جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شناخت امیرالمومنین(ع) محور شناخت اهل بیت(ع) است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی ، وی در دیدار اعضای برگزار کننده ،همایش بین المللی ˈحکومت علوی نگاهی پس از چهارده قرنˈ با اشاره به اهمیت معرفت حضرت علی(ع) افزود: شناختن امیرالمؤمنین(ع) در عقاید اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی ادامه داد: اگر آن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 5026
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۲:۵۶

کرونا :

شناخت امیرالمومنین(ع) محور شناخت  اهل بیت(ع) است

شناخت امیرالمومنین(ع) محور شناخت اهل بیت(ع) است 4

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی ، وی در دیدار اعضای برگزار کننده ،همایش بین المللی ˈحکومت علوی نگاهی پس از چهارده قرنˈ با اشاره به اهمیت معرفت حضرت علی(ع) افزود: شناختن امیرالمؤمنین(ع) در عقاید اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر آن حضرت را شناختیم، همه را از جمله حضرت ولی عصر(عج) را شناخته ایم و اگر در شناخت حضرت ولیعصر(عج) مشکل داریم، به خاطر این است که امیرالمؤمنین علی (ع) را نشناخته ایم.

وی با بی نظیر خواندن نهج البلاغه در بیان معارف والای اسلامی افزود: یکی از معجزات و فضائل مهم امیرالمؤمنین(ع) کلماتی است که از آن حضرت صادر شده و پر از معارف و علوم مختلف اسلامی است.

آیت الله صافی گلپایگانی ولایت الهی امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان جانشین پیامبر(ص) از زمان رحلت آن حضرت دانست و ادامه داد: امامت را نمی توان از خلافت جدا و در اصل نباید خلافت را منهای امامت دانست و خلیفه و جانشین رسول الله (ص) از همان ابتدا امیرالمؤمنین علی(ع) بود.

وی همچنین با اشاره به اعتراف غیر مسلمانان به مقام والای امیرالمؤمنین علی(ع) ادامه داد: همه انسان ها اعم از کافر و مسلمان در مورد شخصیت والای ایشان مطالبی گفته اند.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: جرج جرداق متفکر مسیحی دیگر فردی است که درباره شخصیت بی نظیر امام علی(ع) کتابی با عنوان ˈامام علی صدای عدالت انسانیˈ نوشت و آن را برای حضرت آیت الله بروجردی(ره) فرستاد.

همایش بین المللی ˈحکومت علوی نگاهی پس از چهارده قرنˈ به همت دانشگاه مفید، مؤسسه خیریه مکتب امیر المؤمنین (ع)، جامعه المصطفی العالمیه، حمایت و تایید علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مهرماه 1393 در دانشگاه مفید قم برگزار می شود.

هنوز کسانی هستند، کسانی که پرچم سیدالشهدا را آتش زدند را قبول دارند
دنبال کنید

مبانی مشروعیت، وظایف حکومت، اخلاق سیاسی وحکومتی و رهیافت ها و آیین حکومت از جمله محورهای این همایش است.ک/1

569/ 550/ 546

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
شناخت امیرالمومنین(ع) محور شناخت اهل بیت(ع) است 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi