یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک مسوول فرهنگی: تذکر لسانی ما را از برخورد فیزیکی بی نیاز می کند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈیدالله حبیبیˈ عصر شنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با رخنه های فرهنگی در بجنورد با تاکید بر ضرورت توجه همه نهادها به گسترش فرهنگ احیای این فریضه، افزود: پذیرفتنی نیست که یک نهاد حاکمیتی مظهر حفظ و گسترش ارزش ها نباشد. وی گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4599
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱:۲۷

کرونا :

یک مسوول فرهنگی: تذکر لسانی ما را از برخورد فیزیکی بی نیاز می کند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈیدالله حبیبیˈ عصر شنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با رخنه های فرهنگی در بجنورد با تاکید بر ضرورت توجه همه نهادها به گسترش فرهنگ احیای این فریضه، افزود: پذیرفتنی نیست که یک نهاد حاکمیتی مظهر حفظ و گسترش ارزش ها نباشد.

وی گفت: مدیران و کارکنان نهادها برای موفقیت و اثرگذاری در حوزه احیای امر به معروف و نهی از منکر باید پیشگام شوند و در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: اگر هماهنگی و وحدت نظر در مقابله با نهی از منکر داشته باشیم دچار آلودگی فرهنگی نخواهیم شد و لازم است در این زمینه بیش از گذشته حساس شویم.

حبیبی با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی در این بخش گفت: پرچم احیای این فریضه در دست ستاد احیاست ولی همه وظیفه دارند برای احیای آن مشارکت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به این که امروز با گسترش این فریضه در جامعه فاصله زیادی داریم، افزود: باید برنامه ریزی درست و هماهنگی بیشتری برای گسترش این فریضه صورت گیرد.

امام جمعه بجنورد نیز با اشاره به اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: باید در مقابله با کسانی که بنای ارزش ها را در جامعه متزلزل می کنند با بهره گیری از قرآن مجید برخورد کرد.

حجت الاسلام ˈابوالقاسم یعقوبیˈ تردید در برابر عزم ملت، به سخره گرفتن عزت و اعتماد آنان، تزریق احساس حقارت و تئوریزه کردن وابستگی، شبهه افکنی و شهوت گستری را از عوامل ایجاد رخنه های فرهنگی در جامعه برشمرد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی آقای ناجی صدیق صفت در نگارخانه مارلیک رشت
دنبال کنید

وی افزود: باید با برجسته سازی معروف ها، دفاع از ارزشها و داشتن نقد سالم، در مقابل رخنه های فرهنگی ایستادگی کرد.

وی گفت: در مقابله با رخنه های فرهنگی مسوولیت دستگاه های فرهنگی رسمی، فعالان فرهنگی و جوانان خودجوش و مراجع فرهنگی از سایر اقشار جامعه بیشتر است.

وی همچنین از پیش بینی نکردن ردیف بودجه ویژه برای بخش فرهنگی مقابله با رخنه های فرهنگی در جامعه انتقاد کرد و افزود: ضروری است مسوولان مرتبط در این زمینه وارد عمل شوند.

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: نباید احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه را به یک موضوع خاص گره بزنیم بلکه همه موضوع ها باید در جایگاه و شرایط خود نگریسته و پیگیری شود.

ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ افزود: در اجرای قانون توسط نهادها باید احیای امر به معروف و نهی از منکر پی گیری شود زیرا با عمل درست در این زمینه، اثرگذاری این فریضه در حوزه های دیگر بیشتر قابل لمس خواهد شد.

فرمانده سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی نیز بر احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر در این حوزه به درستی عمل نکنیم دشمنان بر ما مسلط خواهند شد.

سردار ˈحسینعلی یوسفعلی زادهˈ افزود: امروز گسترش شبکه های فارسی زبان، قوم گرا و فتنه گرای ماهواره ای و ترویج سبک زندگی غربی در جامعه یکی از آسیب ها به شمار می رود.

وی افزود: تهاجم فرهنگی دشمن توسط شبکه های ماهواره ای در جامعه رسوخ کرده و باید برای مقابله با این تهاجم چاره اندیشی کرد. ک/2

کاهش نرخ تورم در منطقه یورو
دنبال کنید

623/626 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
یک مسوول فرهنگی: تذکر لسانی ما را از برخورد فیزیکی بی نیاز می کند 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi