جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طراحی کابینت و نکات اصولی آن

طراحی کابینت به صورت اصولی یکی از مهمترین بخش ها در ایجاد دکوراسیون داخلی آشپزخانه می باشد. طراحی کابینت برای یک آشپزخانه مدرن و امروزی از اصول و قواعد خاصی برخوردار می باشد که در صورت درست اجرا شدن، در نهایت شما شاهد یک آشپزخانه فوق العاده شیک و زیبا خواهید بود. در این مقاله

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55901
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱:۳۰

کرونا :

طراحی کابینت و نکات اصولی آن

طراحی کابینت به صورت اصولی یکی از مهمترین بخش ها در ایجاد دکوراسیون داخلی آشپزخانه می باشد. طراحی کابینت برای یک آشپزخانه مدرن و امروزی از اصول و قواعد خاصی برخوردار می باشد که در صورت درست اجرا شدن، در نهایت شما شاهد یک آشپزخانه فوق العاده شیک و زیبا خواهید بود. در این مقاله ما سعی بر این نمودیم تا این اصول را به صورت کاملا خلاصه و ساده بیان نماییم.

طراحی کابینت و نکات اصولی آن 4

در فرهنگ ما آشپزخانه دارای جایگاهی بسیار مقدس می باشد، از گذشته تا به حال، با توجه به اینکه طراحی کابینت آشپزخانه و دیزاین کلی آشپزخانه های ایرانی دست خوش تغییرات فراوانی قرار گرفته است؛ اما در نهایت همچنان جایگاه خود را حفظ نموده است. به بیان دیگر می توان آشپزخانه را نقطه عطف و تلاقی اعضای خانواده نامید.

در حقیقت این کابینت است که مشخص کننده سبک طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می باشد. کابینت ها به هر شکل و سبکی که باشند، آشپزخانه نیز همان طرح را به خود می گیرد. امروزه سبک های بسیار جدید کابینت با عنوان طراحی کابینت سه بعدی نیز رواج یافته اند.

در برخی از مغازه و فروشگاه های مدرن نیز استفاده از انواع کابینت رواج پیدا کرده است. طراحی دکور مغازه نیز مانند سایر موارد در فروش محصولات شما بسیار تاثیر گذار هست. درست است که در حال حاضر در این مقاله قصد بر این داریم که اصول طراحی کابینت آشپزخانه را توضیح بدهیم؛ اما شایان ذکر می باشد که شما می توانید این موارد را در مورد طراحی دکوراسیون مغازه نیز اعمال نمایید.

کابینت های مدرن از ظاهری کاملا ساده و دارای جزئیات کمتری هستند. نقطه مقابل آنها، طراحی کابینت یودکور به صورت کلاسیک است که دارای حاشیه های شلوغ، برآمده و همچنین منبت کاری می باشد.

تخریب خانه های تاریخی شیراز صحت ندارد/بحث مرمت مطرح است
دنبال کنید

اصول طراحی کابینت آشپزخانه

نکته اول در مورد درب می باشد. درب های کابینت مدرن، به صورت کاملا ساده، صاف و بدون هیچ گونه برجستگی می باشند. مشخص کننده مرز بین دو کابینت، تنها یک خط باریک و کوچک است.

نکته دوم را می توان انتخاب دستگیره ها نامید. بسیاری از طراحان و سازندگان از این نکته غافل هستند و تاثیر دستگیره ها را در چشم انگیز بودن کابینت ها، زیاد مهم نمی دانند. در صورتی که هیچ گزینه ای مانند آنها نمی تواند بر سبک طراحی کابینت آشپزخانه یودکور شیک و زیبا، تاکید کند.

کابینت های مدرن دارای دستگیره های بلند و کشیده هستند و همچنین کاملا صاف، براق و از طول و عرض کمی برخوردار می باشند. پیشنهاد ویژه طراحان سایت یودکور این می باشد که؛ برای تکمیل یک ست کابینت شیک و مدرن، از دستگیره های کشیده و براق فلزی استفاده نمایید.

نکته تاثیر گذار بعدی، انتخاب رنگ می باشد. در طراحی کابینت یودکور مدرن، از رنگ های سرد استفاده می شود. رنگ سرد یا خنثی شامل رنگ های خاکستری، سفید و سایه های روشن از سبز، آبی و بنفش می باشد.

شما می توانید از شدت کم این رنگ ها استفاده کنید تا اثری لطیف و آرامش بخش را خلق نمایید. بله خلق نمایید زیرا طراحی کابینت یک هنر بی نظیر است که مهمترین فضای زندگی شما یعنی آشپزخانه را ایجاد می کند و آن را می تواند به هر سبک و سیاقی تبدیل نماید.

در خصوص ترکیب رنگ ها می توانید به میزان خیلی کمی از آنها استفاده نمایید؛ به عنوان مثال، ترکیب سفید و سبز، یک طراحی چشم نواز را ارائه می دهد. در صورتی که زیاد تمایل به استفاده از رنگ سرد ندارید می توانید رنگ چوب یا همان قهوه ای روشن را اضافه کنید.

سخنان آمریکا خنده‌دار است/ تحریم ایران ۲۷ مهر به پایان می‌رسد
دنبال کنید

در طراحی دکوراسیون داخل مغازه مدرن فقط از چوب استفاده می شود، برخی چوب طبیعی هستند و برخی دیگر تخته چندلا یا همان ام دی اف. مسلما اگر از لحاظ مالی در مضیقه نیستید، چوب طبیعی بهترین انتخاب پیش رو است چرا که علاوه بر زیبایی وصف ناپذیر، کیفیت و دوام بسیار بالاتری هم دارند اما در مواردی که بحث محدودیت مالی در میان است، کابینت های ام دی اف بی رقیب خواهند بود.

کابینت های ام دی اف از لحاظ ظاهری تنوع بیشتری نسبت به مدل های چوب طبیعی دارند و از لحاظ دوام و استحکام نیز چیزی کم ندارند اما در صورت خرابی، تعمیر آنها تقریبا غیر ممکن است.

طراحی کابینت و نکات اصولی آن 5

اصول طراحی کابینت های گلاس

کابینت مدرن های گلاس یا high gloss نوع جدیدی از کابینت ها هستند که روکشی شفاف و براق به روی درب آنها کشیده می شود. این روکش باعث می شود نور از سطح کابینت ها بازتاب یابد و به همین خاطر درب های کابینت بعنوان منبع روشنایی در آشپزخانه نیز به کار می روند.

این روش در آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است خصوصا اگر کابینت های گلاس به رنگ سفید انتخاب شود، زیرا باعث روشن شدن محیط آشپزخانه شده و فضای آن را از چیزی که هست بزرگتر نشان می دهد. کابینت مدرن های گلاس نیاز به مراقبت بیشتری دارند زیرا سطح آنها خط و خش را به خود جذب می کند.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi