شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

نتیجه یک نظرسنجی: مشکلات اقتصادی بیش از 40 درصد در تاخیر ازدواج جوانان موثر است

ˈمحمد مسعود کریمیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج جوانان اظهار کرد: به منظور شناسایی عوامل موثر بر این موضوع، اداره کل ورزش و جوانان استان طرح سنجش گیری را اجرا کرد. وی تصریح کرد: جوانان بهترین افرادی هستند که می توانند عوامل موثر بر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3769
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴

کرونا :

نتیجه یک نظرسنجی: مشکلات اقتصادی بیش از 40 درصد در تاخیر ازدواج جوانان موثر است

نتیجه یک نظرسنجی: مشکلات اقتصادی بیش از 40 درصد در تاخیر ازدواج جوانان موثر است 3

ˈمحمد مسعود کریمیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج جوانان اظهار کرد: به منظور شناسایی عوامل موثر بر این موضوع، اداره کل ورزش و جوانان استان طرح سنجش گیری را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: جوانان بهترین افرادی هستند که می توانند عوامل موثر بر گریز، تاخیر یا عدم موفقیت در ازدواج را بیان کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: این آمارگیری توسط 10 آمارگیر، به صورت تصادفی و به شیوه میدانی و کتابخانه ای با توزیع پرسشنامه در دانشگاه ها، دبیرستانها، اماکن عمومی، کتابخانه ها و صنایع مختلف استان انجام شد.

وی اضافه کرد: 21.84 درصد جوانان نیز موارد آموزشی از جمله عدم آگاهی و شناخت، بی توجهی به آموزشهای لازم و کمبود راه های کسب اطلاع و عدم بلوغ فکری را از دلایل تاخیر یا گریز جوانان از امر ازدواج عنوان کردند.

کریمی ادامه داد: موارد جنسی شامل روابط خارج از چارچوب، دوستی قبل از ازدواج، ارضای میل جنسی توسط عوامل مختلف و عدم اعتماد به جنس مخالف نیز از سوی 18.18 درصد از پرسش شوندگان بعنوان عوامل تاخیر در ازدواج بیان شده است.

وی این امر را زنگ خطری برای جوانان و جامعه دانست و گفت: باید هرچه زودتر جایگزین های نادرست و غیرمنطقی ازدواج در جامعه محدود و بستری سالم و سازنده برای امر مقدس ازدواج فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: 15.9 درصد جوانان نیز در این نظر سنجی علل تاخیر در ازدواج را موارد فرهنگی و اجتماعی از جمله بی توجهی به فرهنگ بومی و اسلامی،فرهنگ سازی غلط رسانه ها، آداب و رسوم مختلف و چشم و هم چشمی رایج در جامعه بیان کرده اند.

کمبود فضای فرهنگی در استان/ برپایی نمایشگاه با هدف رفاه مردم و علاقمندان به مطالعه کتاب
دنبال کنید

کریمی همچنین تاثیر اعتقادی و مذهبی شامل ضعیف شدن اعتقادات مذهبی، بی توجهی به احکام و دستورات مذهبی و معنوی را 3.28 درصد عامل گریز و تاخیر در ازدواج جوانان برشمرد.

وی در باره پاسخ جوانان در این سنجش گیری به این سووال که اگر بجای مسوولان بودند برای موضوع ازدواج جوانان چه می کردند، گفت: 46.8 درصد افراد، فرهنگسازی و آموزش جوانان، آماده کردن آنها برای زندگی مشترک و ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره را برای این کار لازم دانسته اند.

وی اضافه کرد: 40.4 درصد نیز اقدامات لازم برای حل مشکلات مالی، بیکاری و تخصیص تسهیلات لازم برای ازدواج را ضروری دانسته و سایر افراد هم پاسخی به این سووال نداده اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه سن ازدواج دارای اهمیت است، افزود: ازدواج علاوه بر پاسخ به نیازهای جنسی و عاطفی، نیازهای اقتصادی و ارتباطات اجتماعی و فرهنگی را تنظیم می کند و بدلیل اهمیت و تاثیری که دارد بعنوان هنجاری پذیرفته شده در تمام کشورهای دنیا بحساب می آید.

کریمی افزود: رفع مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان، نیازمند عزمی ملی، برنامه ریزی کارشناسی و اصولی با توجه به نیازهای جامعه و جوانان و نیز مدیریتی جهادگونه در حوزه جوانان است.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در ترویج ازدواج گفت:اشاعه مادیگرایی و رفاه طلبی در رسانه ها و از طرفی نشان دادن گرفتاری زندگی افراد متاهل موجب ضعیف شدن گرایش جوانان به ازدواج می شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از طرح موضوعات منفی تاهل بدون پرداختن به اثرات مثبت و سازنده یک ازدواج موفق جلوگیری شود.

لکه گیری کامل سطح شهر ،معابر و بلوارهای اصلی شهرستان گچساران
دنبال کنید

ت / 7131/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi