جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آقای مدیرکل لطفا مستند صحبت کنید! / زمین خواری و کوه خواری در چهاربیشه شهرستان گچساران

جمعی از اهالی روستای چهاربیشه گچساران در مطلبی خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نوشته اند:جناب حسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد،ظاهرا بعد از رسانه ای شدن زمین خواری و کوهخواری و تخلفات صورت گرفته در موضوع واگذاری زمینهای بنیاد مسکن در روستای چهاربیشه و پخش فیلم افراد معترض و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56527
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

کرونا :

آقای مدیرکل لطفا مستند صحبت کنید! / زمین خواری و کوه خواری در چهاربیشه شهرستان گچساران

جمعی از اهالی روستای چهاربیشه گچساران در مطلبی خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نوشته اند:جناب حسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد،ظاهرا بعد از رسانه ای شدن زمین خواری و کوهخواری و تخلفات صورت گرفته در موضوع واگذاری زمینهای بنیاد مسکن در روستای چهاربیشه و پخش فیلم افراد معترض و ساکن روستا در مورد عدم اطلاع از حضور حضرتعالی در روستا و رونمایی از اسناد تخلفات و تغییر کاربریهای غیره مجاز و فیش های پرداختی به حساب افراد خاص،حضرتعالی برافروخته شده و به جای پاسخگویی و عذرخواهی از مردم  و شفاف سازی، مستند برای مردم گفته اید عده ای قصد تخریب دارند و عنوان خط تخریب در رسانه همراهتان یعنی کبنا نیوز ثبت شده است.

آقای مدیرکل باید گفت مردم محرومی که در یک روستا زیر خط فقر زندگی می کنند نمی دانند تخریب یا خط تخریب چیست و تنها فکرشان نان و سرپناه است، افراد محافظه کار و کسانی که زمین های منابع ملی و دامنه کوهها و فضاهای سبز روستا را به اسم مسکن دار کردن محرومین و مستضعفین شخم می زنند و درآمد زایی دارند بهتر می دانند معنی واقعی تخریب یا خط تخریب چیست!.

آقای مدیرکل حضرتعالی در فیلمی هماهنگ شده با برخی رسانه ها و در حضور افراد خاص فرموده اید که با حضور در روستا مردم  را صدا زده اید و از آنها سوال پرسیده اید، آیا یک روستا که نزدیک به دو هزار نفر جمعیت دارد با صدای شما همگی حاضر می شوند آیا با بلندگو یا از طریق اطلاعیه یا رسانه یا شخص خاصی مردم روستا را از حضور خود و همکارانتان مطلع ساخته اید؟ آیا اهالی روستا، حضرتعالی و همکارانتان و شورای روستا و آن چند نفر هماهنگ شده و نمایان در تصویر آن رسانه های خاص هستند؟

آقای مدیرکل آیا شما نمی دانستید که بعضی از افراد کنار شما در تصویر در روستا منجمله شخص رئیس شورا زمین ها را خرید و فروش می کنند؟.

آقای مدیرکل چرا خلاف واقع صحبت و به شعور مردم توهین می کنید، مردم و افراد معترض باید از کجا می دانستند که شما و همکارانتان در روستای چهاربیشه حضور دارید گرچه حضورهای قبلی شما هم فرقی به حال مردم نداشت و در روز حضور شما فقط یک یا دو نفر معترض مطلع شده بودند که صحبتهای هیچکدام را اجازه پخش ندادید و حتی یک نفر از افرادی که در پایان فیلم هم معلوم است به شما نزدیک می شود ولی در همان موقع فیلم قطع می شود. راستی در مورد آن درگیری ساختگی همان افراد حاضر در روز حضورتان در روستا توضیح دهید که چرا در فیلم پخش نشد و سریعا سوار بر ماشین شده و منطقه را ترک و بقیه مذاکرات را در اداره بنیاد مسکن انجام دادید که تصاویر آن موجود است.

پس جناب آقای مدیرکل چرا واقعیت را نمی گویید که آن افراد حاضر در تصویر نمایندگان اهالی روستا یا معترضین نبودند و فقط رئیس شورای روستا و افراد همراه ایشان بودند که‌ بعضی از آنها مشغول خرید و فروش زمینها هستند؟!.

 آقای مدیرکل حضرتعالی گفته اید که ۱۹۰ قطعه زمین آن هم تا قبل از زمان مدیریت شما واگذار شده در صورتی که لیست های رسمی چاپ شده با مشخصات کامل در اداره شما وجود دارد که تا ۱۳۹۶/۱۲/۲۷نیز ۲۲۰ قطعه زمین واگذار شده است و گذشته از این لیستهای واقعی بیش از ۲۲۰ قطعه است که در سالهای ۹۷ و ۹۸ و‌ اوایل ۹۹ هم با هماهنگی و ‌معرفی شورا زمین واگذار کردید که بعضی از اشخاص گیرنده مسئول یا رابطان ادارات بوده اند ولی ظاهرا از ترس دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی از گفتن واقعیت خودداری کرده و‌ بخشی از اسامی را حذف کرده اید که اگر لازم شد در اختیار دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

آقای مدیرکل شما نمی توانید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنید! حتی اگر به فرض محال اشتباهی متوجه شما نباشد و به گفته شما واگذاری زمین ها تا سال ۹۶ قبل از مدیریت شما باشد، مگر شما قبل از مدیریت به مدت ۷ سال رییس حراست بنیاد مسکن استان نبوده اید یادتان نمی آید که مردم بارهای بار گزارش تخلفات متفاوت و متنوع را به شما می دادند چرا چشم پوشی کردید و نادیده گرفتید.مگر دوسال است که مدیرکل نیستید چرا پیگیری نکردید؟!.

رای مردم باید پشتوانه دولت سیزدهم باشد
دنبال کنید

آقای مدیرکل چرا با اعتماد به نفس خلاف واقع صحبت می کنید و نادیده می گیرید، مگر یادتان نمی آید که بعضی افراد به نمایندگی از مردم در روزهای اولیه مدیریتتان در دفتر شما حاضر شدند و در مورد تخلفات رئیس شورا و دلالان صحبت کردند و به عنوان نمونه اینکه از شخصی که ساکن روستا نبوده ۱۸ میلیون پول گرفته اند و در لیست بنیاد مسکن به اسمش زمین ثبت شده است ولی شما نپذیرفتید و گفتین باید با آن شخص تماس تلفنی بگیرم و گوشی تلفن میز مدیریت را برداشته و روی آیفن گذاشتین و به اسم شخص دیگر با آن شخص که کارمند کمیته امداد بود صحبت کردید و ایشان اقرار کردند  ۱۸ میلیون تومان پول بابت یک قطعه زمین به رئیس شورا داده اند و ۴ میلیون تومان هم به حساب بنیاد مسکن پرداخت کرده اند و بعد آن را ۲۳ میلیون فروختند با این حال بعد از اتمام صحبت گوشی را قطع کردید و بعد از آن جلسه نادیده گرفته و شتر دیدی ندیدی.

 آقای مدیرکل چرا واقعیت را کتمان می کنید؟  چرا زمانی که بعضی از افراد معترض مردمی در زمان ساختمان سازی بنیاد مسکن در روستای‌چهاربیشه علیا به دفتر شما در استان و مدیریت شما در شهرستان مراجعه کردند و نسبت به تخلفات شورا و ‌معرفی افراد غیره واجد شرایط یا صوری و غیره بومی که اصلا ساکن نیستند اعتراض کردند شخص جنابعالی گفتید که ما به این شخص به خاطر اینکه همکاری می کند جهت معرفی افراد  ۲ درصد سود می دهیم، حال یک‌سوال آقای جنتی شخصی که در روستا دامداری می کرده و سواد آکادمیک و سابقه پیمانکاری هم ندارد بر چه اساسی شما پیمانکاری منازل مسکونی ساخته شده توسط بنیاد مسکن را به ایشان دادید؟!.

آقای مدیرکل شما گفته اید که همه مراحل واگذاری قانونی بوده اگر به صحبتهای خود یقین دارید چرا ناراحتید؟ چرا با رسانه ای شدن موضوع  بعضی واگذاریها را لغو یا رفع اثر می کنید؟ چرا در لیست معرفی افراد که توسط مدیریت شهرستان شما برای  دریافت منزل مسکونی ساخته شده توسط بنیاد مسکن به دادستان قبل ارائه شده بر اساس گزارش نهادهای امنیتی و پاسخ نامه از طرف دادستان با ذکر موارد و دلایل با اشخاص مخالفت شده است!.

آقای مدیرکل در شرایط موجود یعنی بعد از گزارشات مردمی و عدم توجه بنیاد مسکن به گزارش تخلفات و در نتیجه رسانه ای شدن موضوع شما که نباید حرف از قانونی بودن واگذاریها بزنید بلکه در وضعیت فعلی باید دستگاه محترم قضایی و نهادهای امنیتی و نظارتی باید قانونی بودن واگذاریها را بر اساس شرایط مشخص کنند.

آقای مدیرکل در وضعیت فعلی شما باید در مقابل مردم و اذهان عمومی مسئولیت پذیر و پاسخگو باشید چرا با اعتماد به نفس خلاف واقع صحبت می کنید ان شاء الله که سهوی باشد.جناب آقای مدیرکل اگر به فکر آبروی خود نیستید به عنوان مدیر یک نهاد انقلابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به فکر آبروی نظام اسلامی و آن صندلی که اشغال کرده اید باشید چرا که این صندلیهای مدیریت حاصل خون هزاران شهید مظلوم است.

آقای مدیرکل چرا مردم را با اعمال و اظهارات نسنجیده و احساسی نسبت به نظام اسلامی و خدمات آن بدبین می کنید.آقای مدیرکل مردم مظلوم روستای چهاربیشه علیا که حقوقشان به خاطر سومدیریت بنیاد مسکن شهرستان و اطلاع کامل جنابعالی پایمال شده تاکنون بر اساس سند و مدرک صحبت کرده اند در حالی که حضرتعالی فقط با حرف و فیلم پاسخ داده اید لطفا  مستند صحبت کنید  آیا افکار عمومی و یا  ما مردم معترض روستای چهاربیشه علیا را با این اظهارات بدون سند حضرتعالی  میشود قانع کرد؟.

در برخی جاده‌ها مانند یاسوج به اصفهان و دهدشت به بهبهان مشکلات بیشتری داریم
دنبال کنید

آقای مدیرکل شما در فیلمی که در روستا توسط رسانه همراه خود ضبط کرده اید گفته اید هر کسی پولی به صورت نقدی یا دستی به شورا داده است بگوید تا  شورا را به دستگاه قضایی معرفی کنم حال که مردم از فیش های واریزی و قولنامه های دستی شورا و دلالان رونمایی کرده اند چرا شما به عنوان اداره بنیاد مسکن شاکی این افراد به جرم فروش مال غیر و کلاهبرداری نمی شوید و می گویید مردم بروند دستگاه قضایی شکایت کنند چرا حرفتان را عوض کرده و تغییر موضع داده اید. مردم خود  می دانند که دستگاه قضایی رسیدگی می کند.

آقای مدیرکل ما جمع کثیری از اهالی معترض  روستای چهاربیشه علیا چند سوال از شما به عنوان مدیر کل بنیاد مسکن داریم:

۱_ چرا فضاهای سبز را تغییر کاربری دادید و به عنوان زمین مسکونی به فروش رساندید در حالیکه در روستا و شهر نیازمند به سرانه فضای سبز به ازای هر شخص می باشد.

۲_ در مورد نامه فرماندار وقت شهرستان در تاریخ ۱۳۹۷/۱/۱۵ در خصوص آماده نبودن شرایط واگذاری و توقیف واگذاریها قبل از هرگونه اماده سازی توضیح دهید.

۳_ شما به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن با دیدن آن ارتفاعات و قله ها و دامنه با شیب تند کوهها و تخریب مازاد زمینهای منابع طبیعی چطور متوجه واجد شرایط نبودن زمینها برای ساخت و ساز و ناتوانی در خدمات رسانی و عواقب بعد از آن مثل سیل و زلزله و ریزش سنگ‌ نشدید، آیا جان و مال مردم برای شما مهم نیست و تنها درآمد زایی در اولویت است؟.

۴_ چرا هر بار اظهارات متناقض دارید و حرفهایتان ثبات ندارند چرا که قبلا در حیاط مسجد روستا برای توجیه تخلفات صورت گرفته عنوان کردید هر ایرانی می تواند هر جا زمین بگیرد در حالیکه این ایرانیها در چهاربیشه وجود خارجی نداشتند و فقط اسمشان بود حال بعد از رسانه ای شدن موضوع بیان کرده اید که واگذاریها طبق شرایط  به افراد بومی و واجد شرایط و کسانی که سابقه دریافت زمین ندارند داده می شود و…..چرا به شعور مردم توهین می کنید؟.

۵_ آقای مدیرکل تکلیف منازل مسکونی ساخته شده که بعضا به اسم افرادی که در روستا وجود خارجی ندارند واگذار شده است چه می شود؟.

۶_ آقای مدیرکل چرا مردم مظلوم و مستضعف معترض در مقابل سومدیریت بنیاد مسکن و کوهخواری ها را متهم به تخریب می کنید هدف چیست؟.

۷_ مدیرکل محترم  تکلیف اسامی صوری در لیستهای واگذاری زمین در روستا که وجود خارجی ندارند و در استانها و شهرها و روستاهای اطراف زندگی می کنند چه ‌می شود؟.

مدیرکل محترم بنیاد مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد سومدیریت و عملکرد شما و مدیر بنیاد مسکن شهرستان گچساران هیچ ‌ربطی به آرمانها و اصول انقلاب و اهداف والا و متعالی نظام اسلامی و نهادهای انقلابی نظیر بنیاد مسکن و خدمات انقلاب ندارد پس لطفا عملکرد ضعیف خود را  پشت عنوان نهاد انقلابی با هدف وادار کردن و متقاعد کردن مردم به سکوت و پیگیری نکردن دستگاههای امنیتی و قضایی توجیه نکنید ما مردم هر زمان که لازم بوده و هست پای انقلاب و آرمانهای انقلاب عزیزمان مانده ایم و قدردان خون شهدایمان هستیم این شما مسئولین بوده اید که بعضا فقط شعار هدفمند داده اید و عمل نکرده اید.

در پایان مدیرکل محترم بنیاد مسکن  این را بدانید که ما به عنوان جمع کثیری از اهالی معترض روستای چهاربیشه علیا با جدیت و بر اساس اسناد رسمی و قوانین بنیاد مسکن و سازمان منابع طبیعی،سوء مدیریت در بنیاد مسکن  و زمین خواریها و تخلفات را از طریق دفتر حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه، ریاست محترم سازمان جنگلها و مراتع کشور و نهادهای امنیتی کشور پیگیری خواهیم کرد.

منبع : صبح زاگرس / آفتاب جنوب

http://sobhezagros.ir/News/168229.html

جمعی از اهالی روستای چهاربیشه علیا شهرستان گچساران

ادامه اسناد را مشاهده کنید

تصاویر تکمیلی: 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi