شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمام اقلیت‌های دینی از حقوق و آزادی‌های اساسی برخوردارند/ حمایت از توسعه روابط دوجانبه خواسته مجلس ایران

اختیاری در دیدار با سفیر آلمان در تهران: تمام اقلیت‌های دینی از حقوق و آزادی‌های اساسی برخوردارند/ حمایت از توسعه روابط دوجانبه خواسته مجلس ایران سرویس بین الملل نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: اقلیت‌های دینی از حقوق و آزادی‌های اساسی برخوردار بوده و مدارس ویژه خود را دارند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اسفندیار اختیاری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36408
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
اختیاری در دیدار با سفیر آلمان در تهران:

تمام اقلیت‌های دینی از حقوق و آزادی‌های اساسی برخوردارند/ حمایت از توسعه روابط دوجانبه خواسته مجلس ایران

سرویس بین الملل
نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: اقلیت‌های دینی از حقوق و آزادی‌های اساسی برخوردار بوده و مدارس ویژه خود را دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریورماه) با میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

اختیاری در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مناسبات دو کشور گفت: روابط ایران و آلمان مناسباتی تاریخی و ریشه دار بوده و دو کشور از ارتباطات دوستانه بسیار خوبی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی برخوردارند.

نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر توانمندی های دو کشور در عرصه های مختلف افزود: توسعه و تقویت همکاری های ایران و آلمان در عرصه های مورد علاقه به نفع مردم دو کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه اقلیت های دینی از جمله زرتشتیان از حقوق و آزادی های اولیه و اساسی برخوردارند و در عمل به فرایض دینی در عبادتگاه های مخصوص به خود آزاد هستند و مدارس ویژه خود را دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: همه نمایندگان در امر قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن در کشور با یکدیگر برابر بوده و هیچ تفاوتی میان آنها نیست. 

روحانی: ۳۵ میلیون ایرانی در معرض ابتلا به کرونا هستند
دنبال کنید

نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات و همکاری های دو کشور حمایت می کنند.

سفیر آلمان در تهران: ضرورت فراهم کردن تسهیلات برای گردشگران دو کشور برای توسعه صنعت توریسم

میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران نیز در همین دیدار گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در منطقه و جهان، از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی آلمان برخوردار است.

وی با تجلیل از فرهنگ و تمدن غنی کشورمان اظهار داشت: گوته و بسیاری از شخصیت های برجسته فرهنگی و ادبی در اروپا، تحت تاثیر فرهنگ و هنر ایران به خلق آثار خود پرداختند.

کلور برشتولد همچنین با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه های اقتصادی و صنعتی بیان داشت: تحکیم و تقویت ارتباطات و همکاری های پارلمانی میان مجالس دو کشور مورد توجه و اهتمام مسئولان آلمانی قرار دارد.

سفیر آلمان در تهران در پایان این دیدار با اشاره به علاقمندی مردم آلمان نسبت به جاذبه های گردشگری ایران خاطرنشان کرد: فراهم کردن تسهیلات ویژه برای گردشگران دو کشور، در توسعه صنعت گردشگری و کمک به افزایش شناخت متقابل مردم دو کشور تاثیر فراوانی دارد./

پایان پیام

یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹

دیدار اسفندیار اختیاری با سفیر آلمان در تهران

تمام اقلیت‌های دینی از حقوق و آزادی‌های اساسی برخوردارند/ حمایت از توسعه روابط دوجانبه خواسته مجلس ایران نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: اقلیت‌های دینی از حقوق و آزادی‌های اساسی برخوردار بوده و مدارس ویژه خود را دارند. http://media.icana.ir//Image/2017/09/201709103550998637_Thum.jpg£دیدار اسفندیار اختیاری با سفیر آلمان در تهران£ تمام,اقلیت‌های,دینی,از,حقوق,و,آزادی‌های,اساسی,برخوردارند/,حمایت,از,توسعه,روابط,دوجانبه,خواسته,مجلس,ایران Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi