پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پیام رهبری معظم انقلاب جهاد کبیر است

به گزارش کرونا، محمدرضا سوقندی روز یکشنبه در همایش تجلیل از ایثارگران ادارات هم خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: مخاطب این گام، جوانان هستند لیکن تمام اقشار جامعه باید در این جهاد بزرگ نقش آفرینی کنند.سوقندی ادامه داد: اکنون زمان جهاد برای استقلال و مقابله با نظام سلطه، اطاعت نکردن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47014
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

کرونا :

پیام رهبری معظم انقلاب جهاد کبیر است

به گزارش کرونا، محمدرضا سوقندی روز یکشنبه در همایش تجلیل از ایثارگران ادارات هم خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: مخاطب این گام، جوانان هستند لیکن تمام اقشار جامعه باید در این جهاد بزرگ نقش آفرینی کنند.
سوقندی ادامه داد: اکنون زمان جهاد برای استقلال و مقابله با نظام سلطه، اطاعت نکردن از دشمنان است که این جهاد عرصه های علمی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و … دارد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جهاد کبیر نیازمند مدیریت جهادی ، مدیران جهادی و انگیزه های جهادی است .
وی یادآور شد که امروز دفاع مقدس دشمنانی دارد که به دنبال تحریف واقعیت ها و سست کردن بنیادهای معرفتی آن هستند.
سوقندی گفت: باید معرفت و جریان فکری دفاع مقدس را به خصوص برای نسلی که آن دوران را ندیده اند گسترش دهیم.
وی با تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س ) اظهار داشت : آن حضرت بهترین الگوی جهاد، ایثار و شهادت برای بشریت بودند که باید از این بانوی بزرگوار اسلام سرمشق گرفت.
سوقندی ادامه داد : حضرت زهرا (س ) یک عالمه و محدثه بودند که جهاد علمی و عملی در خطبه فدکیه آن حضرت نمایان و آشکار است.
وی ادامه داد: اگر این خطبه را در کنار نهج البلاغه قرار بدهیم همانند خطبه ای است که امام علی (ع) در مسجد کوفه قرائت فرمودند.
سوقندی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: امروز در زمان جنگ اقتصادی قرار داریم که تحریم ها و تهدیدها پیش روی ما قرار گرفته است.
وی ادامه داد: دراین شرایط یا باید تسلیم شد یا مقاومت کرد و به عزت و سربلندی رسید.
مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: ملت ایران با تبعیت از راه امام خمینی (ره) و اطاعت از مقام معظم رهبری راه مقاومت و عزت را انتخاب کرده زیرا جهاد راهی برای عزت است.
سوقندی افزود: دفاع مقدس بهترین الگو و یک واقعیت در دسترس برای کسب معرفت در تمام عرصه ها و صحنه ها به شمار می رود که منشاء این دفاع نهضت حسینی و شعار هیهات من الذله بود.
وی بیان داشت: همچنین امروز دفاع مقدس الگوی عملی جهاد در عرصه اقتصادی و جنگ نرم ، آسیب های اجتماعی ، اخلاقی ، فرهنگی و سیاسی است.
مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهاد، شهادت، مقاومت و دفاع مقدس به ما یاد دادند که همیشه منافع ملی و اسلامی برمنافع حزبی، جناحی و فردی اولویت دارد.
وی با اشاره به تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس و خانواده های آنان اظهار داشت: این گونه تجلیل ها در واقع ارج نهادن به جایگاه و منزلت ایثار و شهادت است و باید عمومی و همگانی شود تا به جایی برسیم فرزندان شهدا و جانبازان به این جایگاه افتخار کنند.
سوقندی گفت: در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت اصحاب فرهنگ و هنر سنگین و خطیر است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز در دوران انفجار اطلاعات و ارتباطات هستیم زیرا این دوران حجم زندگی را به حیرت وا داشته است.
وی ادامه داد: جنگ رسانه ای و روانی سبب شده که حتی کسانی که از وضعیت مناسب مالی برخوردار هستند احساس نا آرامی کنند.
سوقندی اظهار داشت: امروزه درون گرایی افراطی که از طریق شبکه های مجازی به آن دامن زده می شود احساس ناآرامی در جوامع را به دنبال دارد که نقش هنرمندان و اصحاب رسانه در آرام بخشی به جامعه خطیر است.
وی بیان داشت: ایثارگران باید پا به عرصه گذاشته و در مقابل جنگ نرم و اقتصادی فضا را آرام کنند و احساس آسایش و آرامش را برگردانند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که هنرمندان با خلاقیت های هنری می توانند این کار را انجام دهند.
وی تاکید کرد که در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باید بسترها برای نقش آفرینی هنرمندان در این دوره حساس همچون دوران دفاع مقدس فراهم شود و این قشر با ارائه آثار فاخر در عرصه تئاتر ، سینما و ادبیات، تاثیرگذار واقع شوند.
در این مراسم از حدود ۷۰ تن از ایثارگران و خانوادهای آنان تجلیل شد.
۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

پیام رهبری معظم انقلاب جهاد کبیر است 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi