سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان: همه روستانشینان بیمه می شوند

به گزارش ایرنا سید ˈحمید کلانتریˈ روز یکشنبه در آیین امضای تفاهم نامه این صندوق با استاندار همدان افزود: برای زیر پوشش قراردادن روستاییان باید ستادی با مشارکت جهاد کشاورزی، تعاون و شوراهای روستا تشکیل شود تا روستاییان برای بیمه کردن خود تشویق و ترغیب شوند. وی اضافه کرد: برای تحقق این امر ، مدیریت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4618
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

کرونا :

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان: همه روستانشینان بیمه می شوند

به گزارش ایرنا سید ˈحمید کلانتریˈ روز یکشنبه در آیین امضای تفاهم نامه این صندوق با استاندار همدان افزود: برای زیر پوشش قراردادن روستاییان باید ستادی با مشارکت جهاد کشاورزی، تعاون و شوراهای روستا تشکیل شود تا روستاییان برای بیمه کردن خود تشویق و ترغیب شوند.

وی اضافه کرد: برای تحقق این امر ، مدیریت جهادی و عزم استانی باید آغاز شود و فرمانداران با یک پویایی به تحقق این امر کمک کنند.

وی اظهار داشت: بیمه برای روستاییان، کرامت، عزت نفس، امید به آینده، امنیت ، آرامش و کاهش استرس را به همراه دارد.

کلانتری گفت: در سال های گذشته سطح بیمه روستاییان پایین بود که با تلاش دولت، اکنون خدمات بهتری به روستاییان ارایه می شود.

وی اظهار داشت: صندوق بیمه روستاییان از سال 84 تاسیس شد و اکنون با یک هزارو 80 کارگزاری در سطح کشور موفق شده است یک میلیون و 200 هزار نفر از روستاییان را زیر پوشش قرار دهد.

وی افزود: روستاییان که 15 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند وقتی به سن کهولت و بازنشستگی برسند، می توانند از مستمری بازنشستگی استفاده کنند.

کلانتری گفت: همچنین از دو سال گذشته شرط سنی 18 تا 55 سال برای بیمه شدن روستاییان برداشته شده است و روستاییان با داشتن هر سنی می توانند خود را بیمه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزانی که ساکن روستا نیستند و در شهرها حضور دارند می توانند از مزایای صندوق بیمه کشاورزان استفاده کنند و بیمه شوند.

وی افزود: در حال حاضر 24 میلیون نفر از روستاییان کشور با خانواده های خود می توانند زیر پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

والاترین سرمایه ی هنرمند تجربه و پشتکار هنرمند است
دنبال کنید

فرماندار همدان نیز گفت: برای زیر پوشش قرار دادن روستاییان در صندوق بیمه، اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب آنان بسیار ضروری است.

ˈعلی تعالیˈ افزود: اجرای سیستم های تشویقی باید مصوب و قانونی و در دوره پنج ساله نهادینه و اجرا شوند تا همه روستاییان بتوانند زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان نیز گفت: هم اکنون 49 هزارو 505 نفر از روستاییان استان همدان عضو این صندوق هستند که از این تعداد سه هزار و 502 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یک هزارو 180 نفر نیز از عشایر هستند.

ˈمهدی سماواتیˈ با بیان اینکه 80 کارگزاری در سطح این استان در زمینه صندوق بیمه روستاییان ، کشاورزان و عشایر فعال هستند افزود: 628 خانوار روستایی از صندوق بیمه، مستمری دریافت می کنند.

در تفاهم نامه ای که روز یکشنبه بین استاندار همدان و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر منعقد شد مقرر شد که در طول سه سال، 80 درصد روستاییان این استان زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

استان همدان یک میلیون و 758 هزار و 268 نفر جمعیت دارد که 59.2 درصد جمعیت شهری و بقیه روستایی هستند.

7523/576/681

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان: همه روستانشینان بیمه می شوند 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi