جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا با خروج از برجام نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبندنیست

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران ظهر چهارشنبه -۱۹ اردیبهشت-با سلمان خدادادی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین دیدار و گفتگو کرد. خدادادی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات در عرصه های مختلف میان دو کشور گفت: همواره روابطی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43204
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

کرونا :

آمریکا با خروج از برجام نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبندنیست

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران ظهر چهارشنبه -۱۹ اردیبهشت-با سلمان خدادادی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین دیدار و گفتگو کرد.

خدادادی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات در عرصه های مختلف میان دو کشور گفت: همواره روابطی مثبت و امیدوار کننده میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین برقرار بوده است.

وی افزود: تشکیل گروه های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و اوکراین نشان دهنده اراده دو کشور جهت ارتقاء سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین می باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: دولت آمریکا نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبند نبوده و کشور قابل اعتمادی نمی باشد.

خدادادی در بخش دیگری با اشاره به فرصت های فراوان اقتصادی و علمی در دو کشور گفت: همکاری های مشترک اقتصادی در بخشهای کشاورزی و صنعتی، تبادلات علمی و دانشجویی و تسهیل روابط بانکی جهت فعال کردن بخش۔ های خصوصی و دولتی می تواند به ارتقاء سطح مراودات تجاری و آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر منجر گردد.

وی در پایان بر گفتگو و رایزنیهای مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی ایران و اوکراین در موضوعات منطقه ای و بین المللی و رفع سوء تفاهم های احتمالی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه خواند و گفت: نقض برجام از سوی آمریکا نشان دهنده اهمیت ایران در موضوعات مهم منطقه ای و جهانی است.

پاسخ کدخدایی به سوال قدس درباره موانع انتشار جلسات بررسی صلاحیت‌ها/ فیلم
دنبال کنید

وی افزود: در فضای جدید باید با برنامه ریزی دقیق بیش از گذشته شاهد توسعه ارتباطات فیمابین باشیم بوردیلیاک توسعه روابط پارلمانی میان مجالس اوکراین و ایران را تقویت کننده مناسبات دانست و بر لزوم اجرایی شدن توافقات و تفاهمنامه های امضاء شده فیمابین تأکید کرد.

لازم بذکر است در این دیدار خانم معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در سخنانی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر ضرورت بهره گیری از فرصت های اقتصادی موجود در ایران و اوکراین تأکید کرد و افزود: تسهیل در صدور ویزای دانشجویان ایرانی و توسعه صنعت گردشگری میتواند به آشنایی هرچه بیشتر از منابع و امکانات و سبب گسترش مراودات دو ملت و دو دولت گردد./

پایان پیام

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۳

آمریکا با خروج از برجام نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبندنیست رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: دولت آمریکا نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبند نبوده و کشور قابل اعتمادی نمی باشد. http://cdn.icana.ir/d/019/201805104554814941.jpg آمریکا,با,خروج,از,برجام,نشان,داد,به,هیچ,یک,از,تعهدات,بین,المللی,پایبندنیست Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi