پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدار سفیر اروگوئه با نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان مجلس شورای اسلامی با کارلوس سگاربی وون استنمان سفیر اروگوئه در تهران دیدار و گفت وگو کرد. مره صدق در ابتدای این دیدار با بیان جایگاه اقلیت‌های دینی به ویژه کلیمیان در ایران اشاره کرد و گفت: «همزیستی مسالمت آمیز کلیمیان در ایران با دیگر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46600
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

کرونا :

دیدار سفیر اروگوئه با نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان مجلس شورای اسلامی با کارلوس سگاربی وون استنمان سفیر اروگوئه در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

مره صدق در ابتدای این دیدار با بیان جایگاه اقلیت‌های دینی به ویژه کلیمیان در ایران اشاره کرد و گفت: «همزیستی مسالمت آمیز کلیمیان در ایران با دیگر ادیان به ویژه مسلمانان، نشان از رشد فرهنگی ایرانیان است که در طی قرون متمادی به تقویت و پویایی اجتماعی انجامیده است».

وی با بیان آزادی کامل کلیمیان در برگزاری آئین های مذهبی خود اشاره کرد و اظهار داشت: «کلیمیان در ایران به اجرای امور دینی ـ فرهنگی خود در آزادی کامل پرداخته، از حقوق شهروندی برابر با دیگر ایرانیان بهره‌مند هستند».

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اماکن مذهبی یهودیان در ایران، خاطر نشان کرد: «اعم اماکن یادبودی کلیمیان جهان در ایران وجود دارد و ایران می تواند محل خوبی برای سفر یهودیان اروگوئه و دیگر کشورها باشد».

مره صدق مراودات پارلمانی به ویژه گروه های دوستی پارلمانی فی مابین را مهم دانست و افزود: «اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است و ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی وجود دارد که باید این ظرفیت ها به نفع دو ملت گسترش یابد»

نماینده کلیمیان در مجلس با اشاره به وضع کنونی جهان و ناآرامی های منطقه ای و بین المللی، افزود: «بحران های نظامی منطقه، تلاش دنیای استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی و افراطیون یهودی به این ناآرامی ها دامن زده است که این تحرکات مطابق با آموزه های دینی کلیمیان نیست و پرهیز از جنگ و خصومت خواسته همه ادیان به ویژه یهودیان ایران است».

برای مذاکره با آمریکایی‌ها سفری به اسرائیل نداشتم /سردار وحیدی هم در مذاکرات بود/میرحسین موسوی از اقدامات کنگرلو خبر نداشت
دنبال کنید

کارلوس سگاربی وون استنمان، سفیر اروگوئه در تهران  نیز در این دیدار با تأیید و تأکید بر آزادی ادیان الهی در انجام فرایض دینی در کشورمان گفت: «تاریخ  ایران گواه خوبی بر همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در کنار هم است و مطالعات تاریخی ما نیز نشان داده است ادیان مختلف در ایران در کمال صلح و دوستی در کنار هم در این کشور زندگی می کنند».

سفیر اروگوئه در پایان به درک متقابل مذاهب در دو کشور اشاره و تصریح کرد: «ایران و اروگوئه از مناسبات خوبی برخوردارند و تلاش اروگوئه در تقویت و تحکیم روابط با ایران در همه سطوح تجاری، اقتصادی و فرهنگی است»./

پایان پیام

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵

دیدار سفیر اروگوئه با نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان مجلس شورای اسلامی با کارلوس سگاربی وون استنمان سفیر اروگوئه در تهران دیدار و گفت وگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201901109089100049.jpg دیدار,سفیر,اروگوئه,با,نماینده,کلیمیان,در,مجلس,شورای,اسلامی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi