جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رییس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه:تکلیف این شوراها هنوز روشن نیست

حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی ، روز پنجشنبه در همایش منادیان صلح در شیراز افزود: اگر شوراهای حل اختلاف مانند سازمان قضایی نیروهای مسلح یک سازمان مستقل است باید شرایط دریافت بودجه مستقل برای آن فراهم شود و اگر زیر مجموعه دستگاه قضایی است و مثل دادسرا بخشی از دادگستری است باید هزینه های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4824
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

کرونا :

رییس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه:تکلیف این شوراها هنوز روشن نیست

رییس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه:تکلیف این شوراها هنوز روشن نیست 4

حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی ، روز پنجشنبه در همایش منادیان صلح در شیراز افزود: اگر شوراهای حل اختلاف مانند سازمان قضایی نیروهای مسلح یک سازمان مستقل است باید شرایط دریافت بودجه مستقل برای آن فراهم شود و اگر زیر مجموعه دستگاه قضایی است و مثل دادسرا بخشی از دادگستری است باید هزینه های آن تامین و پرداخت شود.

وی ادامه داد:من به صراحت اعلام می کنم که عدم پرداخت هزینه های شوراهای حل اختلاف ، زمینه ظلم به شوراها را فراهم کرده است .

احمدی میانجی افزود: چرا باید مبلغی که به عنوان پاداش حق الزحمه کارکنان شوراها تامین شده به عنوان اجاره بهای ملک شوراها پرداخت شود.

رییس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه اظهار کرد :کسی حق ندارد یک ریال از مبالغ پاداش و حق الزحمه کارکنان شوراها را در جایی دیگر هزینه کند زیرا این حق کارکنان شوراهاست و باید در جای خود هزینه شود .

احمدی میانجی با بیان این که کار عظیمی در شوراها انجام شده گفت:شوراها برای تامین صلح و سازش حرکت کرده اند و صدها پرونده نزاع و قتل را به صلح و سازش کشانده اند ، پرونده هایی که ده ها سال در دادگستری ها مانده و لاینحل بود در شوراها به صلح رسیده است .

وی بیان داشت: گاه زحمات شوراها نادیده گرفته می شود و گفته می شود که پرونده شوراها ماهیت قضایی ندارد در حالی که کار عظیم صلح و سازش در شوراها پیگیری شده است .

در این همایش از شماری از اولیای دم که با گذشت و عفو از قاتلان عزیزان خود گذشته اند و زمینه رهایی آنان را فراهم کرده اند تقدیر شد.ک/2

برآورد خسارت های حوادث غیرمترقبه باید واقعی باشد
دنبال کنید

677/ 667 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
رییس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه:تکلیف این شوراها هنوز روشن نیست 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi