جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روحانیت سرافراز همچنان پای آرمان های انقلاب ایستاده اند

به گزارش کرونا، آیت الله علیرضا اعرافی، روز پنجشنبه در دومین کنگره بین المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم در سالن همایش های جامعه الزهرا(س) قم، افزود: افتخار ما این است که فرماندهی انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه به دست رهبری بزرگ به نام امام خامنه ای است.وی جهاد و شهادت در منطق اسلام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46894
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

کرونا :

روحانیت سرافراز همچنان پای آرمان های انقلاب ایستاده اند

به گزارش کرونا، آیت الله علیرضا اعرافی، روز پنجشنبه در دومین کنگره بین المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم در سالن همایش های جامعه الزهرا(س) قم، افزود: افتخار ما این است که فرماندهی انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه به دست رهبری بزرگ به نام امام خامنه ای است.
وی جهاد و شهادت در منطق اسلام ناب و جبهه مقاومت را دارای منطق و مکتب رهایی بخش دانست و گفت: جهاد و شهادتی که در دکترین و منطق مکتب راستین اسلامی است با منطق تحریفی داعشیزم و تکفیری بسیار متفاوت می باشد.
اعرافی با بیان اینکه منطق انقلابی، عقلانی می باشد، افزود: منطق مقاومت و شهادت رهایی بخش اسلام ناب محمدی(ص)، مبتنی بر عقلانیت و مبانی فکری، عقلی و معنوی است.
مدیرحوزه های علمیه کشور تاکید کرد: جهاد و شهادت مبتنی بر پایه منطق و عقل و اصول اخلاقی، شاخصه تفاوت منطق جهادی از منظر اسلام ناب و جهاد از منظر تکفیری هاست.

** ایستادگی در برابر داعش حرکتی تمدن ساز بود
اعرافی، دربخش دیگری از سخنان خود گفت: شهدای مدافع حرم، برای دفاع از سرزمن های اسلامی و در برابر دشمنان خونخوار اسلام با قدرت ایستادند و با نثار جان خود افتخار آفریدند.
وی با تاکید بر اینکه جنگ سوریه و داعش، درونی، طایفه ای و مذهبی نبود گفت: روحانیت در جنگ های طایفه ای گرفتار نخواهد شد چرا که منطق جهاد راستین انقلاب اسلامی بر مبنای منطق و عقلانیت است.
مدیر حوزه های علمیه کشو، پشت صحنه داعش را صهیونیست و آمریکا دانست و گفت: امروز صحنه گردان اصلی افراطی گری و داعش در منطقه که همان آمریکا و اسرائیل غاصب است بیش از همیشه برای مردم منطقه روشن شده است.
وی ایستادگی در برابر داعش را حرکتی تمدن ساز دانست و گفت: اگر در برابر این جبهه تکفیری ایستادگی نمی شد امروز چهره اسلام و منطقه دگرگون بود.

پیگیری برای تکمیل وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان در جلسه با وزیر راه و شهرسازی
دنبال کنید

** نهایت آرزوی روحانیون شهادت در راه خداست
اعرافی، با تاکید بر اینکه نهایت آرزوی روحانیون شهادت در راه خداست گفت: شهدای روحانی با ایثار و مجاهدت پیام اسلام حقیقی را به دنیا معرفی و با خون خود حق حقیقت را به عالم نشان دادند.
وی با تجلیل از صبر و اسقامت خانواده شهدای مدافع حرم، ادامه داد: خانواده های شهدا، پیشگامان خط روشن مجاهدت و صبر در راه خدا هستند.
مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: دفتر پر افتخار شهادت روحانیون در طول تاریخ شیعه همواره درخشان بوده است و در انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، بر این دفتر پر افتخار شهدای روحانیت افزوده شد.
وی با بیان اینکه افتخار حوزه علمیه این است که برای استقلال، آزادی، نجات امت و برپایی تمدن اسلامی تقدیم خدا کرده است افزود: ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم از پنج کشور اسلامی، برگی درخشان از کتاب قطور پرافتخار حوزه علمیه است.
اعرافی،با بیان اینکه شهدای روحانیون رساله عملی خود را با مرکب خون نوشتند، گفت: افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در لحظه های حساس، تمنیات دنیا را پای حقیقت علم گذاشتند و سبک بال به میهمانی عرشیان رفتند.
این کنگره بین المللی با حضور فرماندهان ارشد نظامی، مسئولان کشوری و خانواده های معظم شهدای روحانی مدافع حرم از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق و سوریه ترتیب یافت. درحاشیه کنگره نمایشگاه عکسی از ۱۴۰ شهید روحانی مدافع از کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شد.
عدنان محمود سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران در بخشی از این برنامه به زبان عربی به سخنرانی پرداخت.
۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

روحانیت سرافراز همچنان پای آرمان های انقلاب ایستاده اند 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi