جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ابتکار جوان یاسوجی برای جشن تولدش/حضوری متفاوت در کنار کودکان بی سرپرست+تصاویر

یک جوان بویراحمدی سنت شکنی دیرینه ای برای اولین بار انجام داد و به تمام هم چشمی های این روزها پشت پا زد و وقتی که قرار بود برای تولد خود جشنی بگیرد، این خوشی را با تعدادی از کودکان بی سرپرست در شهریاسوج تقسیم کرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42517
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

کرونا :

ابتکار جوان یاسوجی برای جشن تولدش/حضوری متفاوت در کنار کودکان بی سرپرست+تصاویر
یک جوان بویراحمدی سنت شکنی دیرینه ای برای اولین بار انجام داد و به تمام هم چشمی های این روزها پشت پا زد و وقتی که قرار بود برای تولد خود جشنی بگیرد، این خوشی را با تعدادی از کودکان بی سرپرست در شهریاسوج تقسیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس  این روزها بازار گرم چشم و هم چشمی در میان برخی از خانواده های ایرانی رایج است،چشم و هم چشمی به عنوان یکی از مؤلفه های ثابت رفتار برخی افراد درآمده است.
نوعی تلاش برای پیش بودن و عقب نماندن که البته وجه منفی اش پررنگ تر است و از نظر روانشناختی زمانی که معیارهای ارزشی در وجود فرد نهادینه نشده باشد، برای او فقط دیدگاه دیگران مهم است اما زمانی که معیارهای  ارزشی درون ذهن فرد جای گرفت، آنگاه از وابستگی به نظر دیگران رها می شود و می تواند و معیارهای اخلاقی و رفتاری  خود را که در اثر تکامل عاطفه و اندیشه او به وجود آمده است به کار ببرد.

اما دراین میان یک جوان فعال بویراحمدی سنت شکنی دیرینه ای برای اولین بار انجام داد و به تمام هم چشمی های این روزها پشت پا زد و وقتی که قرار بود برای تولد خود جشنی بگیرد و با دوستان وآشنایان خوش باشند در تصمیمی قابل تقدیر این خوشی را با تعدادی از کودکان بی سرپرست در شهریاسوج تقسیم کرد.

حامد اسدی جوانی است که در یک حرکت زیبا در زادروز  تولد خود جشنی برای کودکان بی سرپرست تدارک دید و مخارج تولد خود را به این کودکان هدیه داد.

ابتکار جوان یاسوجی برای جشن تولدش/حضوری متفاوت در کنار کودکان بی سرپرست+تصاویر 4

حامد اسدی گفت:کودکان آینده ی جامعه ما هستند که این عزیزان شاید بدلایلی از کانون گرم خانواده و از نعمت پدر و مادر محروم هستند و نباید آنها را تنها گذاشت چرا که آینده ی کشور ما را این کودکان امروزی نیز رقم می زنند.

آسمان کرونایی ایران آبی است/ 320 شهر در وضعیت آبی
دنبال کنید

اسدی با ابراز نگرانی افزود:متاسفانه در جامعه ما کودکان کار و یا کودکان بی سرپرست و بدسرپرست کم نیستند که نباید از کمک کردن به این عزیزان اندکی درنگ کرد بنده به عنوان کوچکترین عضوی از این جامعه از هر شخصی که توان خرید حتی یک عدد خودکار را برای این کودکان و افراد تهی دست جامعه دارند کوتاهی نکنند.

وی بیان کرد:به منظور خوشحال نمودن دل هم نوعان خود از هیچ تلاشی دریغ نمیکنم و در عمل هم ثابت قدم طی ۳ سال اخیر در شهرستان های حومه به صورت ناشناس قبل از تحویل سال جدید هدایایی را بین کودکان بی سرپرست تقسیم کردم که البته امیدوارم این گفته نیز اجر این کار خیر را باطل نکند.

او ادامه داد:امسال به جای جشن تولد با همفکری شورای بانوان خیرین سلامت استان و عده ای از دوستان به این نتیجه رسیدم که این کار را انجام دهم و در ذهن خود همیشه به این فکر میکنم که یک روزی برسد تا برای اشتغال چنین افرادی و حمایت از آنها کاری راه اندازی کنم.

اسدی اظهار کرد:فرهنگ سازی چنین کاری دست رسانه ها و  فعالین جامعه را می بوسد و از همه ی اشخاصی که توان مالی دارند دعوت می کنم به جای هزینه های گزاف در مراسم های خاص حتما گوشه چشمی هم به افراد کم بضاعت داشته باشند.

حامد اسدی ادامه داد:شبی که این کار را با کمک دوستان انجام دادم احساس سبکی داشتم با خودم فکر میکردم  به بزرگترین مقام و منزلت رسیدم و لذت روحی آن قابل وصف نیست حتی در همان جشن هم اشک شوق و هم اشک مظلومیت این کودکان ریختم.

ابتکار جوان یاسوجی برای جشن تولدش/حضوری متفاوت در کنار کودکان بی سرپرست+تصاویر 5

این جوان با ابراز ناراحتی عنوان کرد:شاید برای انجام کار خیر کمی هم اذیت شویم اما خدا خودش میبینم و حلال است،مثلا من برای بچه ها می خواستم حساب بانکی قرض الحسنه باز کنم که در همان روز بالغ بر ۱۰بانک و صندوق رفتم و به در بسته خوردم و مدام با جواب اینکه باید سرپرست قانونی و یا قیم باشی اما نهایتا با رایزنی ۲روزه رئیس  بانک ملت شعبه مرکزی با تهران توانستم برای هر کدام از این عزیزان حساب قرض الحسنه ای باز کنم که برای آینده آنها پس اندازی باشد.

دولت با عوامل نا امنی در گچساران به شدت برخورد کند
دنبال کنید

این خیر جوان تصریح کرد:البته اینکه چنین برنامه ای برگزار کنم و بعد از آن بچه ها را از یاد ببرم اصلا قابل توجیه نیست و شک نکنید حال اولین دغدغه ام شده اینکه خدایا این کودکان چه کم و کسری و یا در چه حالی هستند و تصمیم دارم با کمک دوستان خیر این حرکت را گسترش دهم.

وی اضافه کرد:در پایان ازهمه ی دوستان دعوت به انجام چنین کاری می کنم و جای دارد از شورای بانوان خیر سلامت استان که در این شب یاری گر من بودند تقدیر و تشکری به عمل آورم و امیدوارم روزی برسد که جامعه ی عاری از تهی دست وفقیر و کودک بی سرپرست و یا بدسرپرست داشته باشیم.

ضمنا قابل ذکر است حامد اسدی عضو چندین انجمن مردمی خیریه و و دارای فعالیت رسانه ای که در  هفته گذشته به عنوان جوان برتر چهره ماندگار مدیریت و کار آفرینی سال۹۶ در شهر اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi