جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سید محمود مرتضایی

برگزاری پویش «هر خانه یک مسجد»/ طرح و بررسی یک شبهه دینی و مذهبی در فضای مجازی

گچساران، با شیوع #ویروس (کووید ۱۹) در سراسر جهان، اماکن عمومی و اجتماعات مردمی به #تعطیلی کشانده شدند؛ اماکن #مذهبی و مساجد از جمله اماکن عمومی بودند که به خاطر احتمال شیوع بیماری #کرونا تعطیل شدند. این در حالی بود که مساجد از دیرباز به عنوان تنها پایگاه #فرهنگی، #اجتماعی، دینی مردم، که روزانه با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50511
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۵۳

کرونا :

برگزاری پویش «هر خانه یک مسجد»/ طرح و بررسی یک شبهه دینی و مذهبی در فضای مجازی

گچساران، با شیوع #ویروس (کووید ۱۹) در سراسر جهان، اماکن عمومی و اجتماعات مردمی به #تعطیلی کشانده شدند؛ اماکن #مذهبی و مساجد از جمله اماکن عمومی بودند که به خاطر احتمال شیوع بیماری #کرونا تعطیل شدند.

این در حالی بود که مساجد از دیرباز به عنوان تنها پایگاه #فرهنگی، #اجتماعی، دینی مردم، که روزانه با آن در تعامل بودند، تاثیر بسیاری بر سبک زندگی و فرهنگ آنان گذاشته بود.

اهمیت این موضوع امام جماعت و کانون های مساجد را بر آن داشت که از ظرفیت فضای مجازی در ارتباط با عامه مردم، به خصوص #جوانان و #نوجوانان کمک جسته و خلا ارتباط مستقیم را به گونه ای حل کنند.

امام جماعت #مسجد صاحب الزمان(عج) و امام سجاد(ع) گچساران، از معدود کسانی است که توانسته با استفاده از این ظرفیت به گونه ای #هوشمندانه بهره ببرد.

«سید محمود مرتضایی» در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، در این زمینه گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مهربانی خدا، به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، تجمع در مساجد کنسل و در عوض فعالیت های خود را با تشکیل گروهی در فضای مجازی با حضور نمازگزاران اعضای کانون فرهنگی، هیئت مذهبی مسجد با برگزاری پویش «هر خانه یک مسجد» ادامه دادیم.

«امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) و امام سجاد(ع)»، قرائت دعای عهد، بررسی مسائل شرعی مرتبط با ماه مبارک رمضان، سخنرانی و نکات تلنگری، قرائت و تفسیر هر روز یک جزء قرآن، همچنین بیان نکات کلیدی هر جزء در همان روز را از دیگر برنامه های فضای مجازی پویش «هر خانه یک مسجد» خواند.

سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات تصویب شد ‏
دنبال کنید

مرتضایی، خاطرنشان کرد: هر روز یک مسابقه به صورت آنلاین برگزار می شود که به نفر اول مسابقه، جایزه اهدا می شود؛ همچنین به امید خدا در روز عید فطر  اختتامیه مسابقات برگزار می شود.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: هر شب در فضای مجازی به طرح و بررسی یک شبهه دینی و مذهبی می پردازیم، و از زوایای مختلف با استفاده از نظرات افراد گروه موضوع را ارزیابی می کنیم.

وی تصریح کرد: یک گروه در فضای مجازی به نوجوانان مسجد اختصاص دادیم تا در مدت شیوع ویروس کرونا ارتباطم با بچه ها قطع نشود.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج)  خاطر نشان کرد: در ایام ماه رمضان از بلندگوی مسجد، قرائت روزانه قرآن، سخنرانی مذهبی و پخش احکام منتشر می شود.

وی افزود: به توصیه مقام معظم رهبری مبتنی برکمک مومنانه به نیازمندان، اعضای گروه در مساجد و پایگاه بسیج علاوه بر فعالیت های مجازی درحال تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی برای کمک به نیازمندان هستند.

مرتضایی در پایان، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه فضای مجازی، در این بحران کرونا بستر مناسبی برای تبلیغ دین و برطرف کردن خیلی از مشکلات مردم در زمینه اعتقادی و احکام شرعی و زمینه های گوناگون بوده است، ولی با رعایت نکات بهداشتی، ارتباط مستقیم با افراد محله را کنار نگذاشتیم؛ در بین مردم حضور پیدا کرده و وضعیت زندگی آنان را جویا هستیم.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi