شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل چشمان خود را بر جنایات داعش علیه آشوریان بسته اند

بت کلیا در نشست بین المجالس در سن پترزبورگ: سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل چشمان خود را بر جنایات داعش علیه آشوریان بسته اند سرویس بین الملل نماینده آشوریان در پارلمان جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد:افراط گرایی خشونت طلب که ریشه در ایدئولوژی های خطرناک دارد،به مهمترین تهدید علیه صلح و امنیت بین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38109
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

کرونا :

سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل چشمان خود را بر جنایات داعش علیه آشوریان بسته اند
بت کلیا در نشست بین المجالس در سن پترزبورگ:

سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل چشمان خود را بر جنایات داعش علیه آشوریان بسته اند

سرویس بین الملل
نماینده آشوریان در پارلمان جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد:افراط گرایی خشونت طلب که ریشه در ایدئولوژی های خطرناک دارد،به مهمترین تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، یوناتن بت کلیا در یکصد و سی و هفتمین نشست IPU در سن پترزبورگ در سخنرانی خود با اشاره به موضوع نقش پارلمان ها در تصمیم گیری های متحد سازمان ملل متحد گفت: پس از ظهور داعش درعراق و سوریه، آشوریان بار دیگر مهلک ترین ضربه ها را بر هویت و تاریخ چندین هزار ساله خود مشاهده کرده و مجبور به ترک سرزمین شان شدند.

متن سخنرانی بت کلیا در مورد موضوع نقش پارلمان ها در تصمیم گیری های سازمان ملل متحد در نشست بین‌المجالس به شرح زیر است:

ریاست محترم جلسه، عالجنابان، خانم ها و آقایان

در ابتدا مایلم مراتب خرسندی خود را به خاطر حضور در این نشست که به موضوع تقویت نقش و مشارکت پارلمان ها درتصمیم گیری های سازمان ملل متحد می پردازد، ابراز نمایم.

امسال در شرایطی گردهم آمده ایم که بحران ها و منازعات متعدد در نقاط مختلف جهان و بویژه در منطقه حساس خاور میانه ابعاد گسترده ای یافته است. طی سال های اخیر، افراط گرایی خشونت طلب که ریشه در ایدئولوژی های خطرناک دارد، نه تنها خاورمیانه بلکه سایر نقاط دنیا از جمله اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا را آماج حملات تروریستی خود قرار داده است. این پدیده بدلیل ابعاد وحشتناک فرا منطقه ای اش، کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی گناه، اعم از زنان و کودکان و آوارگی میلیون ها نفر دیگر را در پی داشته و عملاً به مهمترین تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در جلسه شورای اداری که با حضور معاون حقوقی ریاست جمهوری+تصویر
دنبال کنید

به همین دلیل، مقابله با این تهدید نیازمند مشارکت و همفکری و تعامل همه کشورهای منطقه و بازیگران بین المللی می باشد. مایلم با اغتنام از فرصت از سرزمین آباء و اجدادی خود یعنی عراق و سوریه امروزی یادی داشته باشم. پس از ظهور داعش در این دو کشور، آشوریان بار دیگر مورد تظلم قرار گرفته، مهلک ترین ضربه ها را بر هویت و تاریخ چندین هزار ساله خود مشاهده کرده و مجبور به ترک سرزمین شان شدند. این در حالی بود که دولت های به اصطلاح دموکراتیک، سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل متحد سکوت اختیار کرده و چشمان خود را بر این تراژدی انسانی بستند.

آقای رئیس

تمایل برخی دولت ها به یکجانبه گرایی و عدم انجام تعهدات و تکالیف خود مندرج در اسناد الزام آور بین المللی و حقوقی بویژه در زمینه های تسلیحات کشتار جمعی، تروریزم، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، استفاده از معیارهای دوگانه در روابط بین الملل و نیز ناکامی مستمر و عدم خواست اکثریت کشورهای توسعه یافته جهت انجام تعهدات خود در زمینه های اقتصادی و اجتماعی، چالش های متعدد بین المللی را در پی داشته است. در این رابطه، بر اقدام جمعی جامعه بین المللی جهت رسیدگی به این وضعیت مطابق با اصول حقوق بین الملل از جمله منشور ملل متحد تاکید می نماییم. ضروری است اتحادیه بین المجالس در تعامل و همکاری نزدیک با سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی و منطقه ای و مشارکت محتوایی در روند تصمیم گیری های بین المللی در این نهادها، نقش مهم خود را زدودن تهدیدات بین المللی، دستیابی به یک نظم جهانی صلح آمیز و عادلانه و نیز تضمین احترام به حق کشورها جهت تصمیم گیری درباره نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود ایفا نماید.

دشمن در حصر اقتصادی ملت ایران متوقف شده است
دنبال کنید

آقای رئیس، همکاران گرامی

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که همه دولت ها بایستی از تصویب یا اجرای اقدامات و قوانین تحمیلی فراسرزمینی یا یکجانبه از جمله تحریم های اقتصادی یکجانبه و دیگر تدابیر تهدیدآمیز و نیز اعمال محدویت های مسافرتی خودسرانه که با هدف اعمال فشار بر کشورهای دیگر انجام می شود، خودداری نمایند. این اقدمات یا قوانین، حاکمیت، استقلال و آزادی تجارت و سرمایه گذاری کشورها را تهدید نموده و نقض فاحش حقوق بین الملل، منشور ملل متحد، نظام تجاری چندجانبه و نیز هنجارها و اصول حاکم بر روابط دوستانه میان دولت ها می باشد. در این رابطه، انتظار داریم اتحادیه بین المجالس با بهره گیری از تعاملات خود با نهادهای حقوقی بین المللی و با بکارگیری سازوکارهای حقوقی اقدامات لازم را در جهت مقابله با قوانین تحمیلی یکجانبه و فراسرزمینی که از سوی برخی قدرت های جهانی اعمال شده و تأثیرات مخربی را بر مردم کشورهای هدف تحریم می گذارد، به عمل آورد./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵

یوناتن بت کلیا

سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل چشمان خود را بر جنایات داعش علیه آشوریان بسته اند نماینده آشوریان در پارلمان جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد:افراط گرایی خشونت طلب که ریشه در ایدئولوژی های خطرناک دارد،به مهمترین تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده است. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710105300445719_Thum.jpg£یوناتن بت کلیا£ سازمان,های,حقوق,بشری,و,سازمان,ملل,چشمان,خود,را,بر,جنایات,داعش,علیه,آشوریان,بسته,اند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi