جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حسن عباسی در جمع دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد: هفت سال بیهوده صبر کردیم

کرونا ؛به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو، حسن عباسی مهمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در بستر مجازی اسکای روم بود. به گزارش کرونا، در این جلسه که با عنوان، «دانشجوی تحریم شکن، بپاخیز» برگزار شد، حسن عباسی تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن گرامیداشت روز دانشجو با توجه به این نکته که این روز،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56103
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
کرونا ؛به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو، حسن عباسی مهمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در بستر مجازی اسکای روم بود.
به گزارش کرونا، در این جلسه که با عنوان، «دانشجوی تحریم شکن، بپاخیز» برگزار شد، حسن عباسی تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن گرامیداشت روز دانشجو با توجه به این نکته که این روز، آخرین روز دانشجو قرن جاری است، اظهار داشت؛ کمتر از ۱۱۰ روز دیگر وارد قرن پانزدهم شمسی می‌شویم، یک آینده شناسی کارآمد ریشه در تاریخ شناسی صحیح دارد، اگر تاریخ را نشناسیم، آینده را هم نمی‌توانیم بسازیم و مجبور به تکرار تاریخ خواهیم شد؛ چه خوب است که ۱۰۰ سال گذاشته را بررسی کرد تا ۱۰۰ آینده را بهتری ترسیم کرد، و همچنانکه در روزهای عید در فرهنگ ما از «خانه تکانی» سخن به عمل می‌آید، ما باید یک «کشور تکانی از طریق قرن تکانی» انجام دهیم که کشور را برای ورود پاکیزه‌تر به ۱۴۰۰/۱/۱ مدنظر داشته باشیم.
ما در قرن گذشته درگیر چندتا جنگ بودیم؛ درجنگ جهانی اول که توسط انگلیسی‌ها اشغال شده بود، بشدت صدمه خوردیم، فرضاً قحطی مصنوعی به وجود اوردند وبخش عمده‌ای از غلات ما را برای نیروهای خودشان غارت می‌کردند و مصیبت بزرگی ایجاد کردند که به روایتی نزدیک ۱۰ میلیون از جمعیت ایران در آن قحطی مصنوعی جانشان را از دست دادند. و در جهانی جهانی دوم کشور و بعد از آن، کشور ما ازسوی ۳ تا قدرت زورگو یعنی روسیه، آمریکا و انگلیس اشغال شد، در اجلاس تهران رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر انگلیس که به تهران آمده بودند، بدون اینکه شاه ایران رو تحویل بگیرند در اجلاس معروف تهران نشستند و مسائل انتهای جنگ را طراحی کردند و اصلاً شاه رو نمی‌پذیرفتند در صورتی که شاه را خود اینها آورده بودند.
بعد از جنگ جهانی دوم مشکلات عدیده‌ای داشتیم؛ مشکلات مربوط نفت، که منتج شد به اینکه صنعت نفت ما ملی بشود، درمبحث ملی شدن صنعت نفت دکتر مصدق که همانطور که میدانید امریکایی‌ها وانگلیسی ها کودتا کردن علیه آن و مجدد شاه رو که فرار کرده بود را به قدرت برگرداندند و یکی دو دهه بعدش ما ماجرای قیام ۱۵ خرداد است که امام خمینی را شاه تبعید می‌کند تا الان که ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد که ۸ سال آن در دفاع مقدسی گذشت که جنگی ازطریق صدام به ما تحمیل شد، و در سال‌های اخیر ماجرای مدافع حرم که پدیده‌هایی مثل داعش وغیره را بوجود اوردند، این ۱۰۰ سال گذشته ۱۰۰ سال عجیبی بود. من ازشما دانشجویان عزیز خواهش می‌کنم درمقاطع گوناگون این ۱۰۰ سال گذشته رو مطالعه کنید که ما چطور در این ۱۰۰ سال ازیک ملت فلک زده به اینجا رسیدیم، ک وقتی جنگ جهانی اول شروع شد ما در قحطی دوره قاجار به سر می‌بردیم بعد انگلیسی‌ها آمدند یک قزاق بی سوادی را بنام رضاخان قلدر را حاکم کردند و وابستگی عمیق کشور تا دوره انقلاب اسلامی؛ شناخت این ۱۰۰ سال قطعاً بصیرت عظیم تاریخی به نسل شما می‌دهد.
  
رئیس اندیشکده یقین، در ادامه به تفکیک مفهومی «محاصره اقتصادی و در حصر بودن» از «تحریم و محروم بودن» پرداخت، که در صدر انقلاب که کارتر اولین تحریم‌ها را علیه کشور ما رقم زدند، امام خمینی (ره) از محاصره اقتصادی سخن راندند همچنانکه در جنگ تحمیلی ایشان فرمودند؛ حصر آبادان باید شکسته شود.
وی افزودند؛ مفهوم محاصره اقتصادی، «حسِّ جنگ» را القا می‌کرد و موجب می‌شد دست کم: ۱. از هدر رفت منابع جلوگیری شود، ۲. تلاش و جهاد برای در هم شکستن حصر صورت پذیرد. اگر به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۲ توجه کنیم، می‌بینیم ایشان «از جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن» سخن به میان آوردند. و تلاش در این راه را جهاد مقدس نامیدند.
در صورتی که مفهومی بنام تحریم و محروم کردن، «حسِّ جنگ» را القاء نمی‌کند. و توگویی باید ملتمس کشوری که ما را محروم کرده، باشیم.
 بنابراین، این دو تعبیر، نماینده دو نوع نگرش نسبت جنگ اقتصادی است که در کشور راه افتاده است.
  این بار رهبری فرمودند مقوله‌ای به اسم جنگ تمام عیار اقتصادی را از راه جهاد مقدس می‌شود خنثی کرد، عده‌ای درپاییز ۱۳۹۲ رفتن مذاکره و به نتیجه نرسید و به زمستان همان سال کشید و ادامه پیداکرد اما قفل شد، انتظارات دشمن زیاد بود و لذا کشیده شد به بهار ۹۳! و باز نتیجه نداد… و می‌توان گفت شکست اول مذاکرات در اول تابستان سال ۹۳ بود اما چرا شنیده نشد؟ چون افتاد تو جام جهانی برزیل و همه فکر و ذکر مردم شده بود جام جهانی همینطور جنگ ۵۱ روزه فلسطین درگرفته بود، لذا کسی به این شکست توجهی نشان نداد. این مذاکرات همین طور تا سال ۹۴ ادامه پیدا کرد و بالاخره برجام تصویب شد و عملاً حس جنگ رو از مردم گرفتند. وقاحتی ک امروز رژیم صهیونیستی دارد و می‌آید کف خیابان‌های تهران دانشمندای هسته‌ای ما را ترور می‌کند، بابت همین نفوذ است که رهبری تاکید میکنه اقا مراقب نفوذی باشید، شهریور ۶۰ وقتی شهید رجائی و شهید باهنر به شهادت رسیدن امام چند هفته بعدش حکم داد و دستور داد به سپاه و ارتش که محاصره ابادان رو بشکنید که نیروهای سپاه و ارتش حمله کردن و محاصره ابادان رو شکستن ک ۷ ماه بعد زمینه ازادی سازی خرمشهر شد ببینید اولین حکم یه فرمانده این بود که محاصره ابادان شکسته شود خب اولین حکم رهبر این بود که درسال ۹۲ دشمن اعلام کرده بود جنگ تمام عیار اقتصادی رو شروع کرده و جنگ ارزی شروع شده بود ک رهبر گفت باید این محاصره شکسته شود که اینها مدام رفتن در تریبون‌ها و گفتند تحریم تحریم تحریم.

دشمنان از فرهنگ شهادت حججی‌ها هراس دارند
دنبال کنید

   https://www.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428327-3.jpg

اگر به کسی که در محاصره است بگویید دشمن محاصره کرده، بگونه ای برنامه ریزی می‌کند که از این حلقه محاصره در بیاد! اما عده‌ای خائنانه و عده‌ای جاهلانه برخی ازنویسنده ها، تریبون دارها این حس را از مردم گرفتند. حس جنگ تمام عیار اقتصادی، حس محاصره اقتصادی، خب، بالاخره به بهانه تحریم شدن، برجام تصویب شد! و من در دانشگاه امیرکبیر قبل تصویب برجام گفتم ابروی علمی خودم را می‌گذارم و قول می‌دهم آگه مذاکرات به نتیجه رسید، تاثیرش دراقتصاد ۵ درصد هم نمی‌شود که باز ۲_۳ سال بعد رفتم گفتم من حرفم را پس می‌گیرم ۵ درصد هم تأثیر نداره وشما الان دارید می‌بینید. که بسیاری از برآوردهای انها اشتباه بود و حرف ما درست بود. همین بایدن معاون اول اوباما بود و ایناها این تحریم‌های وحشتناک رو علیه ایران وضع کردن اگر اینها بیاند سرکار برخلاف تصور بقیه ک می گوین بایدن گفته می‌خواهد برگرده به برجام که این عوام سران احزاب لیبرال، هستند این عوام استادان اقتصاد لیبرال دانشگاهای تهران که طرفدار اصلاح طلب‌ها هستند، این عوام مسئولین دولت فعلی هستند ک تصورمی کنند با برگشت بایدن به برجام همه تحریم‌ها لغو می‌شود، آقا مگر نگفتید از فردای برجام تحریما بالمره لغو می‌شود! خب، پس چرا لغو نشد؟ آقای روحانی! چرا در تیر ۹۴ لغو نشد و میندازید گردن ترامپ، ترامپ ۹۶ انتخاب شد و ۹۷ برجام رو پاره کرد.
  
در سال ۹۵ سیف رئیس بانک مرکزی رفت امریکا و در شورای روابط خارجی امریکا گفت آقا هیچ اتفاقی نیفتاده که معاون وزیرخزانه داری و معاون وزیرخارجه امریکا گفتند مقام ایرانی راست می‌گوید نمی‌توانند کاری کنند چون ما قولی در باره یوتِرن (سیستم چرخه دلار) نداده بودیم؛ اصلاً مقامات مذاکره کننده ما دوتا قانون رو نمی‌شناختند اولی یوترنه و دومی قانون ایسا. که بعد تصویب برجام اقای ظریف رفت اتاق بازرگان ک تاجرها بهش گفتن ما نمی‌توانیم رابطه تجاری داشته باشیم چی شد این برجام؟ اقای ظریف گفت ما در مذاکرات هسته‌ای درمورد قانون یوترن و قانون ایس اصلاً مذاکره نکردیم!!!! این fatf که گفته می‌شود یک بهانه‌ای است که پشتش قایم می‌شوند برای آن کلمه یوترن (u_turn) یعنی چرخه دلار که آمریکا ایران با این قانون که برای کشور ایران و کوبا گذاشته بود به اسم دور برگردون (u_turn) آمده بود این را درسال ۱۳۷۸ وضع کرد، وقتی این قانون وضع شد، دیگر ما نه می‌توانستیم مستقیم با دلار کارکنیم و نه می‌توانستیم مقررات قبلی رو دور بزنیم! سر اینکه اگر ما نفت می فروختیم به کشوری! باید با چمدون پول هارو می‌آوردیم و اگر می‌خواستند جنسی از خارج بخرند باید از اینجا دلار با چمدون می‌بردند مثل زمان قدیم! و امکان ارتباط بانکی وجود نداشت. قانون ایسا هم می‌گوید هیچ کشوری حق ندارد هیچ کشوری بیشتر از ۲۰ میلیون دلار در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند.
 در این شرایط برای تحریم‌شکنی باید به این نکته توجه داشته باشیم که در خارج کشور، ضعف اقتصادی جهانی وجود دارد، و ما باید با قوت به صادرات و واردات آن هم از طریق طلا همت بگماریم. همانند قضیه صادرات بنزین به ونزوئلا…
و در داخل برای خنثی سازی تحریم‌ها، باید خودکفا شد، همچنانکه در قضیه بنزین با پروژه ستاره خلیج فارس ممکن شد، و عملاً تحریم خنثی شد.

پیام تسلیت مدیریت مرکز خدمات حوزه های علمیه کهگیلویه و بویر احمد در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi