چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

توجه ویژه ای در بودجه ۱۴۰۰ به حوزه زیرساخت کهگیلویه و بویراحمد می شود

یاسوج- کرونا نیوز- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه ای در بودجه سال ۱۴۰۰ به حوزه زیرساخت کهگیلویه و بویراحمد و برای جبران خسارت های ناشی از زلزله شهر سی سخت می شود. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57811
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

توجه ویژه ای در بودجه ۱۴۰۰ به حوزه زیرساخت کهگیلویه و بویراحمد می شود

به گزارش کرونا نیوز، محمدرضا رضایی کوچی شامگاه سه شنبه در نشست جمع بندی بازدید ۱۴ عضو کمیسیون های عمران، شوراها و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از شهر زلزله زده سی سخت که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: این استان بر روی گُسل زلزله قرار داشته و تاکنون نیز زمین لرزه های متعددی را تجربه کرده است. 

وی افزود: به همین دلیل تلاش مضاعف در زمینه ساخت و سازهای مقاوم و پیشگیری های لازم برای کاهش خسارت های ناشی از وقوع زلزله در کهگیلویه و بویراحمد ضروری بوده و باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد. 

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار جانمایی مناسب در  ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله شهر سی سخت و استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و باکیفیت شد. 

رضایی کوچی بر لزوم مدیریت بهتر امکانات و تجهیزات برای توزیع عادلانه تر آنها بین مردم زلزله زده شهر سی سخت تأکید کرد. 

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار مردم زلزله زده شهر سی سخت بوده و از هیچگونه تلاش و اقدامی برای کمک به آنها دریغ نمی کنند. 

یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هدف از سفر اعضای سه کمیسیون عمران، شوراها و بهداشت و درمان مجلس به کهگیلویه و بویراحمد همدردی با مردم زلزله زده شهر سی سخت و اعلام آمادگی نمایندگان برای حمایت و پشتیبانی همه جانبه از آنان است. 

علی اکبر کریمی اظهار داشت: مسؤولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بازسازی شهر سی سخت و بازگشت مردم آن به زندگی عادی هرگز آنان را تنها نمی گذارند. 

وی افزود: اعتبارات لازم برای عمران و آبادانی شهر زلزله زده سی سخت و جبران خسارت های وارده به مردم آن از سوی مجلس شورای اسلامی تخصیص داده می یابد.

جهاد آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
دنبال کنید

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عمق خسارت های وارده در زمین لرزه سی سخت بالا بوده و سرمای هوا و بیماری کرونا نیز بر مشکلات مردم زلزله زده این شهر افزوده است. 

مهدی روشنفکر اظهار داشت: انتظار می رود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه لحاظ کردن ردیف اعتباری خاص برای شهرستان دنا بکوشند تا گوشه ای از مشکلات مردم زلزله زده شهر سی سخت برطرف شود. 

وی خواستار افزایش گروه های امدادرسان و ارائه خدمات بهتر به مردم زلزله شده شهر سی سخت شد. 

روشنفکر افزود: میزان پرداخت تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض به مردم زلزله زده شهر سی سخت برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی جوابگو نبوده و لازم است که افزایش داده شود.   

مدیران ۱۳ دستگاه اجرایی و خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد شامل جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت بحران استانداری، دفتر امور شهری استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان نظام مهندسی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صداوسیما و شرکت های آب و فاضلاب، برق و گاز اقدام ها و فعالیت های انجام شده برای خدمات رسانی به مردم زلزله زده شهر سی سخت را در این نشست ارائه دادند. 

برخی از این اقدام ها و فعالیت ها شامل اعزام تیم های ارزیاب و نیروهای بهداشتی و درمانی، اعزام مصدومان به بیمارستان های شهر یاسوج برای بستری و مداوای آنها، برپایی اردوگاه اسکان اضطراری، پاکسازی معابر و جاده های ارتباطی، توزیع چادر، نایلون، پتو، موکت، وسایل گرمایشی، بسته های غذایی و اقلام امدادی، ارسال تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی، ارائه انواع خدمات بهداشتی و درمانی، اعزام نیروهای اورژانس، کلرزنی آب آشامیدنی و رفع شکستگی لوله های آب آشامیدنی بوده است. 

۸۰ درصد مردم زلزله زده سی سخت با بانک ها قرارداد منعقد کردند 
دنبال کنید

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حاضر در این نشست نسبت به شرکت نکردن حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتقاد و گلایه شدید داشتند و اعلام کردند که این موضوع به وزیر کشور منعکس می شود و کلانتری نیز باید پاسخگو باشد. 

کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به این عده پاسخ داد که اینجانب به نیابت از حسین کلانتری در این نشست حضور یافته ام و ایشان همزمان یک نشست در دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای پیگیری برخی امور و مسائل مهم و کلان استان برگزار کرده و در صورت اتمام آن نیز در این نشست حضور خواهد یافت. 

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi