شماره : 44163
۴ / ۵ / ۱۳۹۷ - ۸:۴۸

تلنگر/ ایمنی و ورزش در شرکت نفت و گاز گچساران

در صنعت اجرای کامل دستورالعمل ‎ های ایمنی در تمام سطوح شرکت نفت و گاز بسیار مهم و ضروری است. با توجه به برخی از حوادث به وجود آمده در صنعت اجرای کامل دستورالعمل ‎های ایمنی در تمام سطوح شرکت نفت و گاز بسیار مهم و ضروری است.

در پیامی از مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران آمد و ما هم آن را برای شروع نقد خود بکار می بریم تا شاید تلنگری باشد ؛

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: در صنعت اجرای کامل دستورالعمل  های ایمنی در تمام سطوح شرکت نفت و گاز بسیار مهم و ضروری است. با توجه به برخی از حوادث به وجود آمده در صنعت اجرای کامل دستورالعمل های ایمنی در تمام سطوح شرکت نفت و گاز بسیار مهم و ضروری است.

اماکن ورزشی باید به گونه ای طراحی شوند که تحت آن شرایط نیازمندی های اساسی جسمی و روحی استفاده کنندگان از آن مکان تأمین و از بروز و انتقال بیماری های واگیر دار و سوانح جلوگیری شود.هـدف از پیش بیـنی نـور در ورزشگاه هـا ایجـاد شرایطی است که یک ورزش خاص بتواند به صورت صحیح و ایمن انجام شود طراحی نور باید به شکلی نمایان باشد که سرعت بازی و اندازه واقعی هر شئ کاملا باشد.

با وجود صحبت های مدیر نفت گچساران و با وجود نکات مهم ذکر شده در ورزش نفت و گاز گچساران چه خبر است؟!!

نکات اساسی که هر دو استاندارد EN و ASTM  بر آن تاکید دارند و  بخش ایمنی در نفت و گاز گچساران باید به آنها توجه کند تا قبل از هر حادثه ای جلوگیری کرده باشد به شرح زیر می باشد:

  1. نصب تابلو اعلان و آموزش نحوه استفاده از هر دستگاه بر آن و هشدار مواردی که ممکن است به هر دلیلی به فرد آسیب برسد .
  2. ثبات کامل دستگاه از طریق فونداسیون ریزی صحیح
  3. عدم وجودگوشه های تیز و لبه هایی که ممکن است به هر دلیلی به فرد آسیب برسانند.
  4. استفاده از رنگ های مختلف بین قطعات متحرک وثابت
  5. استفاده از حفاظ جهت تسمه ها˛ پولی ها ˛ کابل ها و وزنه ها
  6. استحکام دستگاهها و قدرت تحمل شرایط محیطی سخت مانند اختلاف دمای زیاد˛ رطوبت بالا
  7. در نظر گرفتن ضریب انبساط و انقباض محیطی لازم در تمام قطعات
یادواره شهدای سرابننیز گچساران به همت ناحیه مقاومت بسیج گچساران
دنبال کنید

 

اما ایمنی در نفت و گاز گچساران به کدام سو می رود؟؟!!

ایمن سازی اماکن ورزشی کاری نیست که در دوره خاصی انجام شود بلکه جزیی جدانشدنی از فضاها و اماکن است که با توجه به اهمیت آن رعایت این امر مهم در تمام مراحل الزامی است.

رعایت اصول ایمنی و حفاظتی اماکن و فضاهای ورزشی باید جزئی از برنامه ریزی باشد که این اصول در دو بخش مورد توجه قرار می گیرد.

1-در بخش طراحی، مواردی از جمله سیستم های اصلی و فرعی قفل و کلید، سیستم های ترافیک و رفت و آمد ، سیستمهای کنترل مرکزی، تعداد خروجیهای اضطراری، محل ورودیها، سیستم ارتباطی اصلی، تعیین قسمت هایی از تاسیسات برای استفاده ویژه، نوع رختکن، درهای اضطراری در هنگام آتش سوزی، پنجره ها و سیستم روشنایی داخل و خارج ساختمان و تاسیسات و…. باید مورد توجه طراحان و برنامه ریزان قرار گیرد.

2-در بخش اجرا و بهره برداری از اماکن ورزشی موارد مهمی از جمله رعایت فاصله خطوط کناری زمین با دیوارها، پوشش دیوارها و ستون ها، پیش بینی راه ویژه ای که بتوان در مواقع اضطراری برای نجات از وسایل و لوازم کمکی به سرعت استفاده کرد؛ نور کافی، لغزنده نبودن کف سالن ها، از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه رفت و آمد افراد، پیش بینی آب و هوای مناسب در قسمت دوش ها و کانالهای استخر و … را باید در نظر داشت.

اما چرا با وجود بودن قانون در این موارد باز هم تا حادثه ای اتفاق نیفتد این موارد مورد توجه قرار نمی گیرد ؟؟ ضرورت ایجاد بخش ایمنی در صنعت نفت و گاز در گچساران برای چیست؟؟

چه چیزی به بحران خودکشی منجر می‌شود؟/ هشتمین مورد خودکشی در گچساران
دنبال کنید

چرا در ورزش والیبال در شرکت نفت از امکانات و لوازم ایمنی کمتر استفاده می شود و یا فقط در مسابقات رسمی استفاده از آنها دیده می شود؟؟

چرا در شرایطی ورزشکاران اقدام به جابجایی امکانات سنگین ورزشی برای استفاده می کنند؟؟

و بسیاری از چرا های دیگر که اگر خدای ناکرده مشکلات حادی و یا اتفاقات شدیدی پیش آمد باید جوابگوی آن باشیم….

تا زمان هست به فکر باشد و گر نه نوش دارو بعد از مرگ سهراب ارزشی ندارد ….. .

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44163 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 4 مرداد 1397 ساعت ۰۸:۴۸:۰۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر