شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسادت بریتانیا به قراردادهای نظامی عربستان با آمریکا

جمالی نوبندگانی تشریح کرد: حسادت بریتانیا به قراردادهای نظامی عربستان با آمریکا سرویس سیاسی دبیرکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بریتانیا اگرچه متحدراهبردی آمریکا در معادلات جهانی محسوب می شود اما در نگاه خرد لندن با واشنگتن در خلیج فارس دارای رقابت در استثمار است و می خواهد حجم بیشتری از سرمایه کشورهای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36380
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

کرونا :

حسادت بریتانیا به قراردادهای نظامی عربستان با آمریکا
جمالی نوبندگانی تشریح کرد:

حسادت بریتانیا به قراردادهای نظامی عربستان با آمریکا

سرویس سیاسی
دبیرکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بریتانیا اگرچه متحدراهبردی آمریکا در معادلات جهانی محسوب می شود اما در نگاه خرد لندن با واشنگتن در خلیج فارس دارای رقابت در استثمار است و می خواهد حجم بیشتری از سرمایه کشورهای منطقه را به چنگ آورد.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: لندن از زمان حکمرانی عثمانی ها در شبه جزیره عربستان دارای نفوذ بوده است.

نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به گزارش بی.بی.سی درباره شاهزاده های مفقودی سعودی ، گفت: سنگ بنای حاکمیت سعودی توسط توماس ادوارد لورنس،جاسوس برتاینایی گذاشته شده و لندن از تمام رازهای ریاض مطلع است.

وی در ادامه گفت: موضوع حائز اهمیت اینجاست که برخی از شاهزاده منتقد سعودی با کمک سرویس های جاسوسی اروپایی و آمریکا ربوده شده اند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

دبیرکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در سیستم های پادشاهی ، ربایش و حذف فیزیکی منتقدان خاندان حاکم یک امر متداول است.

وی بیان داشت: در قرن بیست و یکم همچنان رفتار بدوی جویانه در عربستان بر علیه هرگونه انتقاد و چالش داخلی وجود دارد.

جمالی نوبندگانی گفت: بی.بی.سی هرگز برای رضای خدا دست  به افشاگری نمی زند و این رسانه در جهت منافع بریتانیا خبرها و گزارش های خود را منتشر می کند.

خط و نشان بی.بی.سی برای محمد بن سلمان

وی تصریح کرد: افشاگری بی.بی.سی درباره شاهزاده های مفقودی عربستان در حقیقت تهدید ضمنی و گروکشی از محمدبن سلمان در بستر پرتنش داخلی و خارجی رژیم سعودی است.

آلبوم گنجینه هنر و موسیقی منتشر شد
دنبال کنید

این نماینده مجلس دهم گفت: بریتانیا اگرچه متحدراهبردی آمریکا در معادلات جهانی محسوب می شود اما در نگاه خرد لندن با واشنگتن در خلیج فارس دارای رقابت در استثمار است و می خواهد حجم بیشتری از سرمایه کشورهای منطقه را به چنگ آورد.

وی خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان ، ولیعهدسعودی برای تضمین پادشاهی ۴۰۰ میلیارد دلار قرارداد نظامی و اقتصادی با دونالدترامپ امضا کرد و امروز  بریتانیا به آمریکا حسادت می کند.

جمالی نوبندگانی گفت: بریتانیا برای عقد قرارداد جدید اقتصادی و نظامی به خزانه ریاض چشم طمع دوخته است و لندن می خواهد از پادشاهی عربستان باج خواهی کند.

وی ضمن اشاره به ارسال پالس های تعامل ریاض با تهران ، گفت: هدف گذاری دوم بریتانیا در باج خواهی از ریاض این است که آنها را از نزدیکی به ایران منع کند ؛ شرایط خاورمیانه و شکست های سریالی سعودی در یمن ، عراق و سوریه آنها را به سمت پذیرش خواسته های ایران سوق می دهد./

پایان پیام

یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶

محمد جواد جمالی نوبندگانی

حسادت بریتانیا به قراردادهای نظامی عربستان با آمریکا دبیرکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بریتانیا اگرچه متحدراهبردی آمریکا در معادلات جهانی محسوب می شود اما در نگاه خرد لندن با واشنگتن در خلیج فارس دارای رقابت در استثمار است و می خواهد حجم بیشتری از سرمایه کشورهای منطقه را به چنگ آورد. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606108385640448_Thum.jpg£محمد جواد جمالی نوبندگانی£ حسادت,بریتانیا,به,قراردادهای,نظامی,عربستان,با,آمریکا Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi