پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت الله صافی: رسالت اصلی حوزه های علمیه، دفاع از عقاید مردم است

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با هیات رییسه مجمع اساتید سطوح عالی جامعه مدرسین حوزه قم گفت: وظایف امروز حوزه های علمیه بسیار متعدد و سنگین است و همه طلاب و فضلا باید مجاهدت کنند تا از عهده این وظایف برآیند. این مرجع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4877
تاریخ انتشار : جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

کرونا :

آیت الله صافی: رسالت اصلی حوزه های علمیه، دفاع از عقاید مردم است

آیت الله صافی: رسالت اصلی حوزه های علمیه، دفاع از عقاید مردم است 4

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با هیات رییسه مجمع اساتید سطوح عالی جامعه مدرسین حوزه قم گفت: وظایف امروز حوزه های علمیه بسیار متعدد و سنگین است و همه طلاب و فضلا باید مجاهدت کنند تا از عهده این وظایف برآیند.

این مرجع تقلید خواستار بسیج بزرگ دینی و عقیدتی در حوزه های علمیه شد و افزود: همه آقایان طلاب باید برای دفاع از دین و مکتب بسیج شوند.

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه با مطالعه برخی روزنامه ها و شنیدن برخی اظهارات متوجه می شویم چه اندازه وظیفه حوزه علمیه سنگین است، تاکید کرد: باید در مقام دفاع از دین و حدود و ثغور احکام اسلام به ادای وظیفه بپردازیم چراکه در بعضی روزنامه ها، حرفهای خطرناکی زده می شود و در صورتی که اینها ادامه پیدا کند و حوزه علمیه آنطور که باید در قبال آنها موضع نگیرید، ارزشها رو به اضمحلال می رود.

وی در بخش دیگر سخنان خود بااشاره به اینکه متصدی اصلی دفاع از دین، حوزه های علمیه هستند، افزود: حوزه علمیه باید در مقام دفاع از دین بکوشد و اساتید و طلاب بدانند هر خطایی که در جامعه در برابر دین رخ دهد، مسوول اند و باید روحانیت روی این مطالب اهتمام داشته باشد و با قدرت جلوی مفاسد را بگیرد.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: با امر به معروف و نهی از منکر عدّه ای خاص، تکلیف از دیگران برداشته نمی شود و علمای بلاد و حوزه های شهرستانها هم باید به این وظیفه مهم و دفاع از عقاید صحیح اسلامی مشغول باشند.

نگرانی مالیاتی پیش‌ خریداران سکه از بانک مرکزی
دنبال کنید

وی یکی از وظایف مهم روحانیت و اساتید را شناخت شبهه ها و اشکالات ذکر و اضافه کرد: حوزه باید نسبت به فرقه های باطل و اشکالاتی که آنها دارند، آشنا بوده و جوابگو باشند.ک/1

569 / 380/543

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
آیت الله صافی: رسالت اصلی حوزه های علمیه، دفاع از عقاید مردم است 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi