جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تشخیص ارتباط مثبت و منفی

تشخیص ارتباط مثبت و منفی شاید ندانید اما اهمیت بالایی دارد تا تشخیص ارتباط مثبت و منفی را بدهید، ما هر روزه با کلی آدم ارتباط داریم و این ارتباط ها تاثیر مستقیم بر روی حال و هوای ما دارد. ارتباط مثبت و منفی اهمیتش آنجایی بالا می‌رود که روانشناسان معتقدند که ما برآیند پنج نفر نزدیک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55435
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

کرونا :

تشخیص ارتباط مثبت و منفی

تشخیص ارتباط مثبت و منفی

شاید ندانید اما اهمیت بالایی دارد تا تشخیص ارتباط مثبت و منفی را بدهید، ما هر روزه با کلی آدم ارتباط داریم و این ارتباط ها تاثیر مستقیم بر روی حال و هوای ما دارد. ارتباط مثبت و منفی اهمیتش آنجایی بالا می‌رود که روانشناسان معتقدند که ما برآیند پنج نفر نزدیک خود هستیم! پس شما باید در انتخاب آدم هایی که در اطراف شما هستند دقت زیادی را به خرج دهید. باید در نظر داشته باشید که از ارتباط هایی که دارید انرژی مثبت می‌گیرید یا انرژی منفی

چگونه ارتباطات بهتری داشته باشیم؟

این یک سوال مهم و بنیادی است، به همین جهت پاسخ دادن به آن هم خیلی ساده نیست. شما باید ببینید که آیا شما در یک رابطه حس‌های خود را در نظر می‌گیرید یا نه، اینکه شما مدام احساسات خود را سرکوب کنید نشان از بیمار بودن آن رابطه است! ضمن اینکه از طرفی هم باید ببینید که اجازه حضور و ابراز به طرف مقابلتان می‌دهید یا برعکس، شما همیشه دست به سرکوب او می‌زنید و نتیجتا اون هم دست به خود سانسوری خود می‌زند که این اصلا خوب نیست

ارتباط مثبت و منفی

تشخیص ارتباط مثبت و منفی

به حس خود اعتماد کنید! خیلی پیش آمده که در دیدار اول با کسی حس خوبی از او نمی‌گیرید و یک روزی به شما ثابت می‌شود که این آدم مناسب شما نبوده و اگر از ابتدا به حس خود اعتماد کرده بودید دیگر ضربه ای هم نمی‌خورید. تشخیص ارتباط مثبت و منفی خیلی سخت نیست، فقط به حس خود اعتماد داشته باشید.

نیاز متقابل؛ توجیه‌کننده توسعه همه‌جانبه مناسبات تهران - بغداد
دنبال کنید

اساس ارتباط مثبت

آیا مالیدید که بدانید که ارتباط خوب چگونه برقرار است؟ خب در این صورت ابتدا باید ارتباط خوب و بد را تعریف کنیم. هر ارتباط خوب از دو خصوصیت برخوردار است: احساسات خود ار آشکارا ابراز می‌کنید و به طرف مقابل هم امکان می‌دهید تا احساسات خود را ابراز نماید. طرز فکر و احساساتان را در میان می‌گذارید و سعی می‌کنید که احساس و اندیشه طرف مقابل خود را درک کنید. طبق این تعریف، نقطه نظر ها و احساسات هر دو طرف مهم و ارزشمندند.

اساس ارتباط منفی

ارتباط بد

درست به همان گونه که ارتباط خوب به مفهوم ابراز وجود و گوش دادن است، ارتباط بد آن چنان ارتباطی است که شخص از طرح آشکار احساسات خودداری می‌کند و به سخنان طرف مقابل گوش نمی‌دهد.

بحث و جدل و حالت تدافعی گرفتن نشانه‌های ارتباط بد هستند. ممکن است بدون درک احساسات طرف مقابل، در مقام ضدییت با حرف بزنید. ممکن است این پیام را فرافکن بکنید که: «به حرف تو علاقه ندارم. تنها می‌خواهم حرف خودم را زده باشم و اصرار دارم که تو آن را از من بپذیری.»

نشانه دیگر ارتباط بد انکار احساسات و به نمایش گذاشتن غیر مستقیم آنهاست. ممکن است نیش دار و طعنه آمیز حرف بزنید. این حالت را اصطلاحا «پرخاشگری انفعالی» می‌نامند. پرخاشگری پویا هم ارتباط خوبی نیست.

انتظار واقعی از یک رابطه چیست؟

زندگی با صحنه های فیلم های عاشقانه بسیار متفاوت است. همه ما نقص داریم، پس متاسفانه شریک زندگی شما هم قطعا نقص هایی دارد. پس در مورد اینکه جنس مخالفتان چه مشکلاتی دارند زیاد فکر نکنید، چون قطعا شما هم نقص هایی دارید. در ازدواج هایی که واقعی هستند (نه آن هایی که در افسانه ها پیدا می کنید) نقص وجود دارد، اختلافات وجود دارد، دلخوری وجود دارد. تفاوت در این است که چگونه با این مشکلات کنار بیایید و جدای این مشکلات به هم توجه کنید و قدر هم را بدانید. زندگی مشترک ترسناک نیست.

بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از بزرگترین بیمارستان یک‌پارچه اروپا و کتابخانه ملی اسلواکی
دنبال کنید

قضیه این نیست که یک نفر فقط عاشق و عاشق و عاشق شما باشد، بلکه مسئله این است که با کسی ازدواج کنید که حتی زمان هایی شما خیلی هم دوست داشتنی نیستید، شما را دوست داشته باشد و در رینگ بماند. و بالعکس شما هم حتی در زمانی که هیچ کس او را دوست ندارید بتوانید هنوز در کنار او باشید.

همیشه با مشاور مشورت کنید

شما باید به طور مرتب به مشاور خود مراجعه کنید. اگر هم مشاوری ندارید بدانید که اشکالی در کار است. زندگی مدرن کلی چالش دارد، از پیچیدگی ارتباطات مجازی گرفته تا استرس و اضطراب ناشی از کار. پس حتما یک مشاور خوب را انتخاب کنید، حال شاید سوال باشد برای شما که مشاور خوب چه مشاوری است؟ باید گفت که جواب این سوال برای هر کس متفاوت است و باید ببینید استاندارد های شما برای زندگی چیست.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi