جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در باره سردار سلیمانی در آستانه سالگردش

کرونا ؛خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که شهادت سردار سلیمانی محور اصلی صحبت‌های ائمه جمعه بود. سردار سلیمانی یک دیپلمات واقعی بود امام جمعه چرام گفت: سردار سلیمانی با این‌که نظامى و سردار و یک ژنرال بود، ولى در مذاکره یک دیپلمات به‌معناى واقعى بود. حجت الاسلام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56599
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

کرونا :

نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در باره سردار سلیمانی در آستانه سالگردش
کرونا ؛خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که شهادت سردار سلیمانی محور اصلی صحبت‌های ائمه جمعه بود.
سردار سلیمانی یک دیپلمات واقعی بود
امام جمعه چرام گفت: سردار سلیمانی با این‌که نظامى و سردار و یک ژنرال بود، ولى در مذاکره یک دیپلمات به‌معناى واقعى بود.
حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه شهید سلیمانی به کمک ملّت‌هاى منطقه یا با کمک‌هایى که به ملّت‌هاى منطقه کرد، توانست همه‌ نقشه‌هاى نامشروع آمریکا در منطقه‌ى غرب آسیا را خنثى کند، اظهار کرد: این شهید بزگوار توانست در مقابل همه‌ى نقشه‌هایى که با پول، با تشکیلات تبلیغاتی وسیع آمریکایی، با توانایی‌های دیپلماسی آمریکایی، زورگویی‌هایی که آمریکایی‌ها روی سیاستمداران دنیا به‌ خصوص کشورهای ضعیف دارند، تهیه شده بود قد علم کند و این نقشه‌ها را در این منطقه‌ى غرب آسیا خنثى کند.
   نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در باره سردار سلیمانی در آستانه سالگردش 5
وی، افزود: آمریکایى‌ها در مورد فلسطین طرحشان و نقشه‌شان این بود که قضیه‌ فلسطین را به فراموشى بسپارند،فلسطینى‌ها را در حالت ضعف نگه دارند که جرئت نکنند دَم از مبارزه بزنند،  این مرد، دست فلسطینى‌ها را پر کرد؛ کارى کرد که یک منطقه‌ کوچکى، یک وجب جا مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا می‌ایستد، کاری و بلایى سر آن‌ها مى‌آورد که آن‌ها ظرف ۴۸ ساعت مى‌گویند آقا بیایید آتش‌بس بدهید؛ این‌ها را حاج قاسم سلیمانى کرد، سردار شهیدسلیمانی کارى کرد که فلسطینیان بتوانند بایستند و بتوانند مقاومت کنند.
وی با بیان اینکه خاورمیانه جدید نقشه کلان آمریکا بود، گفت:بر اساس طرح خاورمیانه بزرگ قرار بود کشورهاى عربستان، سوریه، عراق، یمن، لیبى، به چندین کشور کوچک تقسیم شوند، آمریکایى‌ها مایلند لبنان را از مهم‌ عامل استقلال لبنان -یعنى نیروى مقاومت و حزب الله- محروم کنند تا لبنان بى‌دفاع در مقابل اسرائیل قرار بگیرد که بیاید تا خود بیروت را بگیرد؛ کما این‌که قبل‌ها و سال‌هاى قبل آمدند.
وی افزود: حزب الله بحمدالله روز به روز قوى‌تر شد، امروز، هم دست لبنان و هم چشم لبنان، حزب الله است؛ و نقش شهید عزیز ما در این حالت یک نقش ممتاز و برجسته است.
خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: بخش مهم و قابل توجهى از شکست طرح ‌بى‌ثبات‌ سازى منطقه و ایجاد جنگ و آشوب، عملاً با نابودى جریان داعش توسط مقاومت اسلامى و با فرماندهی میدانی «حاج قاسم سلیمانی» عملی شد.
وی با بیان اینکه این هدف کلان را از مسیر «بى ثبات‌سازى منطقه» دنبال مى‌کردند، گفت: محور اصلى این نقشه و قلب این نقشه عبارت بود از سوریه، لبنان و عراق بود، دشمنان دنبال همان از نیل تا فراتى بودند به یک شکلى تأمین بکنند، شروع جنگ نیایتى استکبار جهانى که با شرکت پیدا و پنهان ده‌ها کشور آمریکایى و اروپایى و آسیایى و آفریقایى همراه شد، عراق و سوریه هدف اصلى حملات قرار گرفت و شرایط این دو کشور تبدیل به یک تهدید بزرگ براى جهان اسلام شد، اما این سردار سلیمانى بود که با نگاه فرصت‌ساز خود از دل این تهدیدها، ارتش بزرگ بین‌الملل اسلامى را به‌وجود آورد که فاطمیون و زینبیون و حیدریون و قوات الوطنى و لواءالقدس و… نمونه‌هاى بارز آن است.
افشار با بیان اینکه سردار سلیمانى غیر از مباحث نظامى از زوایاى دیگر، انسان کم نظیرى در کشور بود، گفت:با این‌که نظامى و سردار و یک ژنرال بود، ولى در مذاکره یک دیپلمات به‌معناى واقعى بود، در مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و عراق در بغداد در دهه ۸۰ شمسى مقام معظم رهبرى مسؤولیت عالى این مذاکرات را به سردار سلیمانى واگذار کرده بودند.
وی، خاطرنشان کرد: آن زمان دبیر شوراى عالى امنیت ملى، آقاى لاریجانى بود و وزارت خارجه و وزارت اطلاعات و نیروى قدس سپاه ترکیب تیم مذاکره‌کننده را تشکیل مى‌داد، وقتى مى‌خواستیم به مذاکرات برویم نکاتى را سردار سلیمانى بیان مى‌کرد؛ سردار سلیمانى براى هر مرحله مذاکره بیش از ۱۰۰ ساعت جلسه مى‌گذاشت که گاهى تا ۲ بامداد ادامه مى‌یافت، همه جزئیات که در مذاکره مى‌خواست مطرح شود مورد توجه قرار مى‌داد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه دیشموک در پیام آدینه امروز جمعه دوازدهم دی‌ماه ۹۹ اظهار کرد: بعد از دعوت مردم به تقوا یکی از مصادیق تقوا حفظ جان خود و عزیزان است الان به خاطر بیماری کرونا همه ما باید دقت کنیم مسائل بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم که این رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تعطیلی نماز جمعه در منطقه دیشموک شروع شده است پس باید دقت کنیم وقتی نماز جمعه تعطیل می‌شود یعنی خطر جدی در کمین مردم است.
خطیب جمعه دیشموک گفت: این خطر جدی یعنی اینکه مردم منطقه دیشموک پروتکل‌ها را با جدیت رعایت کنند و از برگزاری مراسمات و جشن‌های عروسی و همچنین عزاداری خودداری کنند.
   نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در باره سردار سلیمانی در آستانه سالگردش 6
وی با اشاره با سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس همراهان ایرانی و عراقی ضمن تسلیت عنوان کرد: ما وظیفه سنگینی در برابر شهدا داریم مخصوصا شهدای مقاومت که برای دفاع از حرم اهل بیت در برابر مستکبرین عالم با داعش جنگیدن تا شر این حیوان‌های خبیث را از سر مردم سوریه و عراق کم کرده‌اند.
امام جمعه دیشموک گفت: سردار دلها رهبری جبهه مقاومت را بر عهده داشت و ارتباط نزدیکی که با فاطمیون و زینبیون حزب‌الله و حشدالشعبی عراق برقرار کرده بود اتحادی که بین کشورهای مقاومت به وجود آورده بود، شکست داعش را رقم زد.
وی اذعان کرد: وقتی می‌بینیم سالگرد آزادی شهرها در سوریه به یاد حاج قاسم سلیمانی گرامی داشته می‌شود و قدردان این سردار دلها هستند پس این را باید بدانیم شکست داعش و رهبران داعشی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها توسط سردار دلها رقم خورده است.
حجت‌الاسلام راوند گفت: اگر در حال حاضر می‌بینیم جمهوری اسلامی در امنیت کامل است آن را در فعالیتهای سرباز نظام و ولایت در خارج از مرزهای اسلامی جستجو کرد.
وی  با اشاره به سخنرانی‌های سردار دلها که آنچه مهم است حمایت ما از این نظام است خاطرنشان کرد: در کشور نباید کلامی بر خلاف سیاست‌ها و منویات  مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) گفته شود و اگر هم گفته شود و اعتراضی صورت نگیرد در گناه آن سهیم هستیم.
امام جمعه دیشموک گفت: اگر تمام علمای جهان یک طرف باشند و مقام معظم رهبری یک طرف دیگر باید طرف امام خامنه‌ای برویم و باید در عمل مانند سردار عمل‌گرا باشیم و با اعمالمان ثابت کنیم که قدردان خون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت هستیم.
وی در ادامه افزود: آمریکا با شهادت حاج قاسم نشان داد که راه مقابله با دشمن مذاکره نیست  بلکه راه ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران عالم است.
راوند گفت: زبان مذاکره آنها به شهادت رساندن سردار ما بود و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی امریکا وظیفه همه ماست .
وی عنوان کرد: وقتی آمریکا به مهمانی سردار دلها ما  در کشور دیگر رحم نمی‌کند  و اینکه سردار دلهای ما مهمان در کشور دیگری بود و این بزرگوار را در فرودگاه به شهادت می‌رسانند یعنی آنها زبان مذاکره را نمی‌فهمند و به شهادت رساندن سردار دلها زبان مذاکره آنهاست.
خطیب جمعه شهر دیشموک گفت: تنها راه ایستادگی در برابر دشمن قسم خورده و بدعهد تکیه بر توان داخلی و خنثی سازی تحریم دشمن است.
وی گفت: همه مردم منتظر انتقام سخت از عاملان و آمران شهادت سردار دلها و همرزمانش هستند و این انتقام سخت باید خروج آمریکا از منطقه و محو رژیم غاصب صهیونیستی و آزادی قدس شریف باشد.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با اشاره به نکته دیگر و مصاحبه سید مقاومت سید حسن نصرالله گفت: او در شرایطی گفتگو و مصاحبه کرد که منطقه در التهاب و تنش به سر می‌برد و دوره انتقال قدرت از ترامپ به بایدن و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بود.
وی با اشاره به گفتگوی سید حسن نصرالله در واکنش هوشمندانه به تحرکات رژیم صهیونیستی و خبر ورود زیردریایی این رژیم به آبهای خلیج فارس گفت: وقتی می‌شنوید که اسرائیلی‌ها دست به جنجال رسانه‌ای می‌زنند بدانید که پشت آن اقدامات حقیقی وجود ندارد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند گفت: سیدحسن نصرالله از برادر عزیز و شفیقش حاج قاسم می‌گوید که سخنان او شرحی مبسوط و عینی از نقش بی‌نظیر سردار دلها در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن در منطقه بود و نگاه راهبردی حاج قاسم و کلا نگرش وی درباره همه مسایل بسیار آموزنده و الهام بخش است و اشراف و احاطه‌اش بر حوادث و نگاهش به آینده کم نظیر است پس سردار دلها برای ما بسیار پراهمیت و علاوه بر اینکه درس‌آموز است باید الگوی مناسبی برای ما ایرانیان باشد.

توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد
دنبال کنید

تحرکات اخیر امریکا جمهوری اسلامی را از صحنه خارج نمی‌کند

  نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در باره سردار سلیمانی در آستانه سالگردش 7
امام جمعه کهگیلویه گفت: امریکا خیال نکند با تحرکات اخیر در خلیج فارس جمهوری اسلامی از صحنه خارج می‌شود.
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز پیش از خطبه‌های نمار جمعه پاتاوه در خصوص اهمیت فریضه نماز جمعه اظهار داشت:  طبق روایات شرکت در نماز جمعه حج مستمندان است.
امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: مومنین کسانی هستند که نه سرمای زمستان نه گرمای تابستان آنها را از نماز جمعه باز نمی‌دارد.
وی با تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت:سلیمانی برای ما ایرانیان نبود بلکه سردار جبهه اسلام بود.
وی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی فرمانده لشکر همه ازادیخواهان و فرمانده لشکر مقابله با استکبار بود، افزود: برای دفاع از ناموس شیعه و اسلام می جنگید و آرام نداشت. 
وحدانی‌فر گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر رهبر انقلاب بود او را از ما گرفتند همان طور که مالک اشتر را از علی(ع) گرفتند.
وی در واکنش به تحرکات اخیر امریکا گفت:دشمن این تصور خام را نداشته باشد که ما سکوت کردیم و تحرکات اخیر او در اعزام بمب افکن های اف۵۲ما را از صحنه خارج می کند.
امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: دشمن میداند و باید بداند که جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاده خواهی آنها کوتاه نخواهد آمد.
وی اضافه کرد: هدف خالی کردن منطقه از وجود نجس امریکای پلید است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: نوکران جیره‌خوار امریکا در خلیج فارس به اهداف شوم خود نخواهند رسید.
وی گفت: در مقایسه فکری ما آل سعود و آل خلیفه جایگاهی ندارند وعددی نیستند که روی آنها تمرکز کنیم.
وحدانی‌فر تصریح کرد: دشمن امریکاست که چهل سال بر این ملت ظلم و ستم و قرنهاست چپاول می کند.
وی با بیان اینکه پالس و تحرکات اخیر امریکا دلیل نمی‌شود جمهوری اسلامی سکوت کند، ادامه داد: جمهوری اسلامی برادری را وحدت مسلمانی و تقریب بین مذاهب را مهم می داند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی از برگزاری ستاد اقامه نماز استانداری خبر داد
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi