جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تعمیق روابط با همسایگان اولویت وزارت امور خارجه است

به گزارش کرونا محمد عجم روز پنجشنبه در آیین معارفه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی که با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: برای معرفی ظرفیت های اقتصادی استان به خارج همه تلاش خود را به کار می بندیم. وی بیان کرد: خراسان جنوبی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47249
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

کرونا :

تعمیق روابط با همسایگان اولویت وزارت امور خارجه است

به گزارش کرونا محمد عجم روز پنجشنبه در آیین معارفه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی که با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: برای معرفی ظرفیت های اقتصادی استان به خارج همه تلاش خود را به کار می بندیم.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و اگر بتوانیم روابط خود را به حد انتظار با افغانستان برسانیم کار بزرگی انجام شده و با پاکستان هم کارهای زیادی می شود، انجام داد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ارتباط مردمی و دانشگاهی را تقویت می کنیم و این موضوع از توصیه های وزارت امور خارجه است که امیدواریم بتوانیم تعداد زیادی بورسه تحصیلی از دانشگاه های بیرجند را برای دانشجویان افغان بگیریم چون یک سرمایه گذاری است.
وی گفت: هندوستان ۱۰ هزار دانشجوی افغان بورسیه می کند چون از این کار بهره می گیرد و اگر ما برای دانشجوی افغانستان هزینه کنیم حتما جواب می گیریم.
عجم اظهار داشت: با همکاری سرکنسول ها و سفرای ما در دیگر کشورها و همچنین سرکنسول های کشورهای همسایه به ویژه سرکنسول افغانستان در مشهد که قرار است از وی دعوت کنیم با ظرفیت های استان آشنا شوند، این اقدامات را شروع می کنیم.
وی افزود: توفیق خدمت در دانشگاه، وزارت کشور و وزارت امور خارجه را داشته ام و هر جایی خدمت کردم آثاری به جا گذاشتم که هم خودم و هم کسانی که بعد از بنده به آن مجموعه آمدند، راضی بودند و خدا را شکر می کنم در این مسئولیت هم به آرمان ها و آرزوهای خود برسیم.
عجم گفت: بعد از اینکه معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه تشکیل شد در آن مجموعه چندین اداره وجود دارد که در نمایندگی های داخلی نماینده همه ادارات مربوط مثل اداره اقتصادی و سرمایه گذاری و اداره تسهیل جذب گردشگر هست و همین ۲ موضوع در خراسان جنوبی ظرفیت های زیادی دارد.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ ظرفیت های معدنی و اقتصادی فرصت و قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد که نسبت به جمعیت خود قابل توجه است و در حوزه گردشگری هم خراسان جنوبی جذابیت زیادی دارد که ممکن است ما متوجه آن نباشیم.
نماینده وزارت امور خارجه در استان گفت: وقتی گردشگر به خراسان جنوبی می آید بسیاری از چیزهایی که برای ما جذابیت ندارد برای او جذاب است.
وی افزود: وقتی دبی بتازگی از یک روستا به شهر تبدیل می شد به آنجا رفتم که به دلیل گرما و خشکی اش برای گروهی از جمعیت هدف در دنیا مثل مردم انگلستان و کشورهایی که آفتاب و گرما ندارند، جذاب بود.
نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی که پیش از این راه اندازی شده بود، مدتی فاقد مسئول و تعطیل بود که با پیگیری استاندار و مساعدت وزارتخانه دکتر محمد عجم به عنوان رئیس این نمایندگی معرفی شد.
خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است و چهار بازارچه مرزی دارد.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

تعمیق روابط با همسایگان اولویت وزارت امور خارجه است 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi