شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکسن اسپوتنیک تا ۲۲ بهمن وارد کشور می‌شود/ وزیر ارتباطات سیاستهای دولت را اجرا کرده است

محمود واعظی از مذاکرات با چین، روسیه و هند برای خرید و تامین واکسن کرونا خبر داد و با اشاره به تایید واکسن تولیدی روسیه توسط وزارت بهداشت، گفت: قرارداد خرید دو میلیون دوز واکسن از روسیه تا یکی دو روز دیگر نهایی می‌شود و امیدواریم تا قبل از ۲۲ بهمن اولین محموله آن به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56830
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

کرونا :

واکسن اسپوتنیک تا ۲۲ بهمن وارد کشور می‌شود/ وزیر ارتباطات سیاستهای دولت را اجرا کرده است

محمود واعظی از مذاکرات با چین، روسیه و هند برای خرید و تامین واکسن کرونا خبر داد و با اشاره به تایید واکسن تولیدی روسیه توسط وزارت بهداشت، گفت: قرارداد خرید دو میلیون دوز واکسن از روسیه تا یکی دو روز دیگر نهایی می‌شود و امیدواریم تا قبل از ۲۲ بهمن اولین محموله آن به تهران برسد.

کرونا آنلاین:رئیس دفتر روحانی که در حاشیه جلسه دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، با تایکد بر اینکه سیاست و اولویت ما اول اینست که از تولید واکسن در داخل حمایت بکینیم، گفت: در حال حاضر سه موسسه بنیاد برکت، موسسه رازی و انیستیتو پاستو که از دو شرکت دیگر جلوتر است در حال ساخت واکسن هستند و دولت از آنها حمایت می‌کند اما نمی‌توانیم مردم را تا واسط بهار منتظر نگه داریم.

وی افزود: از این‌رو برای تامین واکسن علاوه بر قراردادی که با کوکس بسته‌ایم همزمان با چین، روسیه و هند هم که واکسن های تولیدی آنها در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد برای خرید واکسن در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه مذاکراتو قرارداد ما با روسیه از دو کشور دیگر جلوتر است، گفت: ما مدارک روسها در مورد واکسن تولیدی این کشور را گرفته ایم و متخصصان ماسوالات لازم را از طرف روسی پرسیده و بررسی های لازم را انجام داده اند و واکسن این کشور به تایید وزارت بهداشت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است دو میلیون دوز واکسن در این مرحله از روسیه خریداری شود در پاسخ به سوال خبرنگار ما درمورد اینکه در مرحله اول واکسیناسیون که ا دهه فجر قرار است آغاز شود از واکسن روسی استفاده خواهد شد؟ گفت: از هر واکسنی که زودتر برسد استفاده می ‌کنیم اما همزمان فشار می‌آوریم تا کوکس هم اولین محموله سهمیه ایران را زودتر ارسال کند.

وی افزود: ما ۱۶/۸ میلیون دوز واکسن کواکس خریداری کردیم و پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم و منتظر نوبت هستیم تا حمل شود.

آذری جهرمی سیاست دولت را اجرا کرده است

واعظی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار کرونا آنلاین درباره اینکه رئیس جمهور خود را سپر آذری جهرمی کرده و اظهارات امروز و تاکید او بر اینکه افزایش پهنای باند به دستور وی بوده و بجای وزیر ارتباطات باید او احظار شود به معنای صحه گذاشتن بر نظر قوه قضائیه نیست؟ و اینکه وزارت ارتباطات استدلال حقوقی در دفاع از خود در ترک فعل و اجرا نکردن قانون ندارد؟ گفت: صحبت‌های رئیس‌جهور به این معنا بود که آن بخشی که سیاست‌گذاری است و در اختیار دولت است، همه باید بدانند که اگر در جایی این سیاست‌ها اجرا شود، رییس جمهوری حامی آن است. اما آنچه که رییس جمهوری امروز گفت همین است که گسترش فضای مجازی مصداق سیاست‌های دولت بوده است و اگر آقای جهرمی قرار است به این دلیل محاکمه شود، پس من را محاکمه‌ کنید اما اگر موارد دیگری هست که بحث دیگری است.

اردوی جهادی ناحیه مقاومت بسیج گچساران در هفته دفاع مقدس/سرکشی از خانواده معظم شهدا
دنبال کنید

وی افزود: موضع ما از سال ۹۲ این بوده است که فضای مجازی می‌تواند در خدمت مردم و در خدمت فعالیت‌های اقتصادی قرار گیرد و اکنون شما می‌بینید در همه دنیا بحث فضای مجازی فقط این نیست که برای سرگرمی باشد و بخشی از زندگی مردم شده است. شما اکنون می‌بینید که اگر این فضای مجازی گسترش پیدا نکرده بود امورات مردم در بخش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان ما با مشکل مواجه می‌شد.

نمی‌گویم در فضای مجازی مشکل نیست، باید مشکلات حل شود

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: من نمی‌گویم مشکل وجود ندارد اما ما باید برای مشکلات راه‌حل پیدا کنیم. ما با فساد در فضای مجازی مخالفیم و در این حوزه با قوه‌قضائیه همکاری می‌کنیم اما اجازه بدهیم که فضای مجازی به فعالیت مثبت خود در خدمت جامعه ادامه داد.

عملیات روانی صهیونیست ها در دولت جدید آمریکا خریدار ندارد

وی در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به ادعای اسرائیل برای حمله به جمهوری اسلامی در صورت بازگشت آمریکا به برجام چیست، گفت: هم مردم ما و هم مردم منطقه با ادبیاتی که مسئولان رژیم صهیونیستی تا الان داشته‌اند، آشنایی دارند. آنان بیشتر حرف می‌زنند و دنبال جنگ روانی هستند و عملاً نه برنامه‌ای دارند و نه توانایی دارند و نه از عهده این کار برمی‌آیند. 

وی افزود: نیروهای مسلح ما در دفاع از کشور ورزیده هستند و مانورهای مختلفی که ما داشته‌ایم، این علامتی است که ما قصد جنگ نداریم، ولی در زمینه دفاع از کشور جدی هستیم. 

واعظی با بیان اینکه برخی مسئولان رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند که هر حرفی که بزنند واشنگتن این حرف‌ها را می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: حالا یک ترامپی بود که او دامادی داشت که کارگزار صهیونیست‌ها در واشنگتن بود و یک سری کارها را انجام می‌داد و نظرات رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کرد اما من فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارند و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.

مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان در سراسر استان تهران لغو شد
دنبال کنید

اگر می‌خواستیم بر سر برجام مذاکره کنیم با ترامپ مذاکره می‌کردیم

واعظی در خصوص بازگشت آمریکا به برجام نیز گفت: موضع ما در خصوص برجام از ابتدا روشن بوده است و امروز نیز موضع قبلی تغییر نیافته است. یک مرتبه مذاکره کردیم و پرونده برجام بسته شده است.اگر قرار بود که این پرونده مجدداً باز شود در زمان ترامپ باز می‌شد. برای ما تفاوتی ندارد که دولت ترامپ مقابل ما باشد یا دولت بایدن؛ ما موضع و اصول خود را تغییر نخواهیم داد. ما زمانی در برجام به تعهدات خود بازمی‌گردیم که ۱+۵ به تعهدات خود بازگردند. 

صدا و سیما افراد تابلودار و مخالف دولت را دعوت می‌کند

وی در پاسخ به سوال دیگری درمورد غیبت رئیس سازمان صدا و سیما در جلسات هیئت دولت و صحت این خبر که وی به دلیل حواشی برنامه زاویه و توهین به رئیس جمهور به دولت دعوت نمی‌شود، با بیان اینکه : صداوسیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه زنده و چه ضبط‌شده، در گزینش افرادی که برای حضور دعوت می‌کند، کسانی را انتخاب می‌کند که تابلودار و مخالف دولت هستند، گفت: ما در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم تا از جنگ تحمیلی اقتصادی عبور کنیم.  

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما نباید با برنامه‌ها و مستنداتی که می‌سازد مردم را ناامید سازد، اضافه کرد: برنامه‌ای که در آن یک روحانی را دعوت کرده بودند و اینکه با یک لحن بسیار بد به رییس جمهوری توهین می‌کند، این امری بود که برای وزرای ما قابل قبول نبود و گفتند نمی‌شود که صداوسیمایی که متعلق به نظام است اینگونه عمل کند. 

رئیس دفتر روحانی در پاسخ به تکرار این سوال که آیا رئیس سازمان صدا و سیما به جلسات دولت دعوت نشده، گفت: نمی‌دانم ایشان دعوت شده است یا نه، اما در آن اتاقی که ما بودیم ایشان حضور نداشت.

http://www.qudsonline.ir/news/737739/واکسن-اسپوتنیک-تا-۲۲-بهمن-وارد-کشور-می-شود-وزیر-ارتباطات-سیاستهای

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi