جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب کردند 

یاسوج- کرونا نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۵۵ واحد صنعتی و صنفی این استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور استفاده و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب کردند. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58583
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب کردند 

هیأت وزیران آیین نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق کمک های فنی و اعتباری تصویب کرد.  

بر اساس این آیین نامه اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور می ‌تواند بخشی از اعتبارات این آیین ‌نامه را به منظور اجرای برنامه ‌های تحریک تقاضای داخلی برای کالاهای مصرفی بادوام، واسطه‌ ای و سرمایه ‌ای تولید داخل با اولویت تحریک تقاضا بر روی زنجیره ارزش تولید حسب پیشنهاد دستگاه اجرایی و طبق دستورالعمل مشترک که از سوی سازمان، دستگاه ‌های اجرایی و بانک مرکزی تهیه می شود، صرف کند. 

سازمان برنامه و بودجه مجاز است به منظور تسهیل تأمین وثایق لازم برای اجرای برنامه ‌های موضوع این آیین‌ نامه اجرایی بخشی از اعتبارات این آیین ‌نامه را برای افزایش سرمایه صندوق ‌های ضمانت سرمایه‌ گذاری، صندوق بیمه کشاورزی و صندوق‌ های حمایت از توسعه سرمایه‌ گذاری در بخش کشاورزی و عشایری مشارکت ‌کننده در برنامه ‌های مذکور صرف کند. 

به گزارش کرونا نیوز، سید حشمت‌ الله صمیمی ‌دوست روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ۲۱ واحد صنعتی و معدنی راکد استان تا پایان بهمن ماه امسال با هزینه یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال احیا و زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر در آنها فراهم شده که این آمار نیازمند جمع‌ بندی نهایی است. 

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۲۵ اسفندماه امسال، افزود: بر اساس این بخشنامه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ‌های صنعتی نیازی به استعلام محیط زیست نداشته و لازم نیست سرمایه ‌گذاران در دستگاه‌ های اجرایی سرگردان باشند. 

مراسم هفتمین روز رحلت آیت‌الله ری‌شهری در کرمانشاه برگزار می‌شود
دنبال کنید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان در سال ۱۳۹۹ به طور منظم و با حضور فعال دستگاه ‌های اجرایی و بانک های عامل برگزار شد. 

صمیمی دوست عنوان کرد: تصمیمات مهمی در نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹ گرفته شد. 

وی ابراز داشت: چنانچه برخی واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹ شکوفا و  احیا شدند و صادرات این استان نیز رشد داشته همگی از نتایج تصمیمات و مصوبات نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت آ.سه که جزو واحدهای تولیدی مهم این استان است مشکل مالیاتی ۱۱ میلیارد ریالی آن در سال ۱۳۹۹ رفع شد و حتی توانست بخش‌ های مختلف خود را توسعه داده و صادرات نیز داشته باشد. 

صمیمی دوست اظهار داشت: چنانچه کارخانه فولاد بویراحمد به طور مجدد راه ‌اندازی و ۱۷۶ نفر در آن مشغول به کار شدند ناشی از تصمیمات نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد بود.  

وی افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد بدون تزریق اعتبارات موانع پیش روی واحدهای تولیدی این استان را برطرف می کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال ۱۳۹۹ وضعیت ۳۸ پتروشیمی در حال ساخت این استان در نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شد. 

صمیمی دوست به اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفری پتروشیمی گچساران، ۵۰۰ نفری پتروشیمی دهدشت و ۳۰۰ نفری صنایع پلیمر گچساران اشاره و عنوان کرد: سال آینده این میزان اشتغالزایی به چهار هزار و ۷۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. 

دستگیری سارقان حرفه‌ای زورگیر در یاسوج
دنبال کنید

وی ابراز داشت: سال ۱۳۹۹ بخش عمده ای از مشکلات ۳۳ طرح جهش تولید در حال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد با اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر در نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان بررسی و رفع شد. 

صمیمی دوست گفت: انعقاد تفاهم ‌نامه کهگیلویه و بویراحمد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیدار صنعتی حسین کلانتری استاندار این استان با وزیر صنعت، معدن و تجارت همگی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی استان است. 

در این نشست تفاهم ‌نامه ‌ای بین شرکت زردبند و سینره به امضا رسید که بر اساس آن مواد اولیه شرکت آرایشی و بهداشتی سینره که در گذشته از دیگر کشورها وارد می ‌شد از سوی شرکت زردبند تأمین می شود و این کار موجب جلوگیری خروج ارز از کشور خواهد شد. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi