چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیام خونین 15 خرداد سال 1342 آغازگر نهضت اسلامی است

حجت‌الاسلام قیومی، مدرس حوزه علمیه قم در یاسوج گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغازگر نهضت اسلامی است و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ داشت. به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد،حجت‌الاسلام حسن قیومی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در یاسوج اظهار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36283
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۰۰

حجت‌الاسلام قیومی، مدرس حوزه علمیه قم در یاسوج گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغازگر نهضت اسلامی است و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد،حجت‌الاسلام حسن قیومی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در یاسوج اظهار داشت: امام خمینی (ره) یکباره وارد عرصه سیاست نشد بلکه این امر مهم به تدریج و از سال ۱۳۳۰ آغاز شد.

وی افزود که در سال ۱۳۴۱ و پس از ماجرای انجمن های ایالتی و ولایتی امام خمینی (ره) در مورد خطر نابودی دین مبین اسلام و لزوم هوشیاری علمای دین و مردم یک سخنرانی تاریخی در مدرسه فیضیه قم داشتند.

مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: ساعاتی پس از دستگیری امام خمینی (ره) در خرداد سال ۱۳۴۲ توسط رژیم پهلوی، مردم قم و ورامین به صورت کفن پوش قیام کرده و خواستار آزادی رهبر خود شدند.

حجت‌الاسلام قیومی عنوان کرد: عده زیادی از مردم شهرهای مختلف کشور به دلیل قیام علیه رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند.

وی ابراز داشت: مهمترین پایه های انقلاب اسلامی ایران و عوامل مؤثر در پیروزی آن شامل نارضایتی عمومی از رژیم پهلوی، نیاز به اندیشه جایگزین، رهبری های امام خمینی (ره) و سازماندهی مردم است.

حجت‌الاسلام قیومی گفت: مساجد و روحانیان نقش مهمی در سازماندهی ملت ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.وی اظهار داشت: تاریخ شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران باید هر چه بیشتر توسط مردم و مسئولان مورد مطالعه قرار گیرد.

رسانه های دوزبانه و چندزبانه
دنبال کنید

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط حساس کنونی جهان اسلام، بیان کرد: برای اقتدار روز افزون انقلاب و تداوم آن باید فداکاری و ایثار کرد.

حجت‌الاسلام قیومی عنوان کرد: هیاهوی دشمنان علیه نظام و انقلاب روز به روز و با روش ها و ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال گسترش است که باید مراقب بود.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi