جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایران در چارچوب NPTحق غنی سازی دارد

علی لاریجانی در دیدار وزیر خارجه لوکزامبورگ: رویکرد عمومی مجلس حمایت از مذاکرات هسته‌ای بر مبنای منطقی است رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد عمومی در مجلس شورای اسلامی حمایت از مذاکرات هسته‌ای ایران بر یک مبنای منطقی و معطوف به کسب نتایج مثبت و سازنده و اجتناب از بهانه گیری‌ها است. دکتر لاریجانی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3608
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

کرونا :

ایران در چارچوب NPTحق غنی سازی دارد
علی لاریجانی در دیدار وزیر خارجه لوکزامبورگ:
رویکرد عمومی مجلس حمایت از مذاکرات هسته‌ای بر مبنای منطقی است
رویکرد عمومی مجلس حمایت از مذاکرات هسته‌ای بر مبنای منطقی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد عمومی در مجلس شورای اسلامی حمایت از مذاکرات هسته‌ای ایران بر یک مبنای منطقی و معطوف به کسب نتایج مثبت و سازنده و اجتناب از بهانه گیری‌ها است.

دکتر لاریجانی در دیدارژان اسلبورن معاون نخست وزیر و وزیر خارجه لوکزامبورگ با اشاره به سابقه روابط دو کشور طی دوره‌های مختلف گفت: روابط خوبی بین ایران و لوکزامبورگ در زمینه‌های مختلف در طی دوره های گوناگون برقرار بوده و این کشور نقش مثبتی در مجمع اتحادیه اروپا ایفا کرده است.

وی ادامه داد: علاقمندیم اروپا با اتخاذ مشی مستقل و سازنده خود در رویدادهای مهم  منطقه‌ای نقش آفرین تر ظاهر شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود از مقابله با قاچاق مواد مخدر و تروریزم، به عنوان دغدغه‌های مشترک ایران و اتحادیه اروپا نام برد و افزود: ایران همانند گذشته، همکاری با کشورهای اروپایی در زمینه مقابله با مواد مخدر در سطح منطقه‌ای و بین المللی را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگوهای هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: رویکرد عمومی در مجلس شورای اسلامی حمایت از این گفتگوها بر یک مبنای منطقی و معطوف به کسب نتایج مثبت و سازنده و اجتناب از بهانه گیری‌ها است.

وی در ادامه افزود: پشتوانه واقعی مذاکرات هسته‌ای ایران وجود فتوای شرعی رهبری معظم انقلاب در تحریم‌ همه سلاح‌های کشتار جمعی اعم از هسته ای، شیمیایی و میکروبی است و این فتوا به عنوان یک دکترین مذهبی و اعتقادی فراتر از هر قانونی در کنار حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در کانون توجه مذاکره کنندگان ایرانی قرار دارد.

سکوت سرشار از ناگفته هاست: فرماندار گچساران
دنبال کنید

* آمریکا و اتحادیه اروپا بپذیرند که ایران در چارچوب NPTحق غنی سازی دارد

در ادامه این دیدار آقای ژان اسلبورن معاون نخست وزیر و وزیر خارجه لوکزامبورگ از ایران به عنوان کشوری بزرگ، مهم و برخوردار از فرهنگ و تمدن غنی در منطقه و جهان یاد کرد و افزود: اتحادیه اروپا باید نهایت تلاش خود را برای گسترش مناسبات در زمینه های مختلف با ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار که فرصت های اقتصادی بزرگی دارد به کار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حصول توافق نهایی هسته ای و لغو کامل تحریم‌های ایران، فرصت برای گشوده شدن افق های جدید در روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و اتحادیه اروپا فراهم گردد و راه جدید همکاری ها آغاز شود.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا باید به این باور اجتناب ناپذیر برسد که ایران در چارچوب NPTحق غنی سازی دارد و هرگونه قصور در نیل به توافق نهایی در مذاکرات جاری یک اشتباه و شکست فاحش خواهد بود.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در پایان این دیدار حمایت هرچه بیشتر مجلس شورای اسلامی از روند گسترش همکاری‌ها و مناسبات بین ایران و مجموعه اتحادیه اروپا در راستای منافع متقابل را خواستار شد./

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi