پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند رو به رشد مراودات تجاری، اقتصادی و بازرگانی میان ایران و برزیل

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رودریگو دی آزردو سانتوس سفیر برزیل در تهران عصر روز گذشته (یکشنبه ۱۴ بهمن ماه) با عبدالرضا عزیزی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد. عبدالرضا عزیزی در ابتدای این دیدار، پیشینه مراودات اقتصادی و تجاری میان ایران و برزیل را بستر مناسب برای تحکیم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46537
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

کرونا :

روند رو به رشد مراودات تجاری، اقتصادی و بازرگانی میان ایران و برزیل

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رودریگو دی آزردو سانتوس سفیر برزیل در تهران عصر روز گذشته (یکشنبه ۱۴ بهمن ماه) با عبدالرضا عزیزی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالرضا عزیزی در ابتدای این دیدار، پیشینه مراودات اقتصادی و تجاری میان ایران و برزیل را بستر مناسب برای تحکیم روابط و نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و برزیل دانست.

وی ھمچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه روابط با برزیل است و ظرفیت‌های موجود، بستر مناسبی برای گسترش روابط در بخش‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی فیمابین را به وجود آورده است.

نماینده مردم شیروان، سفر گروه دوستی پارلمانی ایران ـ برزیل به برازیلیا و گفتگو با مقامات برزیلی را سازنده عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت روابط فیمابین و توسعه همکاری‌های پارلمانی و ارتقاء تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از طریق گروه های دوستی پارلمانی تسریع خواهد یافت.

عزیزی با توجه به نشست‌های خود با مقامات برزیلی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد یک رابطه مستحکم با برزیل است و این کشور را شریک مناسبی برای همکاری در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری می‌داند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ برزیل روند رو به رشد مراودات تجاری، اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: با وجود تحریم‌های امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، برزیل از جمله کشورهایی بود که سیاست‌های داخلی خود را پیش برد و تعاملات و صادرات خود به ایران را ادامه داد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با توجه به اھمیت سفر گروه دوستی پارلمانی ایران ـ برزیل بیان داشت: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط فیمابین استقبال می‌کند و امیدواریم توسعه روابط و مناسبات دو کشور به تعمیق روابط پارلمانی و تعامل بیشتر دو کشور بینجامد.

اعزام دانشجویان به دوره‌های کارآموزی در مازندران اجرا می‌شود
دنبال کنید

رودریگو دی آزردو سانتوس سفیر برزیل در تهران نیز تقویت روابط سیاسی ایران و برزیل و همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور به منظور توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری را از جمله اهدافی دانست که برزیل در ایران دنبال می‌کند.

سفیر برزیل در پایان این دیدار خاطر نشان کرد: همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک به ویژه در بخش‌های تجاری، کشاورزی و پتروشیمی برای ما مهم است و مشتاق ارتقاء سطح روابط در حوزه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران هستیم./

پایان پیام

دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸

روند رو به رشد مراودات تجاری، اقتصادی و بازرگانی میان ایران و برزیل رئیس گروه دوستی پارلمانی جمھوری اسلامی ایران و برزیل گفت: با وجود تحریم‌ھای آمریکا علیه جمھوری اسلامی ایران، برزیل از جمله کشورھایی بود که سیاست‌ھای داخلی خود را پیش برد و تعاملات و صادرات خود به ایران را ادامه داد. http://cdn.icana.ir/d/019/201902107569182935.jpg روند,رو,به,رشد,مراودات,تجاری،,اقتصادی,و,بازرگانی,میان,ایران,و,برزیل Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi