جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روز قدس نماد دفاع از مظلومیت است/ نابودی رژیم صهیونیستی وعده الهی است و تسریع آن وظیفه مسلمانان

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس با یادآوری اینکه رژیم اشغالگر قدس بی‌اعتناترین حکومت به قوانین بین‌الملل و مصوبات شورای امنیت در مورد حقوق ملت فلسطین است، گفت: هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند نسبت به ظلمی که در حق فلسطینی‌ها روا داشته می‌شود سکوت کند. کرونا: حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در گفتگو با خبرنگار کرونا با بیان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60364
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

کرونا :

روز قدس نماد دفاع از مظلومیت است/ نابودی رژیم صهیونیستی وعده الهی است و تسریع آن وظیفه مسلمانان

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس با یادآوری اینکه رژیم اشغالگر قدس بی‌اعتناترین حکومت به قوانین بین‌الملل و مصوبات شورای امنیت در مورد حقوق ملت فلسطین است، گفت: هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند نسبت به ظلمی که در حق فلسطینی‌ها روا داشته می‌شود سکوت کند.

کرونا: حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در گفتگو با خبرنگار کرونا با بیان اینکه فلسطین در عصر ما سمبل مظلومیت است، اظهار داشت: جنایت‌ها و خیانت‌هایی که از چندین دهه پیش تا به امروز از سوی قدرتهای جهانی و صهیونیست‌ها بر مردم فلسطین روا داشته شده و اینکه ملتی را آواره کنند و سرزمینشان را به اشغال درآورند، در تاریخ کم سابقه است.

رئیس مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: فلسطین و قدس یک سرزمین اسلامی است و بخشی از تاریخ و هویت اسلام در این منطقه رقم خورده است. پیامبر گرامی اسلام از قبه‌الصخره به معراج رفت و قدس ۱۴ سال قبله مسلمانان بود بنابر این مسلمانان جهان پیوند ناگسستنی با  این منطقه دارند و نمی‌توانند به تحولات و رویدادهایی که بر مردم مسلمان این منطقه و این بخش از تاریخ اسلام روا داشته می‌شود بی‌تفاوت بماند.

وی افزود: ریشه و تاریخ بخشی از هویت امت اسلامی در قدس و سرزمین فلسطین است و  امت اسلامی  باید نسبت به هویت خودش و ریشه های هویتش حساس باشد و از آن پاسداری کند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید بر اینکه ما مسلمانیم و طبق آموزه های اسلامی مسلمان باید از مظلوم دفاع کند و با ظالم به مقابله برخیزد، گفت: ما وظیفه اسلامی داریم که از مردم فلسطین و قدس شریف که در چنگال استبداد و نسل کشی صهیونیست‌ها قرار گرفته دفاع کنیم.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم در برابر استکبار و ظالم سیاست جمهوری اسلامی و نظام اسلامی است و امری پنهان هم و  محدود به فلسطین هم نیست. به تاریخچه دفاع و کمک جمهوری اسلامی و مردم ایران از  مردم افغانستان در برابر ظلم و تجاوز اتحاد جماهیر شوروی و پس از آن عوامل تکفیری و وهابی دست نشانده آمریکا، حمایت ایران از مردم بوسنی در برابر نسل کشی صربها و در سالهای اخیر حمایت و دفاع جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه و لبنان و عراق و یمن در برابر توطئه داعشی ها و دست درازی قدرتهای غربی متحدان و نوچه‌های منطقه ای آنها مثل رژیم عربستان سعودی و امارات اشاره کرد و افزود: به اذعان مردم این کشورها اگر نبود حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی و ملت ایران امروز این سرزمین‌های اسلامی زیر یوغ تکفیری‌ها و وهابی‌ها و حکومت‌های دست نشانده غرب و رژیم های مرتجع قرار داشت.

وی با بیان اینکه امروز ظلمی که به مردم  غزه می شود و سالها محاصره و فشار بر این مردم مظلوم برای در هم شکستن مقاومت آنها و تن دادنشان به سازش دل هر انسان آزاده ای را به درد می‌آورد، خاطرنشان کرد:  اما پایداری و ایمان این مردم استوار هم مثال زدنی و مقوم انگیزه مسلمانان جهان برای حمایت از آنهاست و روز قدس سمبل این حمایت است.

سخنرانی محمود احمدی نژاد امروز در مسجد جامع زنجان + تصاویر
دنبال کنید

مردم غزه بدور از کمترین امکانات و در دسترس بودن نیازها و نداشتن حقوق اولیه در محاصره نگه داشته شده اند. خانه ها و مزارع و باغ های آنها توسط نیروهای رژیم صهیونیستی تخریب شده و بر روی زمین های آنها شهرک های صهیونیستی نشین احداث می‌شود و آنها از پشت سیم های خاردار تنها نظاره گر این ظلم هستند. هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در برابر این وقایع سکوت کند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران با اشاره به تلاش رژیم صهیونسیتی برای یهودی سازی قدس شریف گفت: رژیم صهیونیستی بی اعتناترین نظام به مصوبات سازمان ملل و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و رژیمی به تمام معنا ضد قانون، سرکش و وحشی است و قدرتهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند در برابر این ظلم بر ملت فلسطین سکوت و از آن حمایت می‌کنند. در این شرایط روز قدس و بزرگداشت آن در سراسر کشورهای اسلامی و دیگر کشورها، پیامی برای این ملت مظلوم است که از یاد نرفته‌اند و کماکان در صدر آرمانهای امت اسلامی قرار دارند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه امسال با شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن مواجهیم و گرامیداشت روز قدس باید به صورت مجازی و در فضاهای مختلف با حضور مردم به شکلی متفاوت برگزار شود، گفت: البته معتقدم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا همانگونه که برای مناسبت‌های دیگر همچون شبهای احیا، روز ارتش و ۲۲ بهمن با تدوین پروتکل های ویژه و بکارگیری راهکارهای مناسب توانست امکان حضور فیزیکی و برگزاری مطولب این مناسبتها را فراهم کند جا داشت برای مناسبت مهمی همچون روز قدس هم به نحوی تدبیر شود که حتی الامکان شرایط خضور مردم مثلا در قالب راهپیمایی خودرویی یا تجمعات محدود در اماکن روباز فراهم شود.

وی اظهار داشت: جای تعجب است که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا در ایام تعطیلات نوروز محدودیتی اعمال نکرد یا در شبهای احیا چطور اجازه نداد درهای مساجد و حسینیه‌ها بر روی مردم بسته شود، امروز هم مناسب و معقول بود که تدابیر لازم برای برگزاری مراسم روز قدس به صورت میدانی پیش‌بینی و تدارک دیده می‌شد.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید بر اینکه چنین مناسبت ها و رویدادهایسیاسی-عقیدتی  بخشی از فرهنگ و زندگی مردم ما است، گفت: حضور مردم ما در صحنه های مختلف و پای کار بودن آنها برآمده از همین فرهنگ و مناسبت‌هاست که جامعه را اماده جهاد و بسیج در مواقع لزوم می‌کند. وقتی در شرایط بحران مثلا وقتی با تشدید همه گیری و فشار بر بیمارستانها و تعطیلی  مشاغل و از دست رفتن مشاغل روبرو هستیم، مردم به صورت خود جوش و جهادی و اعلام نیاز دولت به کم می آیند، فذاکاری می کنند. و در صحنه هستند در چنین فضاها و برنامه‌هایی است که روحیه آنها ساخته می‌شود.

انهدام پهپاد متخاصم در ارتفاع بالا توسط موشک بهینه‌شده شلمچه
دنبال کنید

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: کمک های مومنانه، مواسات، بسته های کم معیشتی که توسط خیرین و مردم و در مساجد و تکیه ها آماده شده و به دست محرومین و آسیب دیدگان از کرونا در این ایام می‌رسد. مردمی که به کمک کادر درمان می روند و جان خودشان را به خطر می اندازند اعتقادات و باورهایشان در همین مناسبتها و حضور در چنین مراسمی شکل گرفته و قوام پیدا کرده است و اگر مردم ما در دوران دفاع مقدس کار و زندگی خود را رهاکردند و به جبهه ها رفتند تا از نظام و کشور دفاع کنند باورها و اعتقاداتشان قبل از روز حادثه شکل گرفته بود که در صحنه  حاضر شدند.  

وی با بیان اینکه باید پرچم قدس را مثل هر سال مردم ما و مسلمانان بلند کنند. این ابتکار امام خمینی(ره) بود که با استقبال ملتهای مسلمان روبرو شد و امسال هم باید این پرچم به هر شکل ممکن برافراشته بماند. اظهار داشت: در شرایط موجود هم با تجمیع ظرفیت های میدانی با فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی نوین مثل شبکه های اجتماعی، رسانه ها و … می‌توان پیام روز جهانی قدس را به جهان رساند.

نماینده مرم تهران با اشاره به این ضربالمثل که بر نیزه می‌توان تکیه کرد اما روی نیزه نمی‌توان نشست، گفت: رژیم صهیونیستی شکل‌گیری و ادامه حیاتش نشستن روی نیزه بود و این روال ادامه پیدا نخواهد کرد و دوام ندارد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در سالهای اخیر فتنه داعش را بوجود آوردند تا در سرزمین شام که متعلق به مسلمانان بود یک اسرائیل دیگر هم پدید آورند تا متضمن امنیت و حیات رژیم صهیونیستی باشد اما با لطف و عنایت الهی و فرماندهی رهبر فرزانه انقلاب و تلاشهای مدافعان حرم و سید الشهدای میدان، حاج قاسم سلیمانی، دماغ این مستکبران به خاک مالیده شد و دلارهای نفتی عربستان و امارات و حمایت تسلیحاتی آمریکا هم کارساز نبود.

حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: مکر تروریست هایی که آنها پرورش دادن امروز به خودشان برگشته و نقشه آنها بر آب شده  است و بر مبنای وعده الهی پرونده رژیم صهیونیستی هم در آینده نزدیک برچیده خواهد شد. این رژیم بقای خود را در اختلاف و تفرقه و توطئه میان کشورهای مسلمان می‌داند و اما آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند و بر مبنای دوراندیشی ایشان است این رژیم موفقیتی در این مسیر نخواهد داشت و از بین خواهد رفت.  نابودی رژیم صهیونیستی وعده الهی است اما مقدمات تسریع این اتفاق دست ما است و باید در این مسیر به وظایفمان عمل کنیم.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi