سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

امیر حمزه بازیار

خیلی از مسئولین و مردم اطلاعی از قوانین هم ندارند

امیر حمزه بازیار گفت: یکی دیگراز این علل رشد نیز در خصوص شرایط حاکم برقوانین و خلاهای قوانین و پراکندگی های قانونی است که خیلی از مسئولین و مردم اطلاعی از قوانین هم ندارند، خیلی از حقوقدانان ما از برخی از قوانین اطلاع دقیقی ندارند و حتی برخی نمایندگان مجلس هم اطلاعی از برخی قوانین ندارند و در موارد زیادی هم نواقض قانونی داریم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50654
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

کرونا :

خیلی از مسئولین و مردم اطلاعی از قوانین هم ندارند

 

دکتر رضا غریب پور جهان آباد در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر افزود: تظلم خواهی و پیشگیری از وقوع جرم از وظایف دادگستری است.

وی افزود: این نهاد توانسته به خوبی به این موضاعات ورود پیدا کند.

رئیس دادگستری شهرستان گچساران تصریح کرد: ما با برخی از مشکلات در حوزه قضا مانند سایر نقاط کشور روبرو هستیم که این مشکلات اعم از انتشار آمار در برخی از حوزه ها می باشسد که این امر باعث شده برخی افراد تصور کنند قوه قضائیه کم کاری کرده است.

غریب پور عنوان کرد: قوانین پراکنده و متعدد در ارز هم نیز یکی دیگر از مشکلات این حوزه است ما قانون های بسیاری داریم به نحوی که بسیاری از قضات شساید به برخی از آنها احاطه نداشته باشند

وی گفت: قوه قضایی تلاش می کند که کارها به صورت سیستمی  انجام شود در همین راستا ذنیز سامانه ثنا و دفتر قضایی الکترونیک راه اندازی شده است که ارباب رجوع نیازی به مراجعه حضور ی نداشته باشد اما متاسفانه  با توجه به  شیوع کرونا خیلی از مردم باز هم حضوری به دادگستری مراجعه می کنند.

رئیس دادگستری شهرستان گچساران خاطر نشان کرد: نزدیک به ۹۵درصد مردم در این سامانه ثبت نام کردند و اگرنیاز شود پیامک به تلفن همراه آنها ارسال می شود.

غریب پور بیان کرد: رویکرد کلی دادگستری هم جهت با رویکرد قوه قضائیه در کشور، ورود به قانون و پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۶هزارو ۱۵۹پرونده وارد شورای حل اختلاف گچساران شد که ۱۱ درصد آن معادل ۶۷۷ فقره پرونده منجر به سازش شده است در سال گذشته  درصد ابلاغ الکترونیک دردادسرا این شهرستان ۹۲٫۶ درصد بوده که در سه ماهه نخست سالجاری این میزان به ۹۵٫۴ و در دادگاه عمومی و انقلاب نیز در سال ۹۷ بالغ بر ۸۴ درصد و در سال گذشته نیز ۹۴ درصد رسیده است.

رئیس دادگستری شهرستان گچساران ادامه داد: ورودی پرونده های دادسرای عمومی و انقلاب در سال  ۹۷ بالغ بر۱۹ هزار و ۱۷۸ فقره بوده  که در همین سال میزان خروجی پرونده ها ۱۹ هزار و ۴۷۸ فقره  و در سال ۹۸ نیز بالغ بر ۲۱ هزار و ۴۶ مورد ورودی پرونده در این نهاد  و دردادگاه عمومی انقلاب نیز ۱۲هزارو ۵۶۵فقره پرونده  و در سال ۹۸ نیز ۱۲ هزار و ۵۶۵ پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب گچساران وارد شده است.

۱۴۰۰ سال گشایش ملت ایران است/ سی‌سخت را از قبل زلزله بهتر می‌سازیم
دنبال کنید

غریب پور اضافه کرد: در سال ۹۸ در بخش طلاق رشدی وجود نداشته و ۴۱۰مورد به ثبت رسیده است.

دادستان گچساران نیز در این نشست گفت: در سال ۹۸در قیاس با ۹۷افزایش ورودی پرونده داشتیم و به نوعی میزان ارتکاب نیز افزایش داشت که دلیل اصلی رشد جرائم نیز فشارهای اقتصادی برمردم است و فشاری که بر معیشت مردم ایجاد می شود، مسیرهایی را برای وقوع جرائم به وجود می آورد.

امیر حمزه بازیار تصریح کرد: یکی دیگراز این علل رشد نیز در خصوص شرایط حاکم برقوانین و خلاهای قوانین و پراکندگی های قانونی است که خیلی از مسئولین و مردم اطلاعی از قوانین هم ندارند، خیلی از حقوقدانان ما از برخی از قوانین اطلاع دقیقی ندارند و حتی برخی نمایندگان مجلس هم اطلاعی از برخی قوانین ندارند و در موارد زیادی هم نواقض قانونی داریم.

وی افزود: در برخی از جرائم اقدامات قوه قضائیه مثمر ثمر واقع شده است، در بخش جرائم خشن که باعث برهم خوردن نظم عمومی و رعب و وحشت میشد در گچساران آن را کاهش داده ایم، در حوزه جرائم اقتصادی و پیشگیری وقوع جرم و رانت خواری و زمین خواریاز سال ۹۷ اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفته و روند واگذاری اراضی را تحت نظارت قرار دادیم.

دادستان گچساران خاطر نشان کرد: پزشکان،مشاغل مرفه و اشخاص اجرایی و سیاسی واحد نفوذ که بدنبال تصرف اراضی بودند از این امر جلوگیری کردیم چون اراضی ملی مختص به محرومین جامعه هستند که برمبنای رشد مباحث اقتصادی و معیشت مردم بوده است.

بازیار بیان کرد: در سال ۹۸ – ۹۹ بالغ بر ۳۵۰هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و دست متجاوزان کوتاه شد که از این میزان ۱۰هزار متر مربع در محدوده شهری بوده است.

وی اظهار کرد: باید عزم راسخ مبارزه با فساد و زیر ساخت های لازم را در کنار هم داشته تا بتوانیم به خوبی در این حوزه کار انجام دهیم.

داداستان گچساران ادامه داد: در بحث مبارزه با فساد مردم هم باید پای کار بیایند،در دولت فعلی هیچ عزمی جهت نظارت و صیانت از اموال دولتی نیست و برخی از فسادها سازمان یافته هستند.

آیین تجلیل از قهرمانان ملی پوش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج
دنبال کنید

بازیار ادامه داد: با خیلی از فسادهای اداری یا مبارزه نشد و یا جزء لیست سیاه هستند به طور مثال آتش سوزی شرکت پتروشیمی که اخیر رخ داد بالغ بر ۱۰میلیارد تومان به بیت المال خسارت زد اماچه کسی باید جوابگو باشد.

دادستان گچساران تاکید کرد: در زمینه حقوق عامه  و عمومی اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شد که یکی از انها در حوزه سد چمشیربوده که با پیگیری هایی که انجام شد نزدیک به ۶۰میلیارد تومان از کارفرمایان پروژه اخذ و به کارگران پرداخت شد.

بازیار اظهار کرد: اقدام دیگر در حوزه پتروشیمی یک مناقصه  بزرگ برگزار شد ولی تهران اعلام کرد که باید مجددا این مناقصه برگزارشودو ماین را بررسی کردیم تا همه چیز درست بود و نیاز به برگزاری مجدد مناقصه نبود.
دادستان گچساران خاطر نشان کرد: هر ماه که این پتروشیمی دیرتر به بهره برداری برسد خسارت های زیادی به بار خواهد آورد.

وی گفت: اعضای شورای تامین با هیئت مدیره جلساتی را برگزار کردند و در نتیجه مکلف به اجرای قانون شدند و در ان زمان ۲۰۰ نفر در پتروشیمی مشغول به کار شدند که الان به ۸۰۰ نفر رسیدند.

دادستان گچساران بیان کرد: مهم اشتغال برای جوانان شهرستان گچساران با توجه به آمار بیکاری است.

وی بیان کرد: راه اندازی طرح های اقتصادی رونق تولید وافزایش تولیدات داخلی، خود اتکایی در مقابل استکبار غرب راب ه دنبال دارد.

بازیار اضافه کرد: در شهرستان گچساران ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی را در منطقه آبگرمو به یک تعاونی در طرح بادامکاری واگذار کردند که اقدام به فروش ۱ هکتار از این زمین ها کرده است که این خود نیز جای سوال دارد.

وی افزود: منابع طبیعی دچار اتش سوزی های شد و چند میلیارد تومان به نام نفت در این شهرستان تزریق شد،حساب کنید چقدر پول برای مشکلات آتش سوزی به کار گرفته است.یگان حفاظت ما هم به چند نفر هم نمی رسند .

دادستان گچساران اضافه کرد: در خصوص کلیپ های منتشر شده از آثار و گنجینه های تاریخی این شهرستان این موارد برای فرافکنی بوده و صحت ندارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi