکاری با دانشگاه چارلز جمهوری چک منعقد کرد 

یاسوج- کرونا نیوز- مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه امروز شنبه تفاهم نامه همکاری با دانشگاه چارلز کشور جمهوری چک منعقد و امضا کرد. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60956
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

دانشگاه یاسوج تفاهم نامه همکاری با دانشگاه چارلز جمهوری چک منعقد کرد 

مصطفی قادری زفره‌ ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این تفاهم نامه همکاری با تلاش و پیگیری بهزاد فتحی نیا عضو هیأت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه یاسوج به سرانجام رسید. 

وی افزود: انعقاد و امضای این تفاهم نامه همکاری در راستای گسترش ارتباطات بین المللی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دنیا بوده است. 

مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه یاسوج بیان کرد: دانشگاه چارلز جمهوری چک بالاترین رتبه را در این کشور داشته و در رتبه بندی EECA در رده سوم قرار دارد. 

قادری زفره ای عنوان کرد: دانشگاه چارلز کشور جمهوری چک در رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهان QS در سال ۲۰۲۰ در رده ۲۹۱ دنیا قرار داشته و در رتبه‌ بندی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۲۰ نیز رده ۵۰۰ – ۴۰۱ را بین دانشگاه‌ های جهان دارد. 

وی ابراز داشت: این دانشگاه در سال ۱۳۴۸ میلادی توسط امپراطور چارلز تأسیس شد و بزرگترین دانشگاه کشور جمهوری چک با ۱۷ دانشکده و افزون بر ۵۱ هزار دانشجو محسوب می شود. 

مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه چارلز یکی از محبوب ترین گزینه ها برای تحصیل در کشور جمهوری چک بین دانشجویان بین المللی به شمار می رود. 

قادری زفره ای اظهار داشت: مسؤولان این دانشگاه برنامه بین المللی خود را در حال حاضر مشارکت با حدود ۲۰۰ دانشگاه در سراسر جهان قرار داده اند. 

وی افزود: محوطه دانشگاه چارلز کشور جمهوری چک که متعلق به قرون وسطی است در شهر پراگ قرار دارد. 

قادری زفره ای بیان کرد: سال ۱۳۸۹ هجری شمسی تاکنون نیز رشته ایرانشناسی در این دانشگاه دایر شده و در حال تدریس است. 

اعلام نام واحدهای اشتغال‌زای کهگیلویه و بویراحمد که توسط دستگاه قضا رفع مشکل شدند
دنبال کنید

تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه یاسوج افزون بر ۲۵۰ نفر و شمار دانشجویان آن در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا  نیز بیش از ۶ هزار نفر است. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi