جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اجرای کامل قراردادهای ایران و هند مورد حمایت پارلمان ایران خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نظر افضلی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند که در راس هیاتی از اعضای این گروه به دهلی سفر کرده است با خانم سوشما سوراج وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد. وزیر امور خارجه هند در ابتدای این دیدار با اشاره به قرابت های تاریخی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42188
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

کرونا :

اجرای کامل قراردادهای ایران و هند مورد حمایت پارلمان ایران خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نظر افضلی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند که در راس هیاتی از اعضای این گروه به دهلی سفر کرده است با خانم سوشما سوراج وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه هند در ابتدای این دیدار با اشاره به قرابت های تاریخی و فرهنگی ایران و هند گفت: با توجه به قرابت های فراوان دو ملت ایران و هند، ما علاقمند به توسعه هر چه بیشتر روابط دوستانه دو کشور هستیم. 

وی افزود: گفتگوهای بیشتر پارلمانی میان ایران و هند می تواند در تسهیل همکاری های دولتی موثر باشد لذا ما سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و هند را در این مقطع مثبت و به نفع تقویت روابط دوستانه دو کشور ارزیابی می کنیم.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور ایران به هند و سفر سال گذشته رییس جمهور کشورش به ایران، گفت: در دیدارهای مقامات دو کشور در تهران و دهلی توافقات خوبی صورت گرفت که با اجرایی شدن این توافقات پیشرفت قابل توجهی را در روابط ایران و هند شاهد خواهیم بود.

سوشما سوارج وزیر امور خارجه هند در ادامه گفت: تلاش دولت هند این است که به روابط تهران و دهلی عمق و محتوا ببخشد و در این مسیر از هرگونه گفتگو با مقامات دولتی و پارلمانی ایران استقبال می کنیم.

همچنین نظر افضلی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند نیز در ابتدای این دیدار سفر رییس جمهور ایران به هند را نشان از عزم کشورمان برای ارتقای سطح روابط دو کشور دانست و گفت: پارلمان ایران نیز در راستای افزایش سطح مناسبات تهران و دهلی، رسالت خود را در فراهم نمودن بسترهای قانونی لازم برای تسریع همکاری های  فیمابین می داند و حمایت لازم را از توسعه روابط دو کشور بعمل می آورد.

ایلنا مدعی شد: لغو موقت تحریم‌های آمریکا/ واشنگتن تا ۱۰ روز دیگر پاسخ می‌دهد/ مسیر مذاکره ایران و عربستان هموار می‌شود
دنبال کنید

نظر افضلی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند در همین راستا افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و هند آمادگی دارد تا با گفتگوهای پارلمانی با همتایان خود، به تعیین اولویت ها و موضوعات مورد علاقه دو طرف بپردازد و در راستای توافقات روسای جمهور دو کشور زمینه ساز روابط بیشتر مردم با مردم باشد.

وی در پایان با اشاره به محورهای مورد علاقه دو طرف برای همکاری گفت: ایران و هند در زمینه انرژی، سلامت، حمل و نقل، ارتباطات و برخی عرصه های دیگر اسناد توافق همکاری خوبی امضا کرده اند که اجرای کامل آنها مورد حمایت پارلمان ایران خواهد بود.

به گزارش خانه ملت در این دیدار ذبیح الله نیکفر، فرهاد فلاحتی و داریوش اسماعیلی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان حضور داشتند./

پایان پیام

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۰

اجرای کامل قراردادهای ایران و هند مورد حمایت پارلمان ایران خواهد بود رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند با اشاره به امضاء توافق‌نامه میان ایران و هند در عرصه‌های انرژی، سلامت و حمل و نقل، بر حمایت پارلمان از اجرای کامل آنها تاکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201802105190594701.jpg اجرای,کامل,قراردادهای,ایران,و,هند,مورد,حمایت,پارلمان,ایران,خواهد,بود Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi