شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت

هفته ای که در کهگیلویه وبویراحمد گذشت هفته پرفراز و نشیبی بود که خبرهای مهمی را با خود داشت که به شرح این خبرها از منظر چهره ها می پردازیم. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ هفته ای که در کهگیلویه وبویراحمد گذشت هفته پرفراز و نشیبی بود که خبرهای مهمی را با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41601
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

کرونا :

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت
هفته ای که در کهگیلویه وبویراحمد گذشت هفته پرفراز و نشیبی بود که خبرهای مهمی را با خود داشت که به شرح این خبرها از منظر چهره ها می پردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ هفته ای که در کهگیلویه وبویراحمد گذشت هفته پرفراز و نشیبی بود که خبرهای مهمی را با خود داشت که به شرح این خبرها از منظر چهره ها می پردازیم.

حادثه خیابان سروش یاسوج و نبود تجهیزات

پنجشنه هفته قبل بود که خبر هولناکی رسانه ها و فضای مجازی استان را تحت تاثیر خود قرار داد که این خبر هاکی از فروریختن طبقه پنجم یک ساختمان در خیابان سروش شهر یاسوج بود.

فروریختن سقف این ساختمان نوساز و در حال احداث از طرفی و زیر آوار ماندن دو کارگر زحمتکش کرمانشاهی از طرف دیگر حادثه ای بود که مسئولان مختلف اعم از رماندار، شهردار، رئیس شورا، معاون استاندار، مدیرکل کار، رئیس دفتر استاندار، مدیرکل بحران، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج و نیروهای انتظامی را به محل حادثه کشاند و شاهد این حادثه تلخ بودند.

پایان این ماجرا تلخ اعلام شد و عاقبت یکی از کارگران جانش را از دست داد و دیگری در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تحت مداوا قرار گرفت.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 14

اما نکته ای که از چهرهای حاضر در محل حادثه و مصاحبه این مسئولان به چشم می خورد این است که محمد رستمی مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج در مورد این حادثه گفت: عمده مشکلات ما در مأموریت‌هایمان نداشتن تجهیزات؛ همانند بالابر، نرده‌بان و … است.

وی افزود: اینقدر امکانات ما کم است که نتوانستیم این ۴ طبقه را پوشش دهیم و بالابری که در این مأموریت استفاده شد، شخصی بود.

رستمی گفت: اگر در ساختمان‌های ۵ طبقه همچنین اتفاقاتی بیفتد، و یا دچار آتش‌سوزی شوند، ما نمی‌توانیم آن را پوشش دهیم.

———————————————————————–

حکم جالب دادستان کهگیلویه و بویراحمدی برای فرد محکوم به حبس

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بِن از صدور احکام کیفری با به‌کارگیری نظام‌های ارفاقی قانون مجازات اسلامی در دادگستری شهرستان بِن خبر داد و گفت: «این آراء جایگزین مناسبی برای اجرای مجازات حبس و گامی مؤثر در جهت کاهش آمار زندانیان و حبس زدایی در سیستم قضایی است».

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 15

سیاهپور گفت: پس از طرح پرونده در دادگاه کیفری قاضی محترم رسیدگی کننده با تشکیل جلسه دادرسی و دعوت متهم، ضمن صدور حکم محکومیت و تعیین ۳ سال حبس برای متهم، با توجه به اوضاع و احوال وی، نداشتن سابقه کیفری، جوان بودن ایشان، همکاری مؤثر در کشف جرم و اظهار ندامت و پشیمانی وی؛ قرار تعلیق اجرای مجازات حبس را به مدت یکسال صادر و در طول این مدت محکوم علیه را به تهیه مقاله‌ای پنجاه صفحه‌ای با موضوع ” احترام به حقوق عامه” تحت نظارت دادستان مکلف نمود.

—————————————————————-

امام جمعه گچساران: مردم پول شامشان را ندارند، کنسرت‌های آنچنانی برگزار می‌کنند / فقر از در و دیوار می‌بارد/ دستگاه قضا محکم با اینها برخورد کند

امام جمعه گچساران : دوستان توجه کنند برخی از مردم در این شهر پول شامشان را ندارند اما برخی با کنسرت‌های آنچنانی با پول همین مردم مراسم برگزار می‌کند.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 16

حجازی افزود: چرا پول مردم باید در چنین جایگاه‌هایی هزینه شود و آیا این درست است  در این کنسرت‌ها شاهد رقص دختران و پسران جوان با پول نظام جمهوری اسلامی باشیم و لذا از دستگاه قضایی انتظار می‌رود محکم و قرص با این مسائل برخورد کنند.

حاشیه‌های سیل کهگیلویه و بویراحمد/ از پیاده‌روی 10 کیلومتری استاندار تا نجات جان عشایر
دنبال کنید

———————————————————————-

محمد کاظم نظری: رابطه‌بازی ادارات کهگیلویه و بویراحمد داد مردم را درآورده است

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پوشش در جامعه مهم است اما نباید سایر منکرات را رها کنیم و تنها به این یک مورد بپردازیم افزود: رابطه‌بازی در ادارات یکی از منکراتی است که داد مردم را درآورده است و استخدام‌ها که بارها در رسانه به آنها پرداخته شده طبق قوانین و مقررات باشد و چرا باید مقررات را دور بزنیم.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 17وی خطاب به روسای ستادهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: به جای اینکه این موارد را در تریبون مطرح کنید که برای مردم مایوس کننده باشد آنها را اطلاع دهید تا با متخلفان برخورد شود.

——————————————————————–

 بر اساس حکمی از سوی مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال کشور خداداد افشاریان به عنوان سرپرست هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 18

در حالی فوتبال استان حال و روز خوبی ندارد این انتصاب می تواند تغییراتی را در این وضعیت ایجاد کند.

————————————————————–

در نشست فعالان بخش خصوصی با معاونت امور عمرانی استانداری مطرح شد؛

 رانت خواری در بحث مناقصه پیمانکاران بیداد می کند

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 19

خوبانی رییس کمیسیون فنی مهندسی پیمانکاران گفت: رانت خواری در بحث مناقصه پیمانکاران بیداد می کند و پاکت را طبق گفته پیمانکاران در نور و روشنایی خوانده اند و خلاف عرف مناقصه به زد و بند پرداخته اند.

————————————————————————

در مراسم تکریم و معارفه معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری مطرح شد؛

محنایی:در زمان ۶ استاندار خدمت کردم / از سربازی به معاونت استانداری رسیدم/ بیان تلخ ترین و شیرین ترین خاطرات

معاون سابق اقتصادی استانداری تصریح کرد: در زمان ۶ استاندار در استانداری خدمت کردم و جناب استاندار شاید دیگر فرصتی پیش نیاید ما مجبوریم حرفهایمان را بزنیم شاید به مرز بازنشستگی دست پیدا کنیم و دیگر فرصت پیدا نکنیم.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 20

مجید محنایی گفت:  سعی می کنم تشکر و تقدیر را کمتر کنم تا از تذکر استاندار در امان بمانیم واز پدر، مادر و همسر و فرزندان خود که به عنوان یک روستا زاده تشکر می کنم.

وی افزود: در زمان اول خدمت استاتداری به عنوان یک سرباز بودم که بعداً  به لطف سید رضا توفیقی در جهاد کشاورزی، در منصب مدیر جهادکشاورزی گچساران توفیق خدمتم داشتم.

—————————————————————————–

در کارگروه فنی اشتغال مطرح شد

نیک‌مرام: تصویب ۴۲ طرح اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد / طرح مرغداری در استان توجیه اقتصادی ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ تاکنون ۸۴۰ نفر درسامانه کارا برای جذب اعتبار اشتغالزایی این بخش‌ها نام نویسی کرده‌اند.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 21در این جلسه طرح‌های مرغداری مطرح شد که نماینده بانک کشاورزی در این رابطه گفت: طرح مرغداری در استان کهگیلویه و بویراحمد توجیه اقتصادی ندارد و طرح‌های مرغداری که ما به آن‌ها تسهیلات دادیم، یا تعطیل هستند و یا هم نمی‌تواند اقساط تسهیلات خود را پرداخت کنند.، لذا طرح مرغداری در این استان توجیه اقتصادی ندارد.

————————————————————————

در نشست بررسی تنش‌آبی یاسوج مطرح شد

لدنی‌نژاد: بی‌خیال نباشید که بعداً بد و بیراه بگویید /تنش آبی استان را تهدید می‌کند

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه می‌توانیم با برنامه ریزی راهکار مناسبی ارائه دهیم، اظهار داشت: آبیاری فضای سبز و شستن فضاهای اداری و شهری با آب شرب اقدام اشتباهی است و ادارات و نهاد جلوی این کار را بگیرند.

امام جمعه گچساران معارفه شد
دنبال کنید

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 22

لدنی‌نژاد گفت: ۳۰ درصد از شبکه آب یاسوج دچار فرسودگی است که با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان می‌توان این میزان فرسودگی شبکه آب را بازسازی کنیم و از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

——————————————————————–

تاجگردون افشا کرد: ردپای سیاست و انتخابات در پشت‎پرده ردّ لایحه بودجه ۹۷

تاج گردون با اشاره به اینکه تاکنون اینگونه بوده است که دولت و مجلس برای رأی گرفتن از مردم، قیمت ها را افزایش نمی دادند گفت: ممکن است نمایندگان نیز ملاحظاتی را در تصویب بودجه سال ۹۸ داشته باشند چون در سال ۹۹ انتخابات مجلس را در پیش داریم.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 23

وی افزود: دولت اشتباه فاحشی کرد که در این چند سال قیمت حامل های انرژی را افزایش نداد.

تاج گردون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم کلیات لایحه بودجه پس از اصلاحات، رأی بیاورد و اگر چنین نشود بودجه یک دوازدهم تصویب خواهد شد.

——————————————————————-

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ذیحساب خوب، مچ‌گیر نیست/ منافصات در استان شفاف نیست / اتاق شیشه‌ای دولت کدر است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دولت‌ها به دنبال ایجاد اتاق شیشه‌ای در حوزه عملکردها، مالی و بودجه‌ای بودند، اظهار داشت: حقیقتاً این اتاق فعلاً کدر است و اتاق شیشه‌ای خودش ساز و کاری دارد. ما باید یک سیستم مالی خوبی طراحی کنیم، تا کار شماها راحت‌تر شود.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 24

احمدی در ادامه اضافه کرد: یک ذیحساب خوب، ذیحساب مچگیر نیست، بلکه ذیحسابی است که با اقدام پیشگیرانه خود، با وقت‌گذاری خودش، سعی می‌کند، ریل‌گذاری خوب، و بسترسازی خوب برای حرکت سریع دستگاه‌های اجرایی فراهم کند.

————————————————————-

انتقاد فرماندار بویراحمد از شهرداری یاسوج

فرماندار بویراحمد در نشست کارگروه خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات کارگروه قبلی خدمات سفر استان و اجرایی نشدن برخی از انها اشاره کرد و گفت: راه اندازی بازارچه صنایع دستی در ورودی  و خروجی شهر یاسوج مانور مشترک با دستگاه های خدمات رسان، ساماندهی سالن های ورزشی، استقرار مراکز راهنمایی مسافران و توزیع اقلام فرهنگی بین انها از کارهای در دست اجرا برای سال جدید است.

شاهرخ کناری در این جلسه مصوباتی را قرائت کرد و خطاب به مسئولان شهرداری یاسوج گفت : باید پرسید چرا شهرداری این مصوبات را اجرایی نمی کند.

یک هفته و چند چهره؛ از نبود تجهیزات تا رانت خواری و نبود شفافیت 25

وی بیان کرد: وضعیت روشنایی آبشار و بلوار پاسداران و پارک اسکان و تکمیل جاده زیر هتل آزادی شهر یاسوج از جمله مصوبات دور قبل کارگروه گردشگری است که از سوی شهرداری یاسوج اجرایی نشده است .

 کناری گفت: وضعیت جمع آوری زباله های  ورودی روستای مهریان به سمت فرودگاه یاسوج که متولی ان شهرداری است نیز بلاتکلیف مانده است و کار لکه گیری، کمبود وسایل ورزشی در پارک بانوان یاسوج، اصلاح درخت ها در سطح شهر شناسایی و کد کدار کردن اصناف ، پیگیری تخلیه فاضلاب در کنار جاده ها از دیگرمصوبات کارگروه گردشگری قبلی است که توسط شهرداری اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi