جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

زندگی شهید 15ساله لنده ای چگونه گذشت+تصاویر

پنج شنبه هر هفته فرصتی است تا یادی کنیم از شهدای که امنیت و آرامش امروزمان مرهون ایثار و مجاهدت آنان است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخبرلنده، یقیناً معرفی شهدای هر شهرستان می‌تواند زمینه رشد همدلی و هم‌زبانی برای تعمیم باورها و اعتقادات فرهنگی جامعه با استفاده از سیره و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41195
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

کرونا :

زندگی شهید 15ساله لنده ای چگونه گذشت+تصاویر
پنج شنبه هر هفته فرصتی است تا یادی کنیم از شهدای که امنیت و آرامش امروزمان مرهون ایثار و مجاهدت آنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخبرلنده، یقیناً معرفی شهدای هر شهرستان می‌تواند زمینه رشد همدلی و هم‌زبانی برای تعمیم باورها و اعتقادات فرهنگی جامعه با استفاده از سیره و وصایای شهدا به‌عنوان بهترین الگو به جامعه معرفی کرد.

 

در همین راستای معرفی شهدای والامقام شهرستان لنده یکی از کارهای ارزشمندی است که در جهت پاسداشت از ارزش‌ها و آرمان‌های والای شهدای هشت سال دفاع مقدس به جامعه معرفی کرد که این بار به معرفی زندگی نامه شهید خسرو تقی زاده خواهیم پرداخت:

 

 شهید خسرو تقی زاده در سال ۱۳۵۰در خانواده‌ای مؤمن و متدین در روستای محروم عروه از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده دیده به جهان گشود، شهید از همان دوران کودکی به خانواده خود در حوزه های مختلف کمک می کرد.

 

این شهید والامقام از سن هفت سالگی به عشق تحصیل وارد دبستان شد و تا دوران راهنمایی مشغول تحصیل شده بود که با شروع جنگ تحمیلی و همنوا با سایر رزمندگان  و جمعی از اهالی روستا چندین مرحله در عملیات های مختلف شرکت کرد و در دفاع از ایران اسلامی راهی جبهه های حق علیه باطل شد.

 

شهید خسرو تقی زاده با شروع جنگ تحمیلی و پس از چندین مرحله حضور فعال در مناطق مختلف عملیاتی سرانجام در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه خوزستان همانند سایر همرزمان شهیدش باردیگر درخت تونمند ایران اسلامی را با خون خویش آبیاری کردند تا امروز ما طعم شیرین امنیت را بچشم.

خدمات ارزنده سپاه در زلزله سی‌سخت فراموش شدنی نیست
دنبال کنید

 

سال های سال است که مزار شهید خسرو تقی زاده و عادل آزاده در دور افتاده ترین روستای شهرستان لنده آرامیده اند و هیچ گونه ساماندهی در این سال ها نشده است.

 

« روانش غریق رحمت دائمی خداوند باد»

 

تصاویر تکمیلی: 
زندگی شهید 15ساله لنده ای چگونه گذشت+تصاویر 3

انتهای پیام

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi