جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار کهگیلویه وبویراحمدبه دیدار معدن کاران و صنعت گران ناامید رفت

سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه شب در نشست با صنعتگران و مدیران ارشد واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که نرخ سود تسهیلات بانکی بخش تولید در مناطق محروم چهار درصد از کمتراز بقیه نقاط کشور است افزود: امکان بهره مندی از اعتبارات صندوق توسعه ارزی با 10 در صد سهم آورده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4110
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

کرونا :

استاندار کهگیلویه وبویراحمدبه دیدار معدن کاران و صنعت گران ناامید رفت

سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه شب در نشست با صنعتگران و مدیران ارشد واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که نرخ سود تسهیلات بانکی بخش تولید در مناطق محروم چهار درصد از کمتراز بقیه نقاط کشور است افزود: امکان بهره مندی از اعتبارات صندوق توسعه ارزی با 10 در صد سهم آورده و بیشتر بودن دوره بازپرداخت تسهیلات بانکی به مدت دو سال از دیگر حمایت های دولت تدبیر و امید از صنعتگران و تولیدکنندگان در مناطق محروم کشور است.

به گزارش خبرگزاری کرونا ، خادمی  با بیان این نکته که وضعیت تولیدات صنعتی در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست تصریح کرد: بسیاری از مشکلات بخش صنعت حاصل بی تدبیری در سال های گذشته است.

سید موسی خادمی

سید موسی خادمی

سید موسی خادمی استاندار شامگاه پنجشنبه شب  22 خرداد 93 در نشست با صنعتگران و مدیران ارشد واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که نرخ سود تسهیلات بانکی بخش تولید در مناطق محروم چهار درصد از کمتراز بقیه نقاط کشور است افزود: امکان بهره مندی از اعتبارات صندوق توسعه ارزی با 10 در صد سهم آورده و بیشتر بودن دوره بازپرداخت تسهیلات بانکی به مدت دو سال از دیگر حمایت های دولت تدبیر و امید از صنعتگران و تولیدکنندگان در مناطق محروم کشور است.

عبد الرحیم رحیمی

عبد الرحیم رحیمی

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران ارشد استانی با صنعتگران و معدن‌کاران گچساران و باشت، اظهار کرد:

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در گچساران به جز صنعت نفت هیچ کونه صنعتی وجود نداشت اما بعد از پیروی انقلاب سه شهرک صنعتی در این شهرستان احداث شده است. وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی امامزاده جعفر(ع)، خان احمد و چهاربیشه در گچساران نشان از رشد و پویایی صنعت بعد از انقلاب در این شهرستان داشته است،

وی افزود: در حال حاضر 109 واحد تولیدی و معدنی در شهرک های صنعتی گچساران وجود دارد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: از تعداد 109 واحد در شهرک‌های صنعتی گچساران 49 واحد صنعتی بوده که از این تعداد 24 واحد فعال بوده و افزون بر 356 نفر نیز اشتغال‌زایی ایجاد شده است. رحیمی با بیان اینکه از تعداد کل واحدهای شهرک صنعتی گچساران چهار واحد با اشتغال زایی 14 نفر به صورت نیمه فعال در حال فعالیت است،

 رحیمی ابراز کرد: از این تعداد 21 واحد نیز غیر فعال و تعطیل است.

وی یادآور شد: در بخش معدن 32 واحد معدنی در گچساران وجود دارد که از این تعداد 29 واحد فعال و سه واحد غیرفعال بوده و در مجموع 221 نفر در این 32 واحد اشتغال دارند.

رحیمی خاطرنشان کرد: افزون بر 28 واحد معادن وجود دارد که از این تعداد 16 واحد فعال و مابقی نیز غیر فعال بوده و در مجموع این واحدها 102 نفر را مشغول به کار کرده است.

فرماندار گچساران با بیان این‌که رکود در بخش صنعت دارای دلایل متعددی است، گفت: به نظر من بعد از ادغام وزراتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن و تجارت عملا صنعت به فراموشی سپرده شد زیرا وزرات بازرگانی به تنهایی دارای وظایف بسیار زیادی بود. رحیمی با بیان اینکه اگر اداره صنعت، معدن و تجارت به نهایی فعالیت‌های بازار و بازرگانی را انجام دهد وقت کم می‌آورد با این همه با ادغام وزراتخانه‌ها عملا وظایف سنگین‌تری نیز برای این اداره تعریف شده است. وی، کمبود نقدینگی، تحریم‌ها و معوقات بانکی صنعت‌گران را از جمله دلایل رکود و بروز مشکلاتی برای واحدهای صنعتی در گچساران دانست.

صنعت گران از جمله بنان و حیدری و معدن کاران ار جمله موسوی به مشکلات پرداخته و گوشزد کردند که کمبود اعتبارات در بخش صنعت و معدن باشت مشهود است.

داریوش دیودیده

داریوش دیودیده

داریوش دیودیده  اظهار کرد: یکی از مباحث مورد نظر رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید بهبود و فعال کرد فضای کسب و کار و به ظرفیت رساندن واحدهای تولیدی در همه حوزه‌ها است.

وی با مثبت خواندن برگزاری جلسات بررسی پروژه‌های صنعتی در گچساران و باشت افزود: به نظر می‌رسد برگزاری چنین جلساتی تاکنون در شهرستان برگزار نشده و گلایه‌ها و انتظارات صنعتگران ناشی از عدم برگزاری این جلسات بوده است.

دیودیده با تأیید اظهارات فرماندار گچساران مبنی بر سنگین شدن وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: درست است که مقوله تنظیم بازار و شرایط سخت حاکم بر کشور وظایف این سازمان را سنگین‌تر کرده، اما تاکنون اجازه نداده‌ایم صنعت در این میان به حاشیه برده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر 700 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: علاوه بر 700 طرح موجود 400 طرح دیگر نیز در دست اقدام بوده که همه این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالای یک میلیارد تومان است. این مسئول با بیان اینکه سهم گچساران در سرمایه‌گذاری بالای یک‌میلیارد تومان حدود 50 درصد است، عنوان داشت: گچساران از محل صندوق توسعه تعاون بالاترین جذب اعتبار را در سطح استان داشته است.

دیودیده با بیان اینکه گچساران می‌تواند در بخش‌های صنعتی یکی از قطب‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، بیان کرد: گچساران قابلیت تبدیل شدن به قطب بزرگ صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در پایان بیان کرد: معادل 20 درصد واحدهای معادن کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و گچساران و کل استان میانگین 28 درصد از واحدهای راکد در این خصوص را تشکیل می‌دهد.

صنعت گران مشکلات را اینگونه بیان کردند:

تولید نفت وگاز کاهش نیافته است
دنبال کنید

1- مشکلات امنیتی در شهرک ها

2- مشکلات روشنایی در شهرک ها و اطراف آن

3- کمبود حامل های انرژی در شهرک ها

4- نشناختن پتانسیل صنعت گچساران توسط مسئولین

5- نبود اعتبارات کافی در بخش صنعت و معدن

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi