جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرگذشت عجیب مجوزهای ماده ۲۶ بهزیستی کشور

مدتی است مراکز غیر دولتی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. ثبت این مراکز غیردولتی در سایتی به نام سامانه ثبت و صدور مجوز سازمان بهزیستی کشور انجام میگیرد. در این سایت مراحلی برای این کار وجود دارد که اکثر افراد جامعه می‌توانند در آن وارد شده و ثبت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 52237
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲:۳۴

کرونا :

سرگذشت عجیب مجوزهای ماده ۲۶ بهزیستی کشور

مدتی است مراکز غیر دولتی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. ثبت این مراکز غیردولتی در سایتی به نام سامانه ثبت و صدور مجوز سازمان بهزیستی کشور انجام میگیرد.

در این سایت مراحلی برای این کار وجود دارد که اکثر افراد جامعه می‌توانند در آن وارد شده و ثبت نام نمایند اما غافل از اینکه مراحلی هم وجود دارد که در این سامانه دیده نمی‌شود مانند بررسی‌هایی که توسط مراکز استانها و شرایط نانوشته آنها در این سایت است.

 عده زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد در این سایت ثبت نام کرده اند اما تکلیف آنها از طریق این سایت و یا از طرق دیگر مشخص نشده است و حتی عده‌ای هم مراحل بالاتر را پیموده اند و بقیه هنوز منتظر هستند که یا پاسخ منفی بشنوند یا مثبت.

  بودن این همه متقاضی در رنج انتظار شاید عجیب باشد اما عجیب تر از آن است که عده‌ای از انتظار خارج شده و به مراحل بالاتر رفته اند.

 حال این افراد و مردمی که قرار است تحت پوشش این نهاد ها باشند توقع دارند در خصوص نام این افراد و نحوه تملک این مراکز شفاف‌سازی صورت گیرد تا ابهامات موجود در این اقدام بهزیستی استان و بالطبع کشور برطرف شود.

 روزهای اول راه اندازی این سایت اصلاً به نقش استان‌ها در این مجوزها اشاره‌ای نشده بود اما در روزهای بعد مشخص شد که استانها هم شرایط را دارند که در این سایت وجود ندارد. شفافیت و روشنی در این سایت به مراتب کم بوده و نمی‌توان از علت آن چشم‌پوشی کرد.

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد
دنبال کنید

لازم به ذکر است که مراحل گزینش در استان بپایان رسیده ولی اطلاع رسانی در این خصوص صورت نگرفته است.

 

سرگذشت عجیب مجوزهای ماده ۲۶ بهزیستی کشور 4

  حال سوالاتی مطرح می شود

 ۱- این مراکز به چه کسانی داده می شود؟!

۲- اولویت واگذاری مجوز ها به چه کسانی خواهد بود؟۱

 ۳- آیا در ایجاد چنین مراکزی عدالت رعایت می شود؟!

۴- تاکنون سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اطلاعیه ای در خصوص واگذاری این مجوز ها نداده است؟!

۵- این افراد از چه طریقی آگاه شده و ثبت نام کرده اند؟!

 کسانی که در این مراکز ثبت نام کرده اند تا مجوز آن را بگیرند توقع دارند که سازمان بهزیستی استان ها شفاف سازی کرده و اسامی کسانی را که این مجوزها را می‌گیرند در اختیار مردم قرار داده تاهم عدالت لازم در این کار دیده شود و هم شفافیت های لازم در سطح جامعه به اجرا درآید.

لطفا مسئولان شفاف سازی کنند!!

 

سرگذشت عجیب مجوزهای ماده ۲۶ بهزیستی کشور 5

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi