پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

افشاگری های سر دهیاران سرپل ذهاب از وضعیت رسیدگی دولت به زلزله زدگان/ عده ای آمدند، عکس یادگاری گرفتند و رفتند!

سردهیاران سرپل ذهاب گفت: چرا در این اوضاع و احوال مسئولان استانی جنگ های سیاسی را وارد کار خود کرده اند و با باند بازی و مدیر عوض کردن سعی در انتقام گیری هستند؟ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ قریب به هفتاد روز از زلزله مهیب کرمانشاه می گذرد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41177
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
سردهیاران سرپل ذهاب گفت: چرا در این اوضاع و احوال مسئولان استانی جنگ های سیاسی را وارد کار خود کرده اند و با باند بازی و مدیر عوض کردن سعی در انتقام گیری هستند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ قریب به هفتاد روز از زلزله مهیب کرمانشاه می گذرد و مردم این دیار هنوز در شوک عظیم خروارهای یاز آوار و وسرگردان ماندن در این فصل سرد و طاقت فرسا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می نمایند. پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل بنا به رسالتی که برعهده دارد تمامی مراحل کاری و کمک رسانی به مردم را از طریق ارتباط با مسئولان استانی جویا شده است که امروز برای وضعیت اوضاع و احوال مردم این دیار ارتباط تلفنی با فرزاد محمدیان سر دهیاران سر پل ذهاب برقرار نموده تا مردم را از کم و کیف انجام این کارها بیشتر آگاه نماید.

 

محمدیان در گفتگو با چهارفصل گفت: اصلا آن انتظاری که ما از دولت داشتیم دولتمردان این انتظارات را برای ما برآورده نکردند و فقط شعار دادند، آمدند عکس هایشان را گرفتند و وعده و قول هایشان را دادند و رفتند. اگر همت مردم ایران و کمک های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نبود به خدا قسم مردم کرمانشاه تلف می شدند.

 

سر دهیاران سرپل ذهاب افزود:  دولت چیزی را که در آغاز زلزله به مردم کرمانشاه قول دادند در حال حاضر با چیزی که بعد از هفتاد روز از این زلزله مهیب می گذرد هیچ سنخیتی ندارد. در حال حاضر مشکل اصلی ما اسکان موقت مردم زلزله زده و آوار برداری است.

بلاتکلیفی زلزله زدگان کرمانشاه

وی ادامه داد:  99 درصد مردم کرمانشاه سرگردان و بلاتکلیف هستند و مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر شدند. به خاطر وضعیت تحصیل فرزندانشان و مهیا نبودن بستر آموزش، علی رغم میل باطنی سرزمین مادری را ترک کردند و در دیگر شهرهای کشور در بدترین وضعیت اقتصادی و روحی زندگی می کنند.

 

محمدیان بیان نمود: قانونی که رئیس جمهور و کابینه شان مصوب کردند که کانکس شامل مستاجر نمی شود و در مقابل آن پنج میلیون تومان بلاعوض پرداخت می کنیم که این موضوع را با خود معاون اول رئیس جمهور، جهانگیری در سفر به کرمانشاه درمیان گذاشتیم که با این مقدار پول کجا می توان خانه ای رهن کرد، که حتی این وجه کم  را هم پرداخت نکرده اند و وقتی مردم را برای دریافت آن به مراجع ذیربط رجوع می کنند با صف طویلی روبرو می شوند که برای مردم غمبار این دیار مقرون به صرفه نیست.

۱۰ شرکت دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد مستقر است 
دنبال کنید

سیاست کاری در انجام کارها

سردهیاران سرپل ذهاب ابراز نمود: ما توقعی که از نمایندگان و مسئولان کرمانشاهی داشتیم این بود که برای مردم سنگ تمام بگذارند که متاسفانه با سیاه نمایی و سیاست کاری در عمل، کار خاصی برای مردم کرمانشاه بخصوص مردم سرپل ذهاب انجام ندادند.

 

فرزاد محمدیان گلایه کرد:  اگر در این منطقه نورچشمی نباشی هیچگاه به حقت نخواهی رسید، توقعی که از استاندار کرمانشاه داشتیم اصلا برای ما برآورده نکرد و از اینکه هفته ای شش روز سرپل ذهاب باشی و خروجی کار نداشته باشی به چه درد این مردم می خورد! اگر زحمات دهیاران و شوراها و سه چهارتا مدیر دلسوز و سپاه پاسداران نبود وضعیت مردم فلاکت بار بود.

چرا واقعیت ها بیان نمی شود؟

وی با اظهار تاسف گفت: می خواهم بگویم مدیران ارشد کشور، استان و شهرستان در قضیه زلزله کرمانشاه در عمل برای این مردم چه کار کردند؟ چرا واقعیت ها را نمی گویند، چه ایرادی دارد که بگویند ما در برابر انجام امداد و کمک به همنوعان ناتوان هستیم؟ چرا مدیران ارشد کشوری و استانی شهامت ندارند که اگر کاری از آنها بر نمی آید اقرار بکنند از وسع و توانایی آنها خارج است و این کارها را با سیاست بازی عجین ننمایند؟!

محمدیان با اظهار نارضایتی بیان کرد: وضعیت بهداشت در منطقه سرپل ذهاب به جد نگران کننده است، ما روی وزیر بهداشت حساب ویژه باز کرده بودیم و احساس می کردیم که وزیر بهداشت به راستی دلسوز است و یا اینکه وزیر راه و مسکن و شهرسازی از دلسوزان این مردم هستند! دو هفته وزارت بهداشت دارو و ویزیت رایگان برای مردم انجام دادند که آن هم درود به شرف پزشکان سراسر کشور که به صورت خودجوش مردم را ویزیت می کردند که بعد از دوهفته مجددا کار درمان را برای مردم فقیر و بی پناه به روال سابق و همان دریافت پول از این مردم برگرداندند و الآن هم رسیدگی نمی شود و با مشکل پزشک و تهیه دارو برای بیماران مواجه هستیم.

5 کشته و زخمی در تصادف محور قلعه رئیسی- دیشموک
دنبال کنید

وضعیت نامطلوب از لحاظ بهداشت

سر دهیاران سرپل ذهاب ادامه داد: فاجعه ای که الآن در حال رخ دادن است بحث بیماری های عفونی ست که در این اوضاع و احوال همین دیروز دختر بچه ای به نام سارینا ذهابی به دلیل بیماری عفونی تشنج زا و عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت معیشتی خانواده شان جانش را از دست داد.

این مقام محلی با ناراحتی گفت: شرم باد بر مسئولانی که فقط آمدند و عکس گرفتند و الآن جواب خانواده بهروز ذهابی را چه کسی می دهد؟! به دلیل اینکه از حق مردم دفاع می نمایم و صدای رسای مردم به خاک ماتم نشسته سرپل ذهاب هستم  در این اوضاع و احوال در  حال عزل کردن من هستند.

 

سردهیاران سرپل ذهاب در آخر گفت: چرا در این اوضاع و احوال مسئولان استانی جنگ های سیاسی را وارد کار خود کرده اند و با باند بازی و مدیر عوض کردن سعی در انتقام گیری هستند؟ اگر مسئولان استانی با مردم رو راست باشند هیچگاه چنین  حق مردم  در زیر سیاست بازی آنها ضایع نخواهد شد . از مسئولان تقاضا داریم که تکلیف هلال احمر را روشن نمایند و اینکه چرا به بعضی افراد ۵ کانکس تقدیم نمایند ولی به خانوارهای کم بضاعت که بچه معلول و بیمار دارند از گرفتن یک کانکس در حسرت بمانند! در پایان امیدواریم که متولیان استانی به خود بیایند و بند سیاست بازی را بر روی سر این مردم بی گناه و مانده بر وی تل آوار پیاده ننمایند.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi