جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سامانه بارشی جدید وارد استان می شود – جزییات

فصلی نو ، ساماه بارشی جدیدی در روزهای آینده در انتظار استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. به گزارش فصلی نو ولی بهره مند کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی در استان فعالیت خواهند کرد که براساس آن وضعیت بارش ها طی روزهای آتی مشخص خواهد شد. ولی بهره مند اظهار داشت: تحلیل و بررسی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46541
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳

کرونا :

سامانه بارشی جدید وارد استان می شود – جزییات
سامانه بارشی جدید وارد استان می شود – جزییات

فصلی نو ، ساماه بارشی جدیدی در روزهای آینده در انتظار استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

به گزارش فصلی نو ولی بهره مند کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی در استان فعالیت خواهند کرد که براساس آن وضعیت بارش ها طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.
ولی بهره مند اظهار داشت: تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی جدیدی از روز شنبه به استان بوده که پیامد آن ابتدا افزایش ابر و به دنبال آن بارش باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ و بارش برف است.

وی افزود: شدت بارش ها در کهگیلویه و بویراحمد در روز های شنبه و یکشنبه خفیف پیش بینی می شود و در روزهای دوشنبه و سه شنبه شدت بیشتری می یابند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این سامانه بارشی از روز شنبه به جو استان وارد و به تدریج روز سه شنبه خارج خواهد شد.

بهره مند ابراز داشت: ظرف این مدت اختلال در تردد جاده ای به سبب کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۲۱ درجه سانتی گراد گرمترین و یاسوج با کمینه دمای ۴.۴- درجه سانتی گراد سردترین نقاط استان بوده اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براین اساس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته بعد بارشی در سطح استان پیش بینی نمی شود.

وی عنوان کرد: لازم به توضیح است که این وضعیت بر اساس نقشه های آینده نگری امروز است چنانچه تغییراتی در نقشه های آینده به وجود بیاید حتما اطلاع رسانی لازم از طرف اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد صورت می گیرد.

درخواست بسیج دانشگاه تهران برای برخورد قاطع با ضارب بانوی محجبه شیرازی
دنبال کنید

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ضمن طی روزهای آینده در صورت تثبیت نقشه های پیش یابی اطلاعیه و اخطاریه های مورد نیاز داده خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا دهم بهمن ماه امسال در یاسوج ۶۶۲/۷ ، سی سخت ۶۰۶/۱، دهدشت ۵۷۷/۶ ، لیکک ۴۹۴/۶، دوگنبدان ۴۴۷/۱ و امام زاده جعفر ۴۴۰/۳ میلی متر باران بارید.

بهرمند افزود: میزان بارندگی در مدت مشابه سال گذشته در یاسوج ۹۷/۷ میلی متر،سی سخت ۱۰۳/۱ ،دهدشت ۱۰۲/۴ ،گچساران ۶۲/۳ ،لیکک ۱۲۱/۸ و در منطقه امامزاده جعفر ۵۷ میلیمتر بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

کرونا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi