جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتقاد به ژن خوب از ایرادهای اساسی نظام اداری کشور است

به گزارش کرونا، محمد کاظمی روز چهارشنبه در ویژه برنامه «۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، از آرمان تا واقعیت» در دانشگاه ملی ملایر افزود: یکی از ایرادهای اساسی که نسل جوان می گیرد، این است که برخی دولتمردانی که لباس انقلابی گری بر تن دارند، بر اساس آنچه که گفته اند، عمل نکردند.نائب رییس کمیسیون حقوقی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46801
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

کرونا :

اعتقاد به ژن خوب از ایرادهای اساسی نظام اداری کشور است

به گزارش کرونا، محمد کاظمی روز چهارشنبه در ویژه برنامه «۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، از آرمان تا واقعیت» در دانشگاه ملی ملایر افزود: یکی از ایرادهای اساسی که نسل جوان می گیرد، این است که برخی دولتمردانی که لباس انقلابی گری بر تن دارند، بر اساس آنچه که گفته اند، عمل نکردند.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم گفت: تمام تلاش ما ریشه یابی فسادهای سیستماتیک و غیر سیستماتیک در کشور است و هم اکنون نیز پرونده های متعددی از فساد اداری در دادگاه ها بررسی می شود.
کاظمی تاکید کرد: باید به گذشته و به آنچه رهاورد انقلاب اسلامی بوده است، افتخار کنیم و در مسیر رفع نارسایی ها قدم برداریم.
وی با بیان اینکه نباید تمام مشکلات کشور را ناشی از عملکرد دولت بدانیم، گفت: مشکلات کنونی کشور ناشی از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه در تمامی زمینه ها است.
این نماینده مجلس ادامه داد: از یکی دو سال پیش حرکت هایی را می بینیم که بنایش از پای درآوردن دولت تدبیر و امید است و این نهایت بی انصافی است.
به اعتقاد عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری باید نسبت به قول هایی که داد، مصمم تر عمل و اگر کابینه ای قوی تر، کارآمدتر و با تجربه تر انتخاب می کرد، شاید امروز شاهد انتقادها به وی نبودیم.
کاظمی افزود: در مجلس تلاش ما بر این است که در مسیر تامین آزادی ها، رسیدگی به زندانیان سیاسی و رفع مشکلات گام برداریم.
وی در عین حال استیضاح رییس جمهوری را خلاف توصیه رهبر معظم انقلاب به وحدت و انسجام دانست و گفت: در شرایط کنونی استیضاح رییس جمهوری به صلاح نیست و آن را یک حرکت برنامه ریزی شده برای تضعیف دولت می دانم.
کاظمی همچنین با اشاره به چگونگی روند شکل گیری انقلاب و دوران سیاه رژیم پهلوی گفت: در ۴۰ سال پیش مردم ایران در یک حرکت و نهضتی به رهبری امام خمینی(ره) بساط رژیم پهلوی را برچیدند و نظام جمهوری را برپا کردند که نشان می داد نوع نظام ما اسلامی است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد مردم در آن زمان در مسیر انقلاب بودند و برای پیروزی این نهضت تلاش کردند ادامه داد: حرکت انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بر بسیاری از مناسبت ها در منطقه و جهان اثرگذار شد.
کاظمی با تاکید بر اینکه اعتراض های کنونی نسل جوان به برخی مسایل به طور قطع اعتراض به آرمان های مقدس انقلاب اسلامی نیست بیان کرد: ما حرکت انقلابی را برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آغاز کردیم و استقلال چیزی نیست که دانشجویان و نسل جوان با آن مخالف باشند.
وی افزود: با پیروزی انقلاب مرکز تصمیم گیری از آمریکا و خارجی ها به داخل کشور منتقل شد و وابستگی ها صد درصد به پایان رسید.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا انقلاب کردیم گفت: رژیم پهلوی ابهت و حرمت ملت ایران را زیر پا گذاشته و به مردم پشت کرده و فاصله طبقاتی بسیار زیاد بود.
کاظمی با اشاره به آغاز اعتراض امام خمینی(ره) به رژیم پهلوی از خرداد ۴۲ با محوریت کاپیتولاسیون اظهار داشت: ملت ایران از ۷۵ سال قبل از انقلاب سال ۵۷ حرکتی را در راستای دموکراسی خواهی و حاکمیت خود بر سرنوشتشان آغاز کردند.
وی با اشاره به بروز حوادث مختلفی در دوران پیروزی انقلاب همچون کودتای ۲۸ مرداد، ترورها و توطئه های متعدد و شهادت دانشجویان ادامه داد: مطمئن هستیم هر نظامی که اعتماد مردم را از دست بدهد، همانند رژیم پهلوی مشروعیت و مقبولیت ندارد.
وی با بیان اینکه رژیم شاهنشاهی با چند محور همچون ساواک جهنمی و ارتشی سرشار از حضور مستشاران آمریکایی بدون توجه به مردم کشور را اداره می کرد تاکید کرد: فضای آن زمان بویژه در دانشگاه ها بسیار خفقان و غیر دموکراتیک بود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با مقایسه وضعیت مردم از نظر امکانات رفاهی و معیشتی و انجام اقدامات بویژه در حوزه اقتصادی در کشور در زمان قبل و بعد از انقلاب گفت: امروز تعداد دانشجویان کشور از ۱۶۰ هزار تن در زمان انقلاب به چهار میلیون تن در حال حاضر رسیده و ایران از نظر تولید علم در جایگاه شانزدهم جهان ایستاده است.
کاظمی همچنین رشد شتابان ایران در تولید علم پزشکی، نانو، فناوری هسته ای و بسیاری از علوم را از دستاوردهای انقلاب برشمرد و بیان کرد: با پیروزی انقلاب سفره خارجی را از کشور برچیدیم.
به گفته وی اگر قانون اساسی ما بدون تنازل اجرا می شد و اصول قانون اساسی در زمینه هایی همچون آزادی احزاب، مطبوعات و انتخابات را می توانستیم اجرا کنیم، به طور قطع وضعیت ما اینگونه نبود.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با تاکید بر اینکه بهای زیادی برای انقلاب اسلامی داده ایم و باید تمامی دستاوردهای آن بیان شود گفت: درست است که مشکلات زیادی در کشور داریم، اما نباید خدمات دولت را نادیده بگیریم، چرا که رییس جمهوری تلاش زیادی کرد تا بتواند مسایل و مشکلات را حل کند.
کاظمی اظهار داشت: باید تلاش کنیم اعتماد جامعه بیشتر از گذشته بویژه در بین جوانان و دانشجویان جلب شود و زمان آن است که اداره امور کشور را به جوانان بسپاریم.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه اداره کشور را به نسل جوان واگذار نکنیم، به طور قطع با این شرایط نمی توانیم توقع داشته باشیم که کشورمان مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند.
عضو فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر چگونگی تصویب لوایح چهارگانه تاکید کرد: من موافق تصویب اف.ای.تی.اف، پالرمو و سی.افت.تی هستم و معتقد نیستم که تصویب این لوایح خیانت به کشور است که اگر اینگونه است به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد میکنم این لوایح چهارگانه را به رفراندوم بگذارد.
به گزارش کرونا، ویژه برنامه «۴۰ سالگی انقلاب از آرمان تا واقعیت»به همت تشکل اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه ملی ملایر در تالار حافظ دانشکده عمران با حضور محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس دهم برگزار شد.
دانشگاه ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده و دارای بیش از ۶ هزار دانشجو است.
۷۵۲۸**۲۰۹۰

اعتقاد به ژن خوب از ایرادهای اساسی نظام اداری کشور است 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi