جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حریم گسل در یاسوج رعایت نشده است

یاسوج- رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا بلوار کاشانی یاسوج به عنوان یک گسل شناسایی شده، ولی متاسفانه حریم آن رعایت نشده است. به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد، احمدرضا خورشیدی رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37000
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

کرونا :

حریم گسل در یاسوج رعایت نشده است

حریم گسل در یاسوج رعایت نشده است 3

یاسوج- رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا بلوار کاشانی یاسوج به عنوان یک گسل شناسایی شده، ولی متاسفانه حریم آن رعایت نشده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد، احمدرضا خورشیدی رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا بلوار کاشانی شاهد ساخت و ساز و حتی بلند مرتبه سازی هستیم افزود: با توجه به زلزله خیز بودن استان، زلزله در جغرافیای استان تاکنون چندان آسیب رسان نبوده، ولی این زمین لرزه‌ها هشدار است و باید خود را برای مقابله با بلایای طبیعی آماده کنیم.

وی ادامه داد: مقدار تخریب زلزله به عواملی از جمله بزرگی زلزله، فاصله از گسل و ویژگی‌های زمین شناسی منطقه مرتبط است و سازه‌ها بویژه سازه‌های با اهمیت از جمله بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی، امدادگری و پل‌ها در مناطق زلزله خیز باید علاوه بر زیبایی از استحکام زیادی برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه در محدوده گسل ناچار به احداث سازه‌ای باشیم باید ضوابط آئین نامه زلزله و تمهیدات فنی ویژه لحاظ شود، اضافه کرد: ترویج مقررات ملی ساختمان به عنوان یک فرهنگ بسیار ضروری است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه آشنایی مردم با مقررات ملی ساختمان به عنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان سازی در تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی تلاش کنند.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi