شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقدام قضایی علیه واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد متوقف شود 

یاسوج- کرونا نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه اقدام قضایی علیه واحدهای تولیدی راکد این استان از قبیل قطع آب، برق و گاز به دلیل بدهی معوق بانکی ممنوع بوده و باید متوقف شود. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57382
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

اقدام قضایی علیه واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد متوقف شود 

به گزارش کرونا نیوز، سید حشمت الله صمیمی دوست روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: حمایت دولت از تولید، اشتغال و کارآفرینی در سال جهش تولید همه جانبه است. 

وی افزود: فراهم شدن زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز و جاده دسترسی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ضروری است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان الزامی بوده و تاکنون نیز افزون بر ۹۲ درصد آنها برای هر ۲ بخش دولتی و خصوصی استان محقق شده است. 

صمیمی دوست با اشاره به دوسویه بودن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: باید سرمایه گذاران این استان نیز برای اجرای هر چه بهتر آنها به تعهدات خود عمل کنند. 

وی ابراز داشت: واحدهای تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد باید در هر شرایطی فعال شده و به چرخه تولید بازگردند و هیچگونه بهانه یا توجیهی نیز در این زمینه پذیرفتنی نیست. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عامل استان همکاری و مشارکت لازم برای تحقق مطلوبتر این امر مهم را انجام دهند. 

صمیمی دوست اظهار داشت: یکی از نتایج مثبت برگزاری نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در کنار کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان روند نزولی نرخ بیکاری استان در پنج سال اخیر بوده است.  

وی افزود: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد از ۱۷.۷ درصد در سال ۱۳۹۴ به ۱۰.۸ درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده و ۶.۹ درصد کاهش یافته است.  

سال ۹۸ را سال "رونق تولید" نامگذاری می کنم
دنبال کنید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان هدفمند بوده و لازم است که دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عامل استان نیز برای اجرای مصوبات آن تلاش و همت داشته باشند و بخش خصوصی نیز به تعهدات خود عمل کند. 

صمیمی دوست عنوان کرد: آن دسته از واحدهای تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد که بر اثر تحریم های ظالمانه دشمنان، شرایط اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده و هم اینک قصد احیا و راه اندازی مجدد دارند بر اساس بخشنامه رییس حمهوری به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید می توانند تا پایان سال ۱۴۰۰، تنها برای یکبار و به مدت یک سال اقدام به تقسیط یا استمهال مالیات معوق خود کنند.  

وی ابراز داشت: این اقدام دولت گامی مهم برای کمک به رونق روزافزون تولید، اشتغال و کارآفرینی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. 

مسائل و مشکلات ۱۷ طرح و واحد صنعتی راکد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بررسی شد. 

درخواست متقاضیان برای دریافت تسهیلات برنامه ملی تولید و اشتغال شامل ۵۸ میلیارد ریال به منظور بازسازی و نوسازی ۱۷ واحد صنفی از محل تبصره ماده ۱۸ و ۱۷۵ میلیارد ریال برای سه طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi