پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ایران و آذربایجان همیشه دوست یکدیگر خواهند ماند/خزر بستر صلح و آرامش و همکاری ها خواهد شد

دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نخجوان: ایران و آذربایجان همیشه دوست یکدیگر خواهند ماند/خزر بستر صلح و آرامش و همکاری ها خواهد شد سرویس بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط میان دو کشور ایران و آذربایجان به سال های دور برمی گردد و این دو کشور همیشه دوست و پشتیبان یکدیگر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40135
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

کرونا :

ایران و آذربایجان همیشه دوست یکدیگر خواهند ماند/خزر بستر صلح و آرامش و همکاری ها خواهد شد
دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نخجوان:

ایران و آذربایجان همیشه دوست یکدیگر خواهند ماند/خزر بستر صلح و آرامش و همکاری ها خواهد شد

سرویس بین الملل
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط میان دو کشور ایران و آذربایجان به سال های دور برمی گردد و این دو کشور همیشه دوست و پشتیبان یکدیگر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز (یکشنبه) در دیدار با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوستی خود با آذربایجان ثابت قدم است و همیشه هم در کنار دوستان خود خواهند ماند.

وی افزود: قرابت فرهنگی میان دو کشور بسیار زیاد است و این دلیل محکمی است که لزوم گسترش روابط اقتصادی و سیاسی را می طلبد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: شرایط فعلی منطقه و ناامنی های موجود در آن باعث شده است که روابط سیاسی و امنیتی خود را گسترش دهیم تا بتوانیم به برقراری صلح و آرامش در منطقه کمک نماییم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری های بیشتر در حوزه نفتی دریای خزر، تاکید کرد: گفتگوهای مناسبی میان روسای جمهور دو کشور در این باره صورت گرفته و ما امیدواریم که خزر بستر صلح و آرامش و همکاری های گسترده باشد.

همچنین در این دیدار واصف طالب اف گفت: جمهوری خودمختار نخجوان دولتی در چارچوب تمامیت ارضی آذربایجان است و مجلس خودش را دارد و ۷ نماینده از جمهوری خودمختار برای مجلس ملی انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: به جرأت می توان گفت که رابطه میان ایران و آذربایجان، رابطه ای مبتنی بر دوستی و برادری است و این دوستی میان دو کشور همیشگی خواهد بود.

بسیج فرمول گذر انقلاب از سختی‌هاست/ تفکر بسیجی باعث شده است ما از هیچ قدرتی نترسیم
دنبال کنید

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، تصریح کرد: سفر توریست های بی شمار از دو طرف بیانگر قرابت و نزدیکی میان دو ملت است که امیدواریم این تعداد بتواند در آینده افزایش پیدا کند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی دو کشور می توانند نقش ارزنده ای در ارتقاء سطح روابط داشته باشند و تاکنون نیز این گروه فعالیت های زیادی داشته است.

واصف طالب اف در پایان بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد./

پایان پیام

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۰

ایران و آذربایجان همیشه دوست یکدیگر خواهند ماند/خزر بستر صلح و آرامش و همکاری ها خواهد شد رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط میان دو کشور ایران و آذربایجان به سال های دور برمی گردد و این دو کشور همیشه دوست و پشتیبان یکدیگر خواهند بود. http://cdn.icana.ir/d/019/201712104325007918.jpg ایران,و,آذربایجان,همیشه,دوست,یکدیگر,خواهند,ماند/خزر,بستر,صلح,و,آرامش,و,همکاری,ها,خواهد,شد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi