سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چشم‌انداز نوینی برای مناسبات ایران و ترکیه ترسیم شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با شرف ماکلوچ رئیس سازمان بازرسی ترکیه ظهر امروز چهارشنبه (۹ اسفندماه) دیدار و  گفتگو کرد. داود محمدی در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از همکاری ایران و ترکیه در مناسبات مختلف، بر توسعه روابط سیاسی و اقتصادی فیمابین تأکید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42186
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

کرونا :

چشم‌انداز نوینی برای مناسبات ایران و ترکیه ترسیم شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با شرف ماکلوچ رئیس سازمان بازرسی ترکیه ظهر امروز چهارشنبه (۹ اسفندماه) دیدار و  گفتگو کرد.

داود محمدی در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از همکاری ایران و ترکیه در مناسبات مختلف، بر توسعه روابط سیاسی و اقتصادی فیمابین تأکید کرد و گفت: توسعه روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه منجر به تقویت و تحکیم روابط دو کشور و سبب همگرایی هرچه بیشتر ایران و ترکیه در سال‌های اخیر شده است و این چشم‌انداز نوینی را برای مناسبات دو کشور ترسیم کرده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: در کنار اشتراکات فرهنگی و همگرایی‌ها سیاسی تهران و آنکارا، موقعیت راهبردی دو کشور و اهمیت آن در مناسبات اقتصادی، سبب نزدیکی بیش از پیش دو کشور شده است و ترکیه به‌عنوان دروازه اروپا و موقعیت ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه بر اهمیت این همگرایی افزوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای میان ایران، ترکیه و روسیه اظهارکرد: همکاری میان ایران، ترکیه و روسیه مثبت بوده که این دستاورد مهمی برای سه کشور است و بهتر است تا زمانی که تروریسم در منطقه از بین نرفته است همکاری‌های ایران و ترکیه ادامه یابد.

داود محمدی ضمن بیان مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور تأکید کرد: ایران و ترکیه به‌عنوان دو همسایه از دیر باز تعاملات اقتصادی و فرهنگی گستردهای داشته‌اند و تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین در عرصه‌های مختلف از جمله توریسم منجر به تحکیم و تقویت مناسبات دو کشور خواهد شد.

اظهارات وزیرکشور درباره کاهش محدودیت های تردد
دنبال کنید

شرف مالکوچ رئیس سازمان بازرسی ترکیه در این دیدار گفت: مقامات عالی ترکیه و جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه روابط هستند. ما هم به‌عنوان سازمان بازرسی ترکیه آماده‌ایم تا در جهت تحقق منویات دو کشور برای توسعه مناسبات تلاش کرده و از هیچگونه مساعدت سازنده برای تحکیم روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دریغ نخواهیم کرد.

وی در پایان افزود: توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فیمابین ایران و ترکیه از اهمیت ویژهای برخوردار است و بسیار ضروری است در جهت تقویت مبادلات تجاری، اقتصادی و پروژه‌های زیرساختی میان دو کشور بهبودی لازم ایجاد شود.

به گزارش خانه ملت، در این دیدار مرادی و یوسفیان ملا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از اعضای کمیسیون اصل نود نیز حضور داشته و بر گفتگو و تبادل تجارب میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور تأکید کردند./

پایان پیام

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۱

چشم‌انداز نوینی برای مناسبات ایران و ترکیه ترسیم شده است رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بر توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: چشم‌انداز نوینی برای مناسبات ایران و ترکیه ترسیم شده است. http://cdn.icana.ir/d/019/201802104936885158.jpg چشم‌انداز,نوینی,برای,مناسبات,ایران,و,ترکیه,ترسیم,شده,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi