جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پول مورد نیاز برای سفر به چین

با گسترش ارتباطات و شناخت بیشتر مردم کشورهای دنیا از چین، ناشناخته‌ها و پتانسیل‌های این کشور پهناور درمعرض دید جهان‌گردان قرار گرفت. امروزه مردم دنیا از نقاط مختلف برای دیدن جذابیت‌های ناب و منحصربه‌فرد تاریخی و طبیعی، بلیط هواپیما چین را تهیه کرده و سفری خاطره‌انگیز برای خود رقم‌ می‌زنند. دراین‌بین دانستن نکات و راهنمایی‌هایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55172
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

کرونا :

پول مورد نیاز برای سفر به چین

با گسترش ارتباطات و شناخت بیشتر مردم کشورهای دنیا از چین، ناشناخته‌ها و پتانسیل‌های این کشور پهناور درمعرض دید جهان‌گردان قرار گرفت. امروزه مردم دنیا از نقاط مختلف برای دیدن جذابیت‌های ناب و منحصربه‌فرد تاریخی و طبیعی، بلیط هواپیما چین را تهیه کرده و سفری خاطره‌انگیز برای خود رقم‌ می‌زنند. دراین‌بین دانستن نکات و راهنمایی‌هایی درباره سفر به سرزمین شلوغ و هزاررنگ چشم‌بادامی‌ها قبل ‌از خرید بلیط چین کمک بزرگی در شناخت مناسب و ایجاد زمینه اولیه برای رویارویی با مردم خون‌گرم چین و نحوه سپری‌کردن اوقات خود در این کشور به شما می‌دهد. یکی‌از موارد مهمی که برای هرسفر خارجی ضروری به‌نظر می‌رسد، شناخت پول رایج آن کشور، برآورد هزینه‌های سفر و ارائه نکاتی درباره چگونگی تبدیل ارز و معامله در کشور مقصد است که دانستن این موضوعات در کشور چین هم کمک بزرگی به شما می‌کند. درادامه این مطلب، به مساله پول موردنیاز برای سفر به چین می‌پردازیم.

پول مورد نیاز برای سفر به چین 4

 

یوآن، دلار یا یورو

پیش ‌از آشنایی با نحوه تبدیل ارز در چین، دانستن انواع اسکناس‌ها برای‌تان مفید خواهد بود. اسکناس‌هایی که معمولا در دست مردم به‌چشم‌ می‌خورد، اسکناس‌های یک، پنج، ۱۰، ۵۰ و ۱۰۰ یوآنی بوده که برای رفت‌وآمد با تاکسی و مصارف دیگر، استفاده از اسکناس‌های خرد مناسب‌تر از ۱۰۰ یوآنی خواهد بود. چراکه اغلب درصورت دادن یک اسکناس ۱۰۰ یوآنی و دریافت بقیه پول، قادر به شناسایی پول تقلبی نبوده و ممکن است خسارت مالی برای‌تان به‌وجود بیاید.

هنگام رزرو هتل هم مبلغی را باید برای ودیعه به هتل بپردازید که پس‌از پایان مدت اقامت به شما برمی‌گردانند. سعی کنید این مبلغ را به یوآن پرداخت کنید؛ زیرا اگر مبلغ را به دلار بدهید و هتل در فرم شما مبلغ‌تان را به یوآن وارد کند، موقع بازگشت، یوآن تحویل می‌گیرید و احتمالا دلارها قابل عودت نخواهد بود.

یوآن واحد پول رسمی چینی‌ها محسوب ‌می‌شود؛ ولی برای اقامت در هتل، کرایه تاکسی، در رستوران و به‌طورکل به‌عنوان یک گردشگر می‌توانید از دلار و یورو هم استفاده کنید. اگر تصمیم‌تان برای تبدیل پول خود به یوآن قطعی بود، پیشنهاد می‌کنیم این کار را در ایران و همراه کارهای دیگر سفر مانند تهیه بلیط هواپیما چین از علی بابا انجام دهید. چون در چین، صرافی وجود ندارد و برای تبدیل ارز سه راه نسبتا خوب پیش‌روی شما قرار دارد. اول اینکه بعداز خرید بلیط چین و سفر به این کشور، در فرودگاه، ارز خود را مبادله کنید. دومین راه‌حل، تبدیل پول در هتل خواهد بود و آخرین راه‌کار سرزدن به بانک‌هایی است که پول شما را به یوآن تبدیل می‌کنند. توجه کنید که نرخ تبدیل ارز در این سه محل با یکدیگر فرق دارد. با مقایسه قیمت‌ها، می‌توانید انتخاب بهتری داشته ‌باشید. شاید در خیابان‌های اطراف بانک‌ها افرادی را ببینید که دلار و یورو گرفته و یوآن می‌دهند. هرگز به این افراد اعتماد نکنید، اگر پولی که از آن‌ها تحویل می‌گیرید تقلبی باشد، همه هزینه‌های سفر خود را ازدست می‌دهید.

جشن میلاد امام رضا (ع) در گچساران + تصویر
دنبال کنید

هزینه‌های سفر به چین

جدای از بحث خرید بلیط هواپیما چین علی بابا و گرفتن ویزا، هزینه‌های مهم دیگری هنگام ورود به پرجمعیت‌ترین کشور کره زمین، خودنمایی می‌کنند. هزینه‌های اقامت، خوردوخوراک و گردش و تفریح بخشی ‌از بودجه سفر را به‌خود اختصاص می‌دهند. ازآن‌جایی که چین جزو پهناورترین نواحی زمین به‌شمار می‌رود، دردست‌داشتن بلیط چین برای گشت‌وگذار در نقاط مختلف این کشور کافی نبوده و شما برای دیدن مناطق مختلف باید به شهرهای گوناگون سفر کنید. این سفرهای درون‌شهری هم قسمتی از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر سفر هستند.

پول مورد نیاز برای سفر به چین 5

اولین قسمت خرج‌ومخارج با اجاره محل اسکان خودش را نشان می‌دهد. هزینه اقامت در چین از شهری به شهر دیگر فرق دارد. برای مثال درباره خوابگاه‌های چندتخته، اگر در شهرهای کوچک باشید، حداقل ۳۰ یوآن و برای اقامت در شهرهای بزرگ هم حداقل ۸۵ یوآن لازم دارید. با انتخاب هتل‌آپارتمان‌هایی که بیرون شهر هستند، حداقل با شبی حدود چهار یوآن می‌توانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید. ولی برای استفاده از امکانات، هاستل‌ها با قیمت‌های مناسب و امکاناتی بهتر از هتل‌آپارتمان‌ها با دست‌کم بودجه ۷۵ یوآن گزینه بهتری به‌نظر می‌رسند. قیمت هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره هم از شبی ۱۳۰ یوآن تا ۱۸۰۰ یوآن متفاوت است. البته با مراجعه به سایت علی بابا می‌توانید از قیمت‌های به‌روزشده هتل‌های چین و امکانات هرکدام آگاهی داشته باشید.

برعکس تصور بسیاری از مردم ایران، یافتن غذای خوب و خوشمزه در چین کار سختی نبوده بلکه با این‌ همه تنوع رستوران و اغذیه‌فروشی‌های خیابانی که وجود دارد احتمالا موضوع انتخاب غذا شما را سردرگم می‌کند. برای صرفه‌جویی در بودجه سفر، خوردن غذاهای خیابانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. غذاهای خیابانی با سرعت بالا در پخت و طعم خوب، نظر شما را راجع‌به غذاهای چینی به‌کلی تغییر می‌دهد. با صرف حدود ۴۰ یوآن می‌توانید غذاهای خیابانی را امتحان کنید که البته خریدن این غذاها بسیار متداول بوده و غذافروشی‌های خیابانی زیادی در چین به مردم سرویس می‌دهند. البته اگر دست شما برای خرج‌کردن به‌اندازه کافی باز باشد، رستوران‌های لوکس چینی هم با هزینه حدود ۳۰۰ یوآن، تجربه لوکس و لاکچری از خوراکی‌های چینی برای‌تان رقم‌می‌زند.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت محمدعلی شهیدی
دنبال کنید

بری حمل‌ونقل داخل‌شهری یا بین‌شهری استفاده از مترو، اتوبوس و قطارهای بین‌شهری با قیمت‌های مناسب، به شما در ذخیره پول‌تان کمک شایانی می‌کند. برای سوارشدن در اتوبوس بین یک‌ونیم تا سه یوآن پرداخت می‌کنید. بلیط تک‌سفره مترو را هم با حدود چهار یوآن می‌توان خرید. اگر استفاده از تاکسی را ترجیح می‌دهید، خوب است بدانید که قیمت پایه تاکسی ۱۳ یوآن است و با هرکیلومتر رانندگی، دو یوآن باید علاوه‌بر آن ۱۳ یوآن، به راننده بدهید.

قیمت بلیط قطارهای بین‌شهری را باتوجه به نوع کوپه‌ای که می‌گیرید، محاسبه می‌کنند. برای نمونه برای خرید بلیط قطار معمولی درجه یک باید چیزی حدود ۸۰ دلار خرج کنید که این مبلغ در قطارهای سریع‌السیر به بیش‌از ۲۶۰ دلار افزایش می‌یابد. باتوجه به تغییرات قیمت، پیش‌از سفر با مراجعه به سایت علی بابا از قیمت‌های به‌روز اطلاع پیدا کنید.

درنهایت می‌توان گفت هزینه ورود به مراکز دیدنی چین واقعا مناسب است و اگر هدف اصلی شما از سفر، تماشای جاذبه‌های عجیب و زیبای کشور چین باشد، با هزینه نه‌چندان زیاد به هدف خود می‌رسید. البته تفریحاتی مانند کوهنوردی در لیست سرگرمی‌های پرهزینه در چین قرار می‌گیرند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi